ІДЕНТИФІКАЦІЙНІ ОБРАЗИ ДИСФУНКЦІЙНОСТІ ДОКУМЕНТАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ В СОЦІАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЯХ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2020.205447Анотація
Метою роботи є визначення ідентифікаційних образів дисфункційності документальної інформації в соціальних комунікаціях. Методологія дослідження полягає у використанні загальнонаукових методів і спеціальних методик: аналізу, синтезу, логічного методу. Застосування цих методів дало змогу встановити особливості впливу конотацій, емоційності викладу тексту, евіденційності та авторизації інформації на дотримання чи порушення функціональних характеристик документальної інформації. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в статті виявлено вплив застосування виражальних
мовних засобів (конотація, емоційність викладу тексту, евіденційність та авторизація інформації) на функціональні характеристики документальної інформації. Висновки. На ідентифікаційні ознаки дисфункційності документальної природи документів мають безпосередній вплив політико-правові, морально-етичні, культурні реалії в суспільстві, які зумовлюють ставлення до статусу документа і його функцій в суспільстві. Ознаки дисфункційності документа можуть виявлятися в низці мовних і немовних чинників функціонування публіцистичного тексту, серед яких конотація, емоційність викладу тексту, евіденційність та авторизація (персоніфікація) інформації. Публіцистичний документ, насичений інтерпретованою фактологічною інформацією, є комунікаційним чинником суспільної діяльності, формою соціального управління. У функціональному вигляді його можна трактувати як певний набір організаційних і творчих прийомів та методів впливу на аудиторію. Соціальна спрямованість аудиторії як об’єкта споживання публіцистичних текстів є одним із найбільш суттєвих, наочних виявів комунікаційної діяльності. В умовах інформатизації явище дисфункційності документів опирається
на колосальні технологічні ресурси і демонструє широке охоплення споживачів інформації. Величезні переваги інформатизації усіх сфер суспільного життя нівелюються функціонуванням документів, маркованих технологіями інформаційного впливу, що становить загрозу стабільності суспільного розвитку, збереженню демократичних засад, традиційних людських цінностей та поглядів.
Ключові слова: документ, дисфункційність документа, фактологічна інформація, документальна інформація, тролінг, фреймінг.
Посилання
Блогофест : 3 Всеукраїнський фестиваль блогерів 15-18 червня 2019 року. URL : https://youtu. be/0M3pWie9IoE
Золотова Г.А. Коммуникативные аспекты русского синтаксиса. Москва : КомКнига, 2007. 368 с.
Конецкая В.П. Социология коммуникации. Москва : Междунар. ун-т бизнеса и упр. : «Братья Карич», 1997. 304 с.
Кузнєцова Т. Аксіологія медіатексту : основні напрямки дослідження // Світові стандарти сучасної журналістики : зб. наук. пр. Черкаси, 2010. С. 198-202.
Потятиник Б., Лозинський М. Патогенний текст. Львів : Місіонер, 1996. 296 c.
Різун В.В. Літературне редагування. Київ : Либідь, 1996. 240 с.
Хайдеггер М. Время и бытие : статьи и выступления / пер. с нем. и комм. В. В. Бибихина. Москва : Республіка, 1993. 447 с.
Aradau C., Blanke T., Greenway G. Acts of digital parasitism: Hacking, humanitarian apps and platformisation // New Media & Society. 2019. Vol. 21. Issue 11-12. https://doi.org/10.1177/1461444819852589
Gibbs J.L., Kim H., Ki S. Investigating the Role of Control and Support Mechanisms in Members’ Sense of Virtual Community // Communication Research. 2019. Vol. 46. Issue 1. https://doi.org/10.1177/0093650216644023
Nekmat E., Gower K.K., Zhou Sh. Connective-Collective Action on Social Media: Moderated Mediation of Cognitive Elaboration and Perceived Source Credibility on Personalness of Source // Communication
Research. 2019. Vol. 46 Issue 1. https://doi.org/10.1177/0093650215609676
Rafail P., Walker E.T., McCarty J. D. Protests on the Front Page: Media Salience, Institutional Dynamics, and Coverage of Collective Action in the New York Times, 1960-1995 // Communication Research.
Vol. 46. Issue 1. https://doi.org/10.1177/0093650215608239
Rosenberg H., Blondheim M., Katz E. It’s the text, stupid! Mobile phones, religious communities, and the silent threat of text messages // New Media & Society. 2019. Volume 21 Issue 11-12, November-December https://doi.org/10.1177/1461444819846054
Seo K., Dillard J. The Persuasive Effects of Two Stylistic Elements: Framing and Imagery // Communication Researh. 2019. Vol. 46, issue 7. https://doi.org/10.1177/0093650215626979
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Мaria Komova, Andriy Peleshchyshyn
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.