ІНФОРМАЦІЙНА СКЛАДОВА В СТРУКТУРІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ДОКУМЕНТОЗНАВЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2018.170608Ключові слова:
професійні компетентності, інформаційна компетентність, майбутні фахівці інформаційної, бібліотечної та архівної справи.Анотація
Мета роботи – дослідження проблеми формування професійних компетентностей у майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи, виокремлення в їх структурі інформаційної компетентності. Методологія дослідження полягає в зіставленні різних підходів до проблеми формування професійних компетентностей, використанні методів абстрагування та узагальнення . Наукова новизна роботи: виокремлено інформаційну компетентність в структурі професійних компетентностей майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи, обґрунтовано її актуальність. Висновки. Поняття інформаційної компетентності дослідники пов’язують з феноменом інформаційного суспільства, з технологічною революцією , з появою і розповсюдженням електронних інформаційно-комунікативних технологій. Відтак, формування інформаційної компетентності у майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи є актуальною проблемою.
Посилання
Баловсяк Н. Інформаційна компетентність фахівця. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2004. № 5. С. 21-28.
Бєлікова Н., Зозуля Н. Сучасні тенденції професійної підготовки майбутніх фахівців з докумен-тознавства та інформаційної діяльності. Украинский научный журнал «Образование региона» 2014. 1-2 URL: http://social-science.com.ua/article/1251 (дата звернення 09.06.2018).
Гендина Н. И. Информационная культура личности: диагностика, технология формирования: учебно-методическое пособие. Ч. 1. Кемерово : КемГАКИ, 1999. 146 с.
Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативная целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 32 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Бібліотека з освітньої політики : монографія / під заг. ред. О. В. Овчарук. Київ: К.І.С., 2004. 112 с.
Крайнова Е. А. Профессиональная подготовка будущих инженеров-механиков в области информа-ционных технологий: автореф. дисс. на соиск. науч. степени канд.пед. наук. Нижний Новгород, 2007. 20 с.
Малик Г. Д. Педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу у професійній підготовці майбут-нього документознавця : автореф. дис... на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04. К., 2011. 20 с.
Матукова Г. І. Теоретико-методологічні засади розвитку підприємницької компетентності у майбутніх фахівців економічного профілю : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. К., 2016. 670 с.
Миронова О. І. Формування інформаційної компетентності студентів як умова ефективного здійснення інформаційної діяльності. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Львів, 2010. № 17 (204). С. 165-175.
Овчарук О. В. Інформаційно-комунікаційна компетентність як предмет обговорення: міжнародні підходи. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2013. №7. С.3-6.
Information Literacy Competency Standards for Higher Education : URL http://www.ala.org/ala/acrl/ acrlstandards/informationliteracycompetency.ht m. (дата звернення 08.10.2018).
Glossary. Quality in education and training. European Centre for the Development of Vocational Training, 2011. (Р.23–24) (157 р.).
Balovsiak, N. (2004). Information competence of a specialist, Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity. 5, 21–28. [in Ukrainian].
Bielikova, N., Zozulia, N. (2014). Modern trends of professional training of future specialists in document science and information activities. Ukraynskyi nauchnыi zhurnal Оbrazovanye rehyona. 1-2. Retrieved from http://social-science.com.ua/article/1251 [in Ukrainian].
Hendyna, N. Y. (1999). Information culture of the person: diagnostics, technology of formation. Kemerovo, KemHAKY. [іn Russian].
Zymniaia, Y. A. (2004). Key competencies as an effective target basis of a competence-based approach in education. Author’s version. Moscow: Yssledovatelskyi tsentr problem kachestva podhotovky spetsyalystov [in Russian].
Ovcharuk, O. V. (2004). Competent approach to in modern education: personal development and Ukrainian perspectives. Library for Educational Policy [Valuable educational discourse] Kyiv, K. I. S. [in Ukrainian].
Krainova, E. A. (2007). Professional training of future engineer mechanics in the field of information technology. Nizhny Novgorod [in Russian].
Malyk, H. D. (2011). Pedagogical conditions for the implementation of the competence approach in the training of the future document scientist. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. Kyiv [in Ukrainian].
Matukova, H. I. (2016). Theoretical and methodological principles of entrepreneurial competence development for future specialists of the economic profile. Dys. … d-ra ped. nauk 13.00.04. Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPNU. Kyiv [in Ukrainian].
Myronova, O. I. (2010). Formation of informational competence of students as a condition for effective information activities. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, vol. 17 (204) Kyiv [in Ukrainian].
Ovcharuk, O. V. (2013). Information and communication competence as a subject of discussion: international approaches Kompiuter u shkoli ta simi, 7, 3 – 6. [in Ukrainian].
Information Literacy Competency Standards for Higher Education Retrieved from http://www.ala. org/ala/acrl/acrlstandards/informationliteracy competency.ht m. [in English].
Glossary. (2011). Quality in education and training. European Centre for the Development of Vocational Training. [in English].
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Tetiana Yavorska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.