ІНФОРМАЦІЙНА СКЛАДОВА В СТРУКТУРІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ДОКУМЕНТОЗНАВЦІВ

Автор(и)

  • Tetiana Yavorska Донецький національний університет імені Василя Стуса, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2018.170608

Ключові слова:

професійні компетентності, інформаційна компетентність, майбутні фахівці інформаційної, бібліотечної та архівної справи.

Анотація

Мета роботи дослідження проблеми формування професійних компетентностей у майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи, виокремлення в їх структурі інформаційної компетентності. Методологія дослідження полягає в зіставленні різних підходів до проблеми формування професійних компетентностей, використанні методів абстрагування та узагальнення . Наукова новизна роботи: виокремлено інформаційну компетентність в структурі професійних компетентностей майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи, обґрунтовано її актуальність. Висновки. Поняття інформаційної компетентності дослідники пов’язують з феноменом інформаційного суспільства, з технологічною революцією , з появою і розповсюдженням електронних інформаційно-комунікативних технологій. Відтак, формування інформаційної компетентності у майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи є актуальною проблемою.

Біографія автора

Tetiana Yavorska, Донецький національний університет імені Василя Стуса

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційних систем управління

Посилання

Баловсяк Н. Інформаційна компетентність фахівця. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2004. № 5. С. 21-28.

Бєлікова Н., Зозуля Н. Сучасні тенденції професійної підготовки майбутніх фахівців з докумен-тознавства та інформаційної діяльності. Украинский научный журнал «Образование региона» 2014. 1-2 URL: http://social-science.com.ua/article/1251 (дата звернення 09.06.2018).

Гендина Н. И. Информационная культура личности: диагностика, технология формирования: учебно-методическое пособие. Ч. 1. Кемерово : КемГАКИ, 1999. 146 с.

Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативная целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 32 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Бібліотека з освітньої політики : монографія / під заг. ред. О. В. Овчарук. Київ: К.І.С., 2004. 112 с.

Крайнова Е. А. Профессиональная подготовка будущих инженеров-механиков в области информа-ционных технологий: автореф. дисс. на соиск. науч. степени канд.пед. наук. Нижний Новгород, 2007. 20 с.

Малик Г. Д. Педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу у професійній підготовці майбут-нього документознавця : автореф. дис... на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04. К., 2011. 20 с.

Матукова Г. І. Теоретико-методологічні засади розвитку підприємницької компетентності у майбутніх фахівців економічного профілю : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. К., 2016. 670 с.

Миронова О. І. Формування інформаційної компетентності студентів як умова ефективного здійснення інформаційної діяльності. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Львів, 2010. № 17 (204). С. 165-175.

Овчарук О. В. Інформаційно-комунікаційна компетентність як предмет обговорення: міжнародні підходи. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2013. №7. С.3-6.

Information Literacy Competency Standards for Higher Education : URL http://www.ala.org/ala/acrl/ acrlstandards/informationliteracycompetency.ht m. (дата звернення 08.10.2018).

Glossary. Quality in education and training. European Centre for the Development of Vocational Training, 2011. (Р.23–24) (157 р.).

Balovsiak, N. (2004). Information competence of a specialist, Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity. 5, 21–28. [in Ukrainian].

Bielikova, N., Zozulia, N. (2014). Modern trends of professional training of future specialists in document science and information activities. Ukraynskyi nauchnыi zhurnal Оbrazovanye rehyona. 1-2. Retrieved from http://social-science.com.ua/article/1251 [in Ukrainian].

Hendyna, N. Y. (1999). Information culture of the person: diagnostics, technology of formation. Kemerovo, KemHAKY. [іn Russian].

Zymniaia, Y. A. (2004). Key competencies as an effective target basis of a competence-based approach in education. Author’s version. Moscow: Yssledovatelskyi tsentr problem kachestva podhotovky spetsyalystov [in Russian].

Ovcharuk, O. V. (2004). Competent approach to in modern education: personal development and Ukrainian perspectives. Library for Educational Policy [Valuable educational discourse] Kyiv, K. I. S. [in Ukrainian].

Krainova, E. A. (2007). Professional training of future engineer mechanics in the field of information technology. Nizhny Novgorod [in Russian].

Malyk, H. D. (2011). Pedagogical conditions for the implementation of the competence approach in the training of the future document scientist. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. Kyiv [in Ukrainian].

Matukova, H. I. (2016). Theoretical and methodological principles of entrepreneurial competence development for future specialists of the economic profile. Dys. … d-ra ped. nauk 13.00.04. Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPNU. Kyiv [in Ukrainian].

Myronova, O. I. (2010). Formation of informational competence of students as a condition for effective information activities. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, vol. 17 (204) Kyiv [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (2013). Information and communication competence as a subject of discussion: international approaches Kompiuter u shkoli ta simi, 7, 3 – 6. [in Ukrainian].

Information Literacy Competency Standards for Higher Education Retrieved from http://www.ala. org/ala/acrl/acrlstandards/informationliteracy competency.ht m. [in English].

Glossary. (2011). Quality in education and training. European Centre for the Development of Vocational Training. [in English].

Опубліковано

2018-11-27

Номер

Розділ

Статті