ЕВОЛЮЦІЯ СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ: СТАНОВЛЕННЯ НОВОЇ КУЛЬТУРНОЇ РЕАЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Mariia Yakubovska Одеського національного політехнічного університету, Україна
  • Natalia Masi Одеського національного політехнічного університету, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2019.175933

Ключові слова:

інформація, інформаційне суспільство, соціальний інститут, соціальні комунікації, культурна реальність.

Анотація

Мета дослідження: У статті розглядається розвиток соціальних комунікацій як становлення нової культурної реальності. Методологія дослідження базується на застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів пізнання, зокрема, аналізу, синтезу, логічного методу, системного методу. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу процеси інформатизації сучасного культурного простору, що скеровує суспільство на нові можливості циркуляції інформації, зумовлює новий спосіб життя людини і висуває нові вимоги до неї. Наукова новизна роботи полягає в систематизації типологічних ознак інформаційного суспільства (техніко-технічних, соціально- економічних, політичних, інтелектуальних тощо) та осмисленні нової культурної реальності, позначеної ситуативністю у реалізації інституційних програм. Висновки. Нова культурна реальність характеризується тим, що суспільство починає здобувати такі ознаки, як ситуативність у реалізації інституціональних програм й культурне різноманіття інституціональних норм з їх орієнтацію на символічне відображення реальності. Сучасна культура, з одного боку, сприяє розвитку особистості, знімаючи наявні інституціональні обмеження, з іншого боку – вона змінює тезаурус, розмиваючи усвідомлення соціокультурної реальності як історично сформованої системи соціальних інститутів, підтримуваних національними традиціями, правилами і ціннісно-нормативною системою.

Біографії авторів

Mariia Yakubovska, Одеського національного політехнічного університету

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри інформаційної діяльності та медіа-комунікацій

Natalia Masi, Одеського національного політехнічного університету

старший викладач кафедри інформаційної діяльності та медіа-комунікацій

Посилання

Волкова А. Значимость межкультурных коммуникаций в сфере рекламы и маркетинга: Россия и Великобритания URL: https://aeterna-ufa.ru/sbornik/SB-01.pdf#page=39 (Останнє звернення: 20.05.2019)

Иванов Д. В. Императив виртуализации. Современные теории общественных изменений. Санкт- Петербург : СШГУ, 2002. 278 с.

Куликова Л. В. Межкультурная коммуникация: теоретические и прикладные аспекты. На материале русской и немецкой лингвокультур : монография. Красноярск : РИО КГПУ, 2004. 196 с.

Купер И. Р. Гипертекст как способ коммуникации. URL: http://www.socio.ru/ bull/18.htm (Останнє звернення: 21.05.2019)

Хитров А. В. Блог как феномен культуры. Автореф. дис. канд. философских наук. Москва : МГУ, 2008. 25 с.

Шестопал А. В. Развитие информационного общества и контуры нового мирового порядка. Рационализм и культура на пороге третьего тысячелетия: материалы третьего российского философского конгресса (16–20 сентября 2002 г.). В 3 т. Т. 2: История древней и средневековой философии, история философии Нового и Новейшего времени, Русская философия, философия Востока, философия культуры, этика, эстетика. Коллоквиумы. Круглые столы. Ростов-на-Дону. 2002. С. 329–330.

Яскевич С. Социальная коммуникация как наука и специальность: становление, динамика, статус. Философия и социальные науки. 2016. № 3. С. 38–44.

Volkova, А. (2019). Significance of intercultural communications in the field of advertising

and marketing: Russia and the United Kingdom. Retrieved from https://aeterna-ufa.ru/sbornik/SB-01. pdf#page=39

Ivanov, D.V. (2002). The virtualization imperative. Modern theories of social change. Saint-Petersburg:

Saint-Petersburg State Univerity [in Russian].

Kulikova, L.V. (2004). Intercultural communication: theoretical and applied аspects. On the material

of Russian and German linguocultures: monograph. Krasnoyarsk: Editorial and publishing department of KSPU [in Russian].

Kuper, I.R. (2019) Hypertext as a way of communication. Retrieved from http://www.socio.ru/ bull/18.htm

Hitrov, А.V. (2008). Blog as a phenomenon of culture. Мoscow: MSU [in Russian].

Shestopal, А.V. (2002). The development of the information society and the contours of the new world order. Rationalism and culture on the threshold of the third millennium: materials of the Third Russian Philosophical Congress (September 16–20, 2002). In 3 volumes. Vol. 2: The history of ancient and medieval philosophy, the history of the philosophy of New and Modern times, Russian philosophy, philosophy of the East, philosophy of culture, ethics, aesthetics. Colloquiums. Round tables. Rostov-on-Don [in Russian].

Yaskevych, S. (2016). Social communication as a science and specialty: formation, dynamics, status.

Phylosophy and social sciences, № 3 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28

Номер

Розділ

Статті