ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ФАХІВЦІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ІНФОРМАЦІЙНА, БІБЛІОТЕЧНА ТА АРХІВНА СПРАВА» У ЗВО І-ІІ РІВНІВ АКРЕДИТАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2019.189855Ключові слова:
професійні компетентності, інформаційна, бібліотечна та архівна справа, освітні стандарти, освітньо-професійні програми.Анотація
Мета статті – розглянути проблеми пов’язані з формуванням професійних компетентностейфахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи на сучасному етапі у ЗВО І-ІІ рівнів акредитації.
Методологія дослідження базується на загальнонаукових методах аналізу і синтезу, порівняння
та узагальнення. Під час викладу основного змісту статті також застосовувалися описовий і
системно-структурний методи та документознавчий підхід, який дозволив виявити необхідний рівень
проблематизації даного питання. Наукова новизна. У статті обґрунтовуються особливості та
проблеми пов’язані з формуванням професійних компетентностей фахівців інформаційної, бібліотечної
та архівної справи з акцентом на необхідність вдосконалення змістового наповнення освітніх програм
і навчальних планів, навчально-методичного та програмно-апаратного забезпечення, погодження
інноваційно-освітніх та професійних компетентностей підготовки майбутніх фахівців з боку ЗВО і
роботодавців на сучасному ринку праці та модернізації змісту освіти вцілому, її організації відповідно
до вимог національного і світового ринків. Висновки. Незважаючи на наявні умови для відповідного
формування професійних компетентностей у ЗВО І-ІІ рівнів акредитації, його недостатньо, як для
підготовки висококласних фахівців у цій сфері, так і для розвитку бібліотек, архівів тощо, і тому
виникає потреба у додатковій роботі в цьому напрямку.
Посилання
Про вищу освіту : Закон України від 1 лип. 2014 р. № 1556-VII. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/
show/1556-18 (дата звернення: 12.11.2019).
Бездрабко В. До концепції нової редакції термінологічного стандарту з діловодства й архівної
справи. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2019. № 1. С. 64-72.
Білик О. Бібліотеки та питання професіоналізації кадрів. Бібліотечна планета. 2011. № 2. С. 26-
URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bp_2011_2_10 (дата звернення: 12.11.2019).
Вилегжаніна Т. Бібліотечна професія в сучасній Україні. Бібліотечна планета. 2012. № 3. С. 5-6.
URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bp_2012_3_2 (дата звернення: 12.11.2019).
Добровольська В. Інформаційно-документаційне забезпечення установ галузі культури в Україні.
Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2018. № 3. С. 30-37.
Дурєєва Т. А. Формування професійної свідомості бібліотечного фахівця як умова ефективної
адаптації комунікаційних технологій до бібліотечної діяльності. Вісник Харківської державної академії
культури. 2010. Вип. 31. С. 171-181. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ hak_2010_31_20 (дата звернення:
11.2019).
Кухтяк О. Я. Особливості навчально-методичного забезпечення професійної підготовки бакалаврів
інформаційної, бібліотечної та архівної справи : автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук :
00.04. Львів, 2019. 20 с.
Матвієнко О., Цивін М. Стандарт вищої освіти України за спеціальністю 029 “Інформаційна,
бібліотечна та архівна справа”: чи буде збережена бібліотечна професія? Вісник Книжкової палати.
№ 2. С. 10-12.
Осаула В. Образ бібліотечно-інформаційної професії в умовах інформатизації суспільства. Вісник
Книжкової палати. 2011. № 9. С. 22-24. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vkp_2011_9_7 (дата звернення:
11.2019).
Ржеуський А. Використання хмарних технологій у бібліотеках. Бібліотечний вісник. 2016. № 4. С.
-15.
Свердлик З. Практикоорієнтоване викладання дисципліни «Аналітично-інформаційна діяльність»
як спосіб формування професійної компетентності майбутніх фахівців з інформаційної, бібліотечної та
архівної справи. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2017. № 3. С. 18-25.
Сошинська В. Формування комунікаційних компетенцій майбутніх фахівців інформаційної,
бібліотечної та архівної справи. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2017. № 4. С.
-96.
Тур О. Уніфікація документознавчої термінології: принципи та функції. Бібліотекознавство.
Документознавство. Інформологія. 2017. № 1. С. 37-41.
Філіппова Л.Я. Інформаційно-документний профіль освітніх програм у контексті нової інтегрованої
спеціальності. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформкологія. 2019. № 1. С. 48-55.
Хіміч Я.О. До проблеми формування компетентностей здобувачів вищої освіти спеціальності 029
«Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Сучасна інформаційнобібліотечна освіта: європейські
орієнтири : зб. матеріалів доп. учасн. VII Міжнар. наук.-практ. конф. Київ : УБА, 2017. С. 17-18.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Людмила, Валентина Ющенко, Базар
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.