ДО ПИТАННЯ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ БРЕНДИНГУ УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • Тетяна Коржова

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2019.189862

Ключові слова:

зв’язки з громадськістю, стратегія університетського брендингу, постнекласичний підхід, маркетингове планування.

Анотація

Мета дослідження. Проаналізувати питання розробки стратегії брендингу університету
у контексті постнекласичної парадигми розуміння public relations. Методологія дослідження
ґрунтується на системному, структурному та ситуаційному підходах, на методах порівняльного,
логічного та структурно-функціонального аналізу, включаючи прийоми аналізу маркетингового
середовища. Наукова новизна. Розкрито необхідність переходу від некласичного підходу до зв’язків із
громадськістю, коли останні розглядаються крізь призму діалогової інтеракції суб’єктів та в якості
інституційного способу управління, що формує системну довіру в суспільстві, до постнекласичного, де
вони представлені як нелінійна ризомно-системна взаємодія, у процесі якої встановлюються множинні
структурні зв’язки між елементами соціальної системи, що опираються на ціннісні принципи й спільно
вироблені норми та правила. Обґрунтовано вплив постнекласичної парадигми розуміння public relations
в частині участі піар-відділів й центрів університету у розробці та реалізації довгострокового плану
дій, спрямованого на підкреслення унікальності та винятковості освітнього закладу як основи його
ідентичності на базі нелінійних взаємодій та аксіологічного фундаменту, що дозволять створити
ефективну бренд-платформу освітнього закладу на сучасному етапі. Висновки. З’ясовано, що зв’язки
з громадськістю повинні опікуватися координацією та коригуванням консолідованих дій з метою
досягнення та підтримання взаємовигідних відносин університету зі своєю цільовою аудиторією,
підтриманням іміджу та зміцненням рейтингу освітнього закладу на засадах системної інтеракції,
що продукує актуальні зворотні зв’язки та уніфікує бренд-комунікації, сприяючи формуванню сприяючи
формуванню комплексної та ефективної стратегії брендингу університету в XXI столітті.

Посилання

Ванюшкина В.В. Многоуровневый подход к созданию бренд-стратегии вуза. Известия

Санкт-Петербургского государственного экономического университета. 2017. № 5(107). С. 78-82.

Герасимова Г. И. Институционализация связей с общественностью в системе социального

управления: социологическая концепция: автореф. дисс. … док. соц. наук: 22.00.08. Томень, 2016. 48

с.

Домнин В. Н. Маркетинг брендов: учебное пособие. Санкт-Петербург : Изд-во СПбГЭУ, 2014.

с.

Жмырёва Н. А. Бренд университета в контексте повышения эффективности предоставления

образовательных услуг. Вестник Тамбовского университета. Серия Общественные науки. 2017. Т.3.

Вып. 4 (12). С. 47-51.

Инглхарт Р., Вельцель К. Модернизация, культурные изменения и демократия:

Последовательность человеческого развития. Москва : Новое издательство, 2011. 464 с.

Меркина Н. А. Характеристика бренда университета в условиях информационного общества.

Альманах теоретических и прикладных исследований рекламы. 2017. № 1 (13). С. 17-22.

Семёнов И. В. Эволюция стратегической ориентации организации в условиях рыночной

экономики. Вестник университета. Сер.: Экономика и экономические науки. 2014. №24. С. 144-147.

Chapleo C. Is branding maligned and misunderstood? Times Higher Education. 2013. URL:

http://www.timeshighereducation.co.uk/world‐university‐rankings/2013/reputation‐ranking/analysis/

chris‐chapleo

Higher Education Branding and Public Relations. Hanover Research | June 2014. 20 p. URL: https://

www.hanoverresearch.com/media/Higher-Education-Branding-and-Public-Relations.pdf

Merrilees B., Miller D., Herington C. Antecedents of residents' city brand attitudes. Journal of

Business Research. 2009. Vol. 62(3). pp. 362-367.

Zhang L., Zhao S. X. City branding and the Olympic effect: A case study of Beijing. Cities. 2009.

Vol. 26(5). pp. 245-254.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Номер

Розділ

Статті