ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЛІНГВІСТИЧНОГО КОМПОНЕНТА МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ПРАЦЯХ Є. СОБОТОВИЧ

Автор(и)

  • Євгенія Линдіна Бердянський державний педагогічний університет, Україна

Ключові слова:

лінгвістичний компонент, мова, мовлення, мовленнєва діяльність, лінгвістична компетенція, семантична структура.

Анотація

 

У статті розглянуто основні аспекти лінгвістичного компонента мовленнєвої діяльності, які вивчала Є. Соботович у своїй науково-педагогічній діяльності. Для того, щоб детально вивчати цю проблему, науковцем спочатку були проаналізовані поняття мова, мовлення та мовленнєва діяльність. Це дало змогу дійти висновків стосовно мовленнєвої діяльності та знаходження оптимальних шляхів її формування. Окрім цього, проаналізовані інші поняття, завдяки яким виокремлюються лінгвістичний та комунікативний компоненти мовленнєвої діяльності.  

 

Біографія автора

Євгенія Линдіна, Бердянський державний педагогічний університет

старший викладач кафедри прикладної психології та логопеді

Посилання

Березин Ф. М., Головин Б. Н. (1979). Общее языкознание.

Дефектологічний словник: навчальний посібник (2011)

Зимняя А. И. (1989). Психология обучения неродному языку.

Соботович Е. Ф. (1989). Структура речевой деятельности и ее формирование. Изучение и коррекция обучения и воспитания детей с нарушениями слуха и речи.

Соботович Е. Ф. (1989). Психолингвистическая периодизация речевого развития ребенка (формирование лексической строя речи). Методика выявления речевых нарушений у детей и диагностика их готовности к школьному обучению.

Соботович Е. Ф. (1989). Психологическая структура речевой деятельности и ее формирование в процессе нормального онтогенеза. Изучение и коррекция обучения и воспитания детей с нарушениями слуха и речи.

Соботович Е. Ф. , Соботович И. Э. (1989). Особенности формирования речевого сознания у детей дошкольного возраста в процессе спонтанного речевого развития. Изучение и коррекция обучения и воспитания детей с нарушениями слуха и речи.

Соботович Е. Ф. (2004). Психолінгвістична періодизація мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. Теорія і практика сучасної логопедії: Збірник наукових праць, 1, 2–19.

Леонтьев А.А. (1997). Основы психолингвистики.

Леонтьев А. А. (2001). Язык и речевая деятельность в общей и педагогической психологи.

Шахнарович А. М., Юрьева Н. М. (1990). Психолингвистический анализ семантики и граматики.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-31