ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ІНФОРМАЦІЙНА, БІБЛІОТЕЧНА ТА АРХІВНА СПРАВА» У ЗВО І-ІІ РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ

Автор(и)

  • Людмила, Валентина Ющенко, Базар

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2019.189855

Ключові слова:

професійні компетентності, інформаційна, бібліотечна та архівна справа, освітні стандарти, освітньо-професійні програми.

Анотація

Мета статті – розглянути проблеми пов’язані з формуванням професійних компетентностей
фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи на сучасному етапі у ЗВО І-ІІ рівнів акредитації.
Методологія дослідження базується на загальнонаукових методах аналізу і синтезу, порівняння
та узагальнення. Під час викладу основного змісту статті також застосовувалися описовий і
системно-структурний методи та документознавчий підхід, який дозволив виявити необхідний рівень
проблематизації даного питання. Наукова новизна. У статті обґрунтовуються особливості та
проблеми пов’язані з формуванням професійних компетентностей фахівців інформаційної, бібліотечної
та архівної справи з акцентом на необхідність вдосконалення змістового наповнення освітніх програм
і навчальних планів, навчально-методичного та програмно-апаратного забезпечення, погодження
інноваційно-освітніх та професійних компетентностей підготовки майбутніх фахівців з боку ЗВО і
роботодавців на сучасному ринку праці та модернізації змісту освіти вцілому, її організації відповідно
до вимог національного і світового ринків. Висновки. Незважаючи на наявні умови для відповідного
формування професійних компетентностей у ЗВО І-ІІ рівнів акредитації, його недостатньо, як для
підготовки висококласних фахівців у цій сфері, так і для розвитку бібліотек, архівів тощо, і тому
виникає потреба у додатковій роботі в цьому напрямку.

Посилання

Про вищу освіту : Закон України від 1 лип. 2014 р. № 1556-VII. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/

show/1556-18 (дата звернення: 12.11.2019).

Бездрабко В. До концепції нової редакції термінологічного стандарту з діловодства й архівної

справи. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2019. № 1. С. 64-72.

Білик О. Бібліотеки та питання професіоналізації кадрів. Бібліотечна планета. 2011. № 2. С. 26-

URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bp_2011_2_10 (дата звернення: 12.11.2019).

Вилегжаніна Т. Бібліотечна професія в сучасній Україні. Бібліотечна планета. 2012. № 3. С. 5-6.

URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bp_2012_3_2 (дата звернення: 12.11.2019).

Добровольська В. Інформаційно-документаційне забезпечення установ галузі культури в Україні.

Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2018. № 3. С. 30-37.

Дурєєва Т. А. Формування професійної свідомості бібліотечного фахівця як умова ефективної

адаптації комунікаційних технологій до бібліотечної діяльності. Вісник Харківської державної академії

культури. 2010. Вип. 31. С. 171-181. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ hak_2010_31_20 (дата звернення:

11.2019).

Кухтяк О. Я. Особливості навчально-методичного забезпечення професійної підготовки бакалаврів

інформаційної, бібліотечної та архівної справи : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук :

00.04. Львів, 2019. 20 с.

Матвієнко О., Цивін М. Стандарт вищої освіти України за спеціальністю 029 “Інформаційна,

бібліотечна та архівна справа”: чи буде збережена бібліотечна професія? Вісник Книжкової палати.

№ 2. С. 10-12.

Осаула В. Образ бібліотечно-інформаційної професії в умовах інформатизації суспільства. Вісник

Книжкової палати. 2011. № 9. С. 22-24. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2011_9_7 (дата звернення:

11.2019).

Ржеуський А. Використання хмарних технологій у бібліотеках. Бібліотечний вісник. 2016. № 4. С.

-15.

Свердлик З. Практикоорієнтоване викладання дисципліни «Аналітично-інформаційна діяльність»

як спосіб формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та

архівної справи. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2017. № 3. С. 18-25.

Сошинська В. Формування комунікаційних компетенцій майбутніх фахівців інформаційної,

бібліотечної та архівної справи. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2017. № 4. С.

-96.

Тур О. Уніфікація документознавчої термінології: принципи та функції. Бібліотекознавство.

Документознавство. Інформологія. 2017. № 1. С. 37-41.

Філіппова Л.Я. Інформаційно-документний профіль освітніх програм у контексті нової інтегрованої

спеціальності. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформкологія. 2019. № 1. С. 48-55.

Хіміч Я.О. До проблеми формування компетентностей здобувачів вищої освіти спеціальності 029

«Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Сучасна інформаційнобібліотечна освіта: європейські

орієнтири : зб. матеріалів доп. учасн. VII Міжнар. наук.-практ. конф. Київ : УБА, 2017. С. 17-18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Номер

Розділ

Статті