РОЗВИТОК ФОРМ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ БІБЛІОТЕЧНОЇ СПРАВИ В УМОВАХ СОЦІАЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ (друга половина ХХ ст. – ХХІ ст.)

Автор(и)

  • Alla Sydorenko ВП «Миколаївська філія КНУКіМ», Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2018.169976

Ключові слова:

майбутні бібліотекарі, інформаційне суспільство, вища освіта, інтенсифікація навчального процесу, форми і методи навчання, педагогічна взаємодія, інформаційно-освітнє середовище.

Анотація

Мета роботи дослідити трансформації форм інтенсифікації підготовки майбутніх фахівців-бібліотекарів в умовах інформаційного суспільства. Методологія дослідження полягає у застосуванні методів історико-порівняльного аналізу, узагальнення. Наукову новизну становить аналіз використання різних форм інтенсифікації навчання бібліотекарів в умовах інформаційного суспільства в контексті періоду другої половини ХХ ст. – ХХI ст.; розширення уявлень про вплив нових інтерактивних форм навчання на рівень інтенсифікації підготовки сучасних фахівців інформаційної сфери за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Висновки. Вища освіта зазнала суттєвих змін процесі соціально-культурної трансформації. У ХХІ столітті йде активний пошук нових та заміна старих форм навчання. Сучасне інформаційне суспільство вимагає нового випускника вищої школи, здатного працювати у різних документно-комунікаційних структурах в умовах активного використання інформаційних технологій, нових підходів до створення, обробки, розповсюдження інформації в суспільстві знань, готових до змін, до успішної роботи в даній сфері. Інтенсифікація підготовки сучасних працівників інформаційної сфери активно пов’язана з пошуком і впровадженням нових, інтерактивних форм підготовки: ділова гра, розігрування ролей, аналіз конкретних ситуацій (кейс-метод), активне програмоване навчання, ігрове проектування, веб-квест, тренінг, воркшоп, написання проектів тощо.

Біографія автора

Alla Sydorenko, ВП «Миколаївська філія КНУКіМ»

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інформаційної, бібліотечної та архівної справи

Посилання

Активные методы преподавания специальных дисциплин на библиотечных факультетах вузов культуры: межвуз. сб. науч. тр. Москва, 1987. 160 с.

Активные формы и методы обучения в вузах культуры : науч.-метод. реком. / Николаевский филиал Киевского государственного института культуры. Николаев, 1989. 77 с.

Гич Г. М. Професійні настанови бібліотекарів як фактор впливу на формування читацької аудиторії публічних бібліотек : автореф. дис…. к.п.н., спец. 07.00.08. Київ : КНУКіМ, 2001. 21 с.

Гончар О. В. Форми і методи педагогічної взаємодії учасників навчального процесу в системі вищої школи другої половини ХХ століття. Педагогічні науки. 2011. Вип. 2. С. 49-54.

Демешко І. Застосування інноваційної методики в курсі «Інформаційно-аналітична діяльність». Наукові записки Кіровоградського державного пед. університету. Серія: Педагогічні науки. 2016. №147. С. 57-62.

Карты программированного машинного контроля по курсу «Aлфавитный каталог» и методические указания к их использованию / сост.: П. Е. Коломиeц, Э. И. Рудая, Т. Г. Горбачевская и др. Київ : КГИК, 1987. 32 с.

Лекция визуализация. URL: http://helpiks.org/8-78991.html. (дата звернення: квітень 2018).

Трубавіна І. М., Рижкова А. Ю. Інтенсифікація навчання студентів у ВНЗ як основа вимог до оновлення підручників. URL: http://ipvid.org.ua/upload/iblock/a29/a2901dfb7f5da0a52d3aaadcee63c75b. pdf(дата звернення: квітень 2018).

Чачко А. Концепція кафедри бібліотекознавства: основні положення та коментар. Вісник Книжкової палати. 1999. №4. С. 21-23.

Шейко В., Кушнаренко Н. Підготовка нової генерації бібліотечних фахівців: стан та перспективи. Вісник Книжкової палати. 1999. №4. С. 19-21.

Шемаєва А. В. Інноваційна модель бібліотечної освіти: перспектива реалізації. Вісник ХДАК : зб. наук. пр. Харків, 2013. Вип.40. С. 42-48.

Шуляр В. Медіаосвіта: стратегія й тактика співпраці медіапедагогів і бібліотекарів. Від медіаграмотності до медіакультури: стратегії, проблеми, перспективи: тези доповідей міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (м. Миколаїв, 27 квіт. 2016 р.). Миколаїв: ОІППО, 2016. С.116-118.

Active methods of teaching special disciplines at the library faculties of universities of culture. (1987). interuniversity Sat scientific papers. . Moscow [in Russian].

Active forms and methods of teaching in higher educational institutions of culture (1989). scientific-method. the river. Mykolaiv [in Ukrainian].

Hych H.M. (2001). Professional guidelines of librarians as a factor influencing the formation of the readership of public libraries. Candidat’s tesis. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi universytet kultury i mystetstv [in Ukrainian].

Honchar O. V. (2011). Forms and methods of pedagogical interaction of participants in the educational process in the system of higher education of the second half of the twentieth century. Pedahohichni nauky, 2. 49-54 [in Ukrainian].

Demeshko I. (2016). Application of innovative methodology in the course «Informational and analytical activity». Scientific notes of the Kirovograd State Ped. the university. Series: Pedahohichni nauky, 147, 57-62. [in Ukrainian].

Programmed machine control cards for the course «Alphabetical Catalog» and guidelines for their use (1987). Kyiv [in Ukrainian].

Lecture visualization. Retrieved from http://helpiks.org/8-78991.html [in Ukrainian].

Trubavina I. M. & Ryzhkova, A.Yu. Intensification of students’ training in higher educational institutions as the basis for the requirements for updating textbooks. Retrieved from http://ipvid.org.ua/upload/iblock/a29/ a2901dfb7f5da0a52d3aaadcee63c75b.pdf [in Ukrainian].

Chachko A. (1999). The concept of the Department of Library Science: the main provisions and commentary. Visn. Knyzh. Palaty, 4, 21-23 [in Ukrainian].

Sheiko V. & Kushnarenko, N. (1999). Preparation of a new generation of library specialists: state and perspectives. Visn. Knyzh. Palaty, 4, 19-21 [in Ukrainian].

Shemaieva A. V. (2013). Innovative model of library education: the prospect of implementation. Visnyk KhDAK : zb. nauk. pr. Vyp. 40, pp. 42-48. Kharkiv [in Ukrainian].

Shuliar V. (2016). Media education: the strategy and tactics of cooperation between media educators and librarians. «From media literacy to media culture: strategies, problems, prospects»: abstracts international science-practice internet conf. (pp. 116-118). Mykolaiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27

Номер

Розділ

Статті