ПРОБЛЕМИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Є.А. Клопота кафедрa педагогіки та психології освітньої діяльності Запорізького національного університету, Україна
  • Н.О. Воронська кафедрa педагогіки та психології освітньої діяльності Запорізького національного університету, Україна

Ключові слова:

інклюзивна освіта, інтеграція, адаптація, діти з особливими потребами, психофізичний розвиток, спілкування.

Анотація

У статті зазначені основні принципи інклюзивної школи. Проведено аналіз понять та вказана специфіка інтегрованого та інклюзивного навчання. В результаті теоретичного дослідження, докладно описані труднощі введення інклюзивної освіти в Україні. Розкрито специфіку виховання та навчання дітей в закритих освітніх закладах. Також, визначені чинники, які необхідно враховувати для ефективного розвитку інклюзивної освіти.

 

Біографії авторів

Є.А. Клопота, кафедрa педагогіки та психології освітньої діяльності Запорізького національного університету

доктор психологічних наук, професор

Н.О. Воронська, кафедрa педагогіки та психології освітньої діяльності Запорізького національного університету

аспірантка

Посилання

Батова А.В. Социально-педагогические условия интеграции детей-инвалидов в социальную среду: дис. канд. пед. наук : 13.00.02. / Батова Анастасия Вениаминовна. – М., 2001. – 211 с.

Вавіна Л. Створення інноваційного навчально-виховного середовища як головна умова комплексної реабілітації дітей із розладами зору / Л. Вавіна // Дефектологія. – 2001. – № 4. – С. 11-13.

Егорова Т.В. Педагогическая поддержка социальной интеграции детей с ограниченными возможностями: дис. канд. пед. наук : 13.00.01 / Егорова Татьяна Викторовна. – С., 2000. – 172 с.

Колупаева А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи : [монографія] / Колупаєва А.А. – К.: «Самміт-Книга», 2009. – 272 с.

Кондратьев М.Ю. Подросток в замкнутом круге общения: учебное пособие / М.Ю. Кондратьев. – Москва : Институт практической психологи; Воронеж : МОДЭК, 1997. – 336 с.

Лабунская В.А. Психология затрудненного общения / Лабунская В. А., Менджерицкая Ю. А., Бреус Е. Д. – М.: Изд. центр Академия, 2001. – 288 с.

Лемківський К. Якісна освіта- запорука самореалізації особистості / К. Лемківський // Вища школа. – 2010. – № 3. – С. 5-14.

Малофеев Н.Н. Западноевропейский опыт сопровождения учащихся с особыми образовательными потребностями в условиях интегрированного обучения (по материалам Доклада Европейского агентства по развитию специального образования) / Н.Н. Малофеев // Дефектология. – 2005. – № 5. – С. 3-18.

Шматко Н.Д. Для кого может быть эффективным интегрированное обучение // Дефектология. – 1999. – № 1. – С. 41-46.

Biewer G. Inclusive Education – Was können internationale Konzepte und Erfahrungen für den Auf- bzw. Ausbau eines inklusiven Angebots für blinde und sehbehinderte Kinder in Deutschland und in Österreich beisteuern/ Gottfried Biewer. // Edition Bentheim Würzburg, 2009. – P. 209-217.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-12