НАУКОВЕ ОСМИСЛЕННЯ СУЧАСНОГО СТАНУ ДОКУМЕНТОЗНАВСТВА В УКРАЇНІ НА СТОРІНКАХ ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕКОЗНАВСТВО. ДОКУМЕНТОЗНАВСТВО. ІНФОРМОЛОГІЯ»

Автор(и)

  • Sergey Lytvyn

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2020.221147

Ключові слова:

Ключові слова, журнал «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія», документознавство, документознавча освіта, криза науки, інтегрована спеціальність «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».

Анотація

Мета роботи. Стаття присвячена здійсненню аналізу низки статей, опублікованих в журналі «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія» з фундаментальних та прикладних проблем інформаційно-документаційного циклу, насамперед, висвітленню наукової дискусії з
існуючих проблем розвитку інтегрованої спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» як навчальної і наукової дисципліни і протиріч, породжених її введенням та визначенню перспектив дальшого розвитку документознавчої освіти. Методологія дослідження полягає в
застосуванні сукупності методів: історико-діалектичного, порівняльного, формальної логіки, аналізу і узагальнення. Зазначений методологічний підхід дав змогу комплексно проаналізувати дискусію, що має місце на сторінках журналу «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія» з
проблем сучасного стану документознавства і зробити відповідні наукові висновки. Наукова новизна отриманих результатів полягає у комплексному аналізі опублікованих в журналі «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія» праць, присвячених сучасному стану документознавства в
Україні, науковому осмисленні його проблем та наданні наукових та практичних пропозицій щодо місця і ролі журналу у їх актуалізації. Висновки. Журнал «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія» став своєрідним дискусійним майданчиком для обговорення широкого кола сучасних проблем документознавства, бібліотекознавства, інформології, зокрема породжених створенням нової спеціальності 029 – Інформаційна, бібліотечна та архівна справа. Водночас, наукова дискусія з означених проблем на сторінках журналу є недостатньою і потребує якісно нового рівня.

Посилання

Bezdrabko, V.V. (2020). Actual problems of document science in Ukraine. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 26–41. [in Ukrainian].

Vlasova, G. (2004). Problems and prospects for training specialists in document science and information

activities. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 13–15. [in Ukrainian].

Lytvyn, S.H., Dobrovolska, V.V. (2019). Scientific journal “Library Science. Record Studies. Informology “ in the professional communication space. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 16–26. [in Ukrainian].

Matvienko, O. (2009). Documentary education: problems and prospects for the development of practice and research. Library Science. Record Studies. Informology, 4, 17–21. [in Ukrainian].

Matvienko, O.V. & Tsyvin, M.N. (2017). Higher information education: basic concepts of definition. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 4–11. [in Ukrainian].

Matvienko, O.V. & Tsyvin, M.N. (2019). Training of documentologists in Ukraine: the provision of educational services is expanding in new specialties. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 48–55. [in Ukrainian].

Navalskaya, T.V. (2017). Continuity of obtaining higher library and information and archival education in the conditions of reform. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 4–10. [in Ukrainian].

Peleshchyshyn, A.M., Dobrovolska, V.V., Trach, O.R. & Timovchak-Maksimets, O.Yu. (2018). Features of information technology in the library business. Library Science. Record Studies. Informology, 4, 14–21. [in Ukrainian].

Sverdlik, Z.M. (2017). Practical teaching of the discipline “Information and analytical activities” as a way to form the professional competence of future professionals in information, library and archival affairs “. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 18–25. [in Ukrainian].

Slobodyanik, M.S. (2011). Formation and development of higher documentation education in Ukraine. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 4–6. [in Ukrainian].

Soshinskaya, V.E. (2017). Formation of communication competencies of future specialists of information, library and archival business “. Library Science. Record Studies. Informology, 4, 92–96. [in Ukrainian].

Filipova, L.Ya. (2019). Information and documentary profile of educational programs in the context of a new integrated specialty. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 48–55. [in Ukrainian].

Filipova, L.Ya. (201). Areas of application of Internet technologies and services in the education system

in the specialty “Documentation and information activities”. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 48–51. [in Ukrainian].

Shvetsova-Vodka, G.M. (2009). Problems of document science on the pages of the journal “Library Science. Documentation. Informology». Library Science. Record Studies. Informology, 1, 14–18. [in Ukrainian].

Yavorska, T.M. (2018). Information component in the structure of professional competencies of future documentologists. Library Science. Record Studies. Informology, 4, 71–77. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-15

Номер

Розділ

Статті