РОЗВИТОК PR У СФЕРІ КУЛЬТУРИ: ДО ІСТОРІОГРАФІЇ ПИТАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2018.150619Ключові слова:
PR в сфері культури, пропаганда, Е. Бернейз, Айві Лі, С.БлекАнотація
Мета роботи: дослідити на основі аналізу праць зарубіжних та українських дослідників історіографію розвитку такого явища, як PR у сфері культури. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні аналітичного, системного, історіографічного та порівняльного методів дослідження, що дозволяє виявити основні етапи та спільні риси щодо розвитку історіографії явища PR у сфері культури на основі вивчення як зарубіжного корпусу робіт, так і вітчизняних досліджень. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше узагальнено основоположні наукові праці щодо розвитку PR-діяльності у сфері культури шляхом їх історіографічного аналізу та визначенню спільних тенденцій зарубіжних та вітчизняних досліджень. Висновки. Історико-культурний екскурс в проблему розвитку PR у сфері культури дозволяє говорити про те, що вітчизняні форми цього явища протягом всіх періодів свого становлення – і до часів незалежності адекватно втілювали набутий культурний досвід, адаптуючи загальнокультурний процес і виступаючи, певною мірою, генератором нового, виражаючи нові світоглядні зміни. На сьогодні питання популяризації культурних заходів та установ є досить актуальним з точки зору розробки PR-стратегії. Проблеми впровадження послуг установ культури і пов'язані з цим процедури визначення якості, ефективності та впливу на потреби населення в культурних благах стали предметом обговорення в галузевій періодичній пресі та загалом ввійшли до теоретичного наукового дискурсу.
Посилання
Андреева М. С. История культурно-просветительной работы в СРСР. Харьков, 1970. Ч. 2 :
Советский период (1917-1969гг.). 494 с.
Балабанова Л.В. Паблік Рілейшнз. Київ: Професіонал. 2008. 528 с.
Галумов Э.А. Основы PR. Москва: Летопись XXI. 2004. 408 с.
Иванченко Г.В. Реальность Паблик рилейшнз. Москва. Смысл. 1999. 153 с.
Лукиева Е.Б. Теория и практика связей с общественностью: учебное пособие. 1-е изд. Томск: Изд-во ТПУ. 2006. 156 с.
Мойсеєв В. А. Паблік Рілейшнз. Київ: Академвидав. 2007. 224 с.
Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Історіографія питання становлення зв’язків з громадськістю в Україні. URL: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/ppp/2010_10/Litvin. htm (дата звернення: травень 2018).
Парасюк О. О. Конспект лекцій з дисципліни «Паблік Рілейшнз» (для студентів 4 курсу денної та 5 курсу заочної форм навчання за напрямом підготовки 6.030601 – «Менеджмент», спеціальності «Менеджмент організацій»). Харків: ХНАМГ. 2010. 59 с.
Пашкевич М. Ю. Видовищні форми паблік рилейшнз в сучасній українській культурі: дис. канд. культурології. Київ. 2011. 180 с.
Раєвська Ю. Державне регулювання театральною справою. Сучасне мистецтво. 2005. No 2. c. 136-150.
Романко І. І. Розвиток театрального мистецтва України в 1917-1920 рр. НАН України, Інститут історії України. Київ, 1999. 87 c.
Русская Германия. URL: http://www.rg-rb.de/index.php?option=com_rg&task=item&id=5975&Itemid=0 (дата звернення: травень 2018).
Тихомирова Є. Зв’язки з громадськістю. – Київ: НМЦВО. 2001. 560 с.
Уткин Э. А., Баяндаев В.В., Баяндаева М.Л. Управление связями с общественностью. Москва: ТЕИС. 2001. 292 с.
Харрисон Ш. Связи с общественностью: Вводный курс . Пер. с англ. под ред. Г.Е. Алпатова. Санкт-Петербург: Издательский Дом «Нева». Москва: ОЛМА-ПРЕСС Инвест. 2003. 368 с.
Чечель Н. П. Антропологічна перспектива народно-містеріального театру в Україні. Філософський альманах. Київ: Центр духовної культури. 2004. No 39. 238 с.
Шишкин Д.П., Гавра Д.П. Современные теории и стратегии в сфере PR. Санкт-Петербург: НОУ «Невский институт языка и культуры». 2006. 83 с.
Andreeva M.S. (1970). The history of cultural and educational work in the USSR. Part 2: The Soviet period (1917-1969). Kharkiv [in Ukrainian].
Balabanova L.V. (2008). Public Relations. Kiev: Professional [in Ukrainian].
Galumov E.A. (2004). Basics of PR. Moscow: Letopis' XXI [in Russian].
Ivanchenko G.V. (1999). Reality Public Relations. Moscow: Smysl [in Russian].
Lukieva E.B. (2006). Theory and practice of public relations. Tomsk: Publishing TPU [in Russian].
Moiseev V.A. (2007). Public Reliance Kiev: Akademvidav [in Ukrainian].
National Library of Ukraine named after V.I .Vernadsky. Historiography of the issue of establishing relations with the public in Ukraine. URL: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/ppp/2010_10/Litvin.htm [in Ukrainian].
Parasyuk O.O. (2010). Summary of lectures on discipline «Public Relations» (for students of 4 courses of full-time and 5 courses of correspondence forms of study in the field of preparation 6.030601. «Management», specialty «Management of organizations»). Kharkiv: KHNAMG [in Ukrainian].
Pashkevich M. Yu. (2011).The spectacular forms of public relations in contemporary Ukrainian culture. Candidate of Cultural Studies. Kiev [in Ukrainian].
Raevskaya Yu. (2005). State regulation of theatrical business. Modern Art, 2, 136-150 [in Ukrainian].
Romanko I. I. (1999). Development of theatrical art of Ukraine in 1917-1920. National Academy of Sciences of Ukraine, Institute of History of Ukraine [in Ukrainian].
Russian Germany. URL: http://www.rg-rb.de/index.php?option=com_rg&task=item&id=5975&Itemid=0
Tikhomirova E. (2001). Public Relations. Kiev: NMCVO [in Ukrainian].
Utkin E. A., Bayandaev V.V., Bayandaeva M.L. (2001). Management of public relations. Moscow: TEIS [in Russian].
Kharrison SH. (2003). Public Relations: Introductory Course (G. E. Alpatova Trans). Sankt-Peterburg: Izdatel'skiy Dom «Neva». Moskva: OLMA-PRESS Invest [in Russian].
Chechel N.P. (2004)Anthropological perspective of the national-mysterious theater in Ukraine. Philosophical Almanac, 39, 238 [in Ukrainian].
Shishkin D.P., Gavra D.P. (2006). Modern theories and strategies in the field of PR. St. Petersburg: NEU «Nevsky Institute of Language and Culture» [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Nadiya Vartsaba
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.