ВЕБ-КВЕСТ ЯК ІНТЕРАКТИВНА ФОРМА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДОКУМЕНТОЗНАВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2017.150201Ключові слова:
веб-квест, інтерактивна методика навчання, Інтернет, проект, самостійна робота, навчальний процес, майбутні документознавцівАнотація
Мета роботи. У дослідженні здійснено аналіз особливостей поширення веб-квест-технологій як інтерактивної форми самостійної роботи студентів-документознавців, видів таких технологій, структури та впливу на майбутню практичну діяльність. Методологія дослідження полягає в застосуванні теоретичних методів (документальний аналіз, аналітико-синтетична переробка інформації, порівняння), що дає змогу виявити і узагальнити доробки з питань щодо особливостей використання веб-квестів у навчальному процесі, зміни змісту професійної освіти, удосконалення навчального процесу, в якому збільшується частка і важливість самостійної роботи студентів. Наукова новизна роботи полягає в розгляді веб-квесту як інтерактивної форми самостійної роботи студентів- документознавців, що впливатиме на процес їхньої підготовки до майбутньої практичної діяльності; в розробці проектного завдання самостійної роботи з навчальної дисципліни «Управлінське документознавство», що спирається на результати аналітичного дослідження певного питання у фаховій сфері, котре має логіко-композиційне оформлення, виконується з поширенням дібраних інформаційних ресурсів Інтернету, що націлені на результат, отриманий у процесі ділової гри, направленої на навчання; в аналізі веб-квестів як матеріального втілення у формі мультимедійної презентації, функція якої висвітлити дослідницьку діяльність студентів, їхні результати у процесі виконання самостійної роботи. Висновки. Необхідно відзначити, що веб-квести активізують самовиховання та самоосвіту студентів. У процесі активізації творчої спрямованості це дає змогу значно розширити сферу інформаційного відчуття та уявлення, сформувати та вдосконалити пізнавальні можливості, вміння самостійно одержувати і застосовувати знання у практичній діяльності майбутніх документознавців.
Посилання
Бондаренко Т. Веб-квест технологія як засіб активізації самостійної діяльності майбутніх вчителів початкових класів / Т. Бондаренко // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – №13. – C. 224-230.
Быховский Я. Образовательные веб-квесты: [Електронный ресурс]. – Режим доступу: http://ito. edu.ru/1999/III/1/30015.html. – Название с екрана
Гомотюк О. Інноваційні технології підготовки фахівця-документознавця у Тернопільському національному економічному університеті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.tneu. edu.ua/bitstream/316497/7334/1/Homotuk_Ternopil_stattya.pdf. – Назва з екрану.
Гуревич Р. Використання сучасних технологій навчання у ВНЗ: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://library.kpi.kharkov.ua/JUR/TPUSS%202014_3.pdf. – Назва з екрану.
Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
Желізняк Л. Технологія «Веб-квест» на уроках інформатики: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30734/. – Назва з екрану.
Ільченко О. В. Використання web-квестів у навчально-виховному процесі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/. – Назва з екрану.
Кадемія М. Використання Веб-квестів у процесі підготовки вчителя технології: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/434/1/Kademija.pdf. – Назва з екрану.
Каньковський І.Є. Web-квест як засіб активізації самостійної роботи студентів / І.Є.Каньковський // Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2013. – №11. –С. -204
Коваль С. М. Використання інформаційних технологій у процесі навчання [Електронний ресурс] / С.М. Коваль. – Режим доступу: www.kpi.kharkov.ua/archive. – Назва з екрану.
Кононец Н.В. Технологія веб-квест у контексті ресурсно-орієнтованого навчання студентів / Н. Кононец // Витоки педагогічної майстерності. – 2012. – Випуск 10. – С.138-143.
Лазаренко Л.В. Використання інноваційної технології веб-квест у викладанні іноземної мови майбутнім математикам [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://cnp.org.ua/files/Archive/Kiev_ october_2015_part2.pdf. – Назва з екрану.
Маслова О.В. Використання інноваційної технології веб-квест при викладанні вищої математики [Електронний ресурс] / О.В. Маслова, Ю.І. Карпенко. – Режим доступу:http://nauka.zinet. info/38/maslova.php. – Назва з екрану.
Мехедок І.О. Веб-квест «У світі документознавства [Електронний ресурс] / І.О. Мехедок. – Режим доступу:http:// http://dilovodstvodokument.blogspot.com/. – Назва з екрану.
Цодікова Н. Веб-квест як форма організації самостійної роботи студентів: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/17_AVSN_2012/Pedagogica/2_112539.doc.htm.
Янишин О. К. Формування комунікативних умінь майбутніх документознавців засобами медіаосвітніх технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. К. Янишин. – К., 2012. – 20 с.
Bondarenko, T.(2013). Web quest tehnologіya zasіb aktivіzatsії samostіynoї dіyalnostі maybutnіh vchitelіv pochatkova klasіv. News ex LNU Taras Shevchenko іmenі,13,224-230.[in Ukrainian]
Bykhovsky, J. Web ludos General: Retrieved from: http://ito.edu.ru/1999/III/1/30015.html [in Russian].
Gomotyuk, O.Gloria Іnnovatsіynі tehnologії pіdgotovki fahіvtsya, dokumentoznavtsya in Ternopіlskomu natsіonalnomu ekonomіchnomu unіversitetі. Retrieved from: http://dspace.tneu.edu.ua/ bitstream/316497/7334/1/Homotuk_Ternopil_stattya.pdf. [in Ukrainian].
Gurevich, R. Vikoristannya Suchasnyj tehnologіy navchannya in his: Gurevich, R. Vikoristannya Suchasnyj tehnologіy navchannya in BHZ.: Retrieved from: http://library.kpi.kharkov.ua/JUR/TPUSS%20 2014_3.pdf. [in Ukrainian].
Gurevich, R.S. M. Yu.Kademiya, L.S. Shevchenko(2012) Shevchenko Information technology incepta: innovation: doceo Vinnitsa “Glider [in Ukrainian].
Zheliznyak, L. Tekhnolohiya «Veb-kvest» na urokakh informatyky Retrieved from: http://osvita.ua/ school/lessons_summary/edu_technology/30734/ [in Ukrainian].
Ilchenko, O. V. Vykorystannya web-kvestiv u navchalʹno-vykhovnomu protsesi .Retrieved from: http:// osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/ [in Ukrainian].
Kademiya, M. Vykorystannya Veb-kvestiv u protsesi pidhotovky vchytelya tekhnolohiyi: Retrieved from: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/434/1/Kademija.pdf. [in Ukrainian].
Kan’kovs’kyy, I.YE.(2013). Web-kvest yak zasib aktyvizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv.. komp’yuterno-intehrovani tekhnolohiyi: osvita, nauka, vyrobnytstvo11,199-204. [in Ukrainian].
Koval’ S. M., Vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy u protsesi navchannya Retrieved from:www.kpi.kharkov.ua/archive [in Ukrainian].
Kononets, N. (2013). Tekhnolohiya veb-kvest u konteksti resursno-oriyentovanoho navchannya studentiv Vytoky pedahohichnoyi maysternosti10,138-143[in Ukrainian].
Lazarenko, L.V Vykorystannya innovatsiynoyi tekhnolohiyi veb-kvest u vykladanni inozemnoyi movy maybutnim matematykam. Retrieved from: http://cnp.org.ua/files/Archive/Kiev_october_2015_part2. pdf. [in Ukrainian].
Maslova, O.V. YU.I.Karpenko Vykorystannya innovatsiynoyi tekhnolohiyi veb-kvest pry vykladanni vyshchoyi matematyky. Retrieved from: http://nauka.zinet.info/38/maslova.php [in Ukrainian].
Mekhedok, I.O. Veb-kvest «U sviti dokumentoznavstva. Retrieved from: // http://dilovodstvodokument. blogspot.com/ [in Ukrainian].
Tsodikova N. Veb-kvest yak forma orhanizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv: Retrievedfrom:http:// www.rusnauka.com/17_AVSN_2012/Pedagogica/2_112539.doc.htm [in Ukrainian].
Yanyshyn, O. K. (2012) Formuvannya komunikatyvnykh umin’ maybutnikh dokumentoznavtsiv zasobamy mediaosvitnikh tekhnolohiy.Extended abstract of candidate’s ped Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Gаnna Yermolayeva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.