ПРОБЛЕМИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ ШКОЛИ
Ключові слова:
інклюзивна освіта, інтеграція, адаптація, діти з особливими потребами, психофізичний розвиток, спілкування.Анотація
У статті зазначені основні принципи інклюзивної школи. Проведено аналіз понять та вказана специфіка інтегрованого та інклюзивного навчання. В результаті теоретичного дослідження, докладно описані труднощі введення інклюзивної освіти в Україні. Розкрито специфіку виховання та навчання дітей в закритих освітніх закладах. Також, визначені чинники, які необхідно враховувати для ефективного розвитку інклюзивної освіти.
Посилання
Батова А.В. Социально-педагогические условия интеграции детей-инвалидов в социальную среду: дис. канд. пед. наук : 13.00.02. / Батова Анастасия Вениаминовна. – М., 2001. – 211 с.
Вавіна Л. Створення інноваційного навчально-виховного середовища як головна умова комплексної реабілітації дітей із розладами зору / Л. Вавіна // Дефектологія. – 2001. – № 4. – С. 11-13.
Егорова Т.В. Педагогическая поддержка социальной интеграции детей с ограниченными возможностями: дис. канд. пед. наук : 13.00.01 / Егорова Татьяна Викторовна. – С., 2000. – 172 с.
Колупаева А.А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи : [монографія] / Колупаєва А.А. – К.: «Самміт-Книга», 2009. – 272 с.
Кондратьев М.Ю. Подросток в замкнутом круге общения: учебное пособие / М.Ю. Кондратьев. – Москва : Институт практической психологи; Воронеж : МОДЭК, 1997. – 336 с.
Лабунская В.А. Психология затрудненного общения / Лабунская В. А., Менджерицкая Ю. А., Бреус Е. Д. – М.: Изд. центр Академия, 2001. – 288 с.
Лемківський К. Якісна освіта- запорука самореалізації особистості / К. Лемківський // Вища школа. – 2010. – № 3. – С. 5-14.
Малофеев Н.Н. Западноевропейский опыт сопровождения учащихся с особыми образовательными потребностями в условиях интегрированного обучения (по материалам Доклада Европейского агентства по развитию специального образования) / Н.Н. Малофеев // Дефектология. – 2005. – № 5. – С. 3-18.
Шматко Н.Д. Для кого может быть эффективным интегрированное обучение // Дефектология. – 1999. – № 1. – С. 41-46.
Biewer G. Inclusive Education – Was können internationale Konzepte und Erfahrungen für den Auf- bzw. Ausbau eines inklusiven Angebots für blinde und sehbehinderte Kinder in Deutschland und in Österreich beisteuern/ Gottfried Biewer. // Edition Bentheim Würzburg, 2009. – P. 209-217.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Є.А. Клопота, Н.О. Воронська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).