WEB-QUEST AS INTERACTIVE FORM OF SELF-STUDY STUDENTS WORK IN THE PROCESS OF PREPARATION FOR FUTURE STUDENTS OF DOCUMENTATION

Authors

  • Gаnna Yermolayeva

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2017.150201

Keywords:

Web Quest, an interactive teaching methodology, web, design, self-study work, educational process, the future students of documentation

Abstract

The purpose of the work. The research is analyzing features associated with the proliferation of web quest technology as a form of interactive self-study of documentation for future students of documentation: their types, structure, impact on the quality of future practice. Methodology of research is to apply the theoretical methods (documentary analysis, analytical and synthetic processing of information, comparison) revealed and summarize handling of problems related features using web quests in education, changes in the content of vocational education, improving of the educational process in which as a result of increasing the proportion and the importance of independent work. The scientific novelty of this work is as follows:consider your web quest as an interactive form of independent work of students of the future of documentation,which affect the process of preparation for future practice, develop project task of independent work on discipline “Administrative Documentation”, based on the results of the analytical study certain issues in professional field that is logical and compositional design, executed with the proliferation of terms related Internet resources which focused on the results obtained during the simulation game aimed at training up the Web quests work has materializes in the form of multimedia presentation, whose function is to highlight research activities of students, their results in the performance of individual work. Conclusions. It should be noted that Web quests enhance activation of students’ self-education and self-study. The main significance of this is allowed activation in the process of creative direction future students of documentation to expand the scope of information and presentation of feeling, form and improve certain cognitive abilities, the ability to separate receive and apply knowledge in practice.


References

Бондаренко Т. Веб-квест технологія як засіб активізації самостійної діяльності майбутніх вчителів початкових класів / Т. Бондаренко // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2013. – №13. – C. 224-230.

Быховский Я. Образовательные веб-квесты: [Електронный ресурс]. – Режим доступу: http://ito. edu.ru/1999/III/1/30015.html. – Название с екрана

Гомотюк О. Інноваційні технології підготовки фахівця-документознавця у Тернопільському національному економічному університеті [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.tneu. edu.ua/bitstream/316497/7334/1/Homotuk_Ternopil_stattya.pdf. – Назва з екрану.

Гуревич Р. Використання сучасних технологій навчання у ВНЗ: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://library.kpi.kharkov.ua/JUR/TPUSS%202014_3.pdf. – Назва з екрану.

Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.

Желізняк Л. Технологія «Веб-квест» на уроках інформатики: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30734/. – Назва з екрану.

Ільченко О. В. Використання web-квестів у навчально-виховному процесі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/. – Назва з екрану.

Кадемія М. Використання Веб-квестів у процесі підготовки вчителя технології: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/434/1/Kademija.pdf. – Назва з екрану.

Каньковський І.Є. Web-квест як засіб активізації самостійної роботи студентів / І.Є.Каньковський // Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. – 2013. – №11. –С. -204

Коваль С. М. Використання інформаційних технологій у процесі навчання [Електронний ресурс] / С.М. Коваль. – Режим доступу: www.kpi.kharkov.ua/archive. – Назва з екрану.

Кононец Н.В. Технологія веб-квест у контексті ресурсно-орієнтованого навчання студентів / Н. Кононец // Витоки педагогічної майстерності. – 2012. – Випуск 10. – С.138-143.

Лазаренко Л.В. Використання інноваційної технології веб-квест у викладанні іноземної мови майбутнім математикам [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://cnp.org.ua/files/Archive/Kiev_ october_2015_part2.pdf. – Назва з екрану.

Маслова О.В. Використання інноваційної технології веб-квест при викладанні вищої математики [Електронний ресурс] / О.В. Маслова, Ю.І. Карпенко. – Режим доступу:http://nauka.zinet. info/38/maslova.php. – Назва з екрану.

Мехедок І.О. Веб-квест «У світі документознавства [Електронний ресурс] / І.О. Мехедок. – Режим доступу:http:// http://dilovodstvodokument.blogspot.com/. – Назва з екрану.

Цодікова Н. Веб-квест як форма організації самостійної роботи студентів: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/17_AVSN_2012/Pedagogica/2_112539.doc.htm.

Янишин О. К. Формування комунікативних умінь майбутніх документознавців засобами медіаосвітніх технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. К. Янишин. – К., 2012. – 20 с.

Bondarenko, T.(2013). Web quest tehnologіya zasіb aktivіzatsії samostіynoї dіyalnostі maybutnіh vchitelіv pochatkova klasіv. News ex LNU Taras Shevchenko іmenі,13,224-230.[in Ukrainian]

Bykhovsky, J. Web ludos General: Retrieved from: http://ito.edu.ru/1999/III/1/30015.html [in Russian].

Gomotyuk, O.Gloria Іnnovatsіynі tehnologії pіdgotovki fahіvtsya, dokumentoznavtsya in Ternopіlskomu natsіonalnomu ekonomіchnomu unіversitetі. Retrieved from: http://dspace.tneu.edu.ua/ bitstream/316497/7334/1/Homotuk_Ternopil_stattya.pdf. [in Ukrainian].

Gurevich, R. Vikoristannya Suchasnyj tehnologіy navchannya in his: Gurevich, R. Vikoristannya Suchasnyj tehnologіy navchannya in BHZ.: Retrieved from: http://library.kpi.kharkov.ua/JUR/TPUSS%20 2014_3.pdf. [in Ukrainian].

Gurevich, R.S. M. Yu.Kademiya, L.S. Shevchenko(2012) Shevchenko Information technology incepta: innovation: doceo Vinnitsa “Glider [in Ukrainian].

Zheliznyak, L. Tekhnolohiya «Veb-kvest» na urokakh informatyky Retrieved from: http://osvita.ua/ school/lessons_summary/edu_technology/30734/ [in Ukrainian].

Ilchenko, O. V. Vykorystannya web-kvestiv u navchalʹno-vykhovnomu protsesi .Retrieved from: http:// osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/ [in Ukrainian].

Kademiya, M. Vykorystannya Veb-kvestiv u protsesi pidhotovky vchytelya tekhnolohiyi: Retrieved from: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/434/1/Kademija.pdf. [in Ukrainian].

Kan’kovs’kyy, I.YE.(2013). Web-kvest yak zasib aktyvizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv.. komp’yuterno-intehrovani tekhnolohiyi: osvita, nauka, vyrobnytstvo11,199-204. [in Ukrainian].

Koval’ S. M., Vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy u protsesi navchannya Retrieved from:www.kpi.kharkov.ua/archive [in Ukrainian].

Kononets, N. (2013). Tekhnolohiya veb-kvest u konteksti resursno-oriyentovanoho navchannya studentiv Vytoky pedahohichnoyi maysternosti10,138-143[in Ukrainian].

Lazarenko, L.V Vykorystannya innovatsiynoyi tekhnolohiyi veb-kvest u vykladanni inozemnoyi movy maybutnim matematykam. Retrieved from: http://cnp.org.ua/files/Archive/Kiev_october_2015_part2. pdf. [in Ukrainian].

Maslova, O.V. YU.I.Karpenko Vykorystannya innovatsiynoyi tekhnolohiyi veb-kvest pry vykladanni vyshchoyi matematyky. Retrieved from: http://nauka.zinet.info/38/maslova.php [in Ukrainian].

Mekhedok, I.O. Veb-kvest «U sviti dokumentoznavstva. Retrieved from: // http://dilovodstvodokument. blogspot.com/ [in Ukrainian].

Tsodikova N. Veb-kvest yak forma orhanizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv: Retrievedfrom:http:// www.rusnauka.com/17_AVSN_2012/Pedagogica/2_112539.doc.htm [in Ukrainian].

Yanyshyn, O. K. (2012) Formuvannya komunikatyvnykh umin’ maybutnikh dokumentoznavtsiv zasobamy mediaosvitnikh tekhnolohiy.Extended abstract of candidate’s ped Kyiv [in Ukrainian].

Issue

Section

Статті