НАУКОВЕ ОСМИСЛЕННЯ СУЧАСНОГО СТАНУ ДОКУМЕНТОЗНАВСТВА В УКРАЇНІ НА СТОРІНКАХ ЖУРНАЛУ «БІБЛІОТЕКОЗНАВСТВО. ДОКУМЕНТОЗНАВСТВО. ІНФОРМОЛОГІЯ»
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2020.221147Ключові слова:
Ключові слова, журнал «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія», документознавство, документознавча освіта, криза науки, інтегрована спеціальність «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».Анотація
Мета роботи. Стаття присвячена здійсненню аналізу низки статей, опублікованих в журналі «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія» з фундаментальних та прикладних проблем інформаційно-документаційного циклу, насамперед, висвітленню наукової дискусії з
існуючих проблем розвитку інтегрованої спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» як навчальної і наукової дисципліни і протиріч, породжених її введенням та визначенню перспектив дальшого розвитку документознавчої освіти. Методологія дослідження полягає в
застосуванні сукупності методів: історико-діалектичного, порівняльного, формальної логіки, аналізу і узагальнення. Зазначений методологічний підхід дав змогу комплексно проаналізувати дискусію, що має місце на сторінках журналу «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія» з
проблем сучасного стану документознавства і зробити відповідні наукові висновки. Наукова новизна отриманих результатів полягає у комплексному аналізі опублікованих в журналі «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія» праць, присвячених сучасному стану документознавства в
Україні, науковому осмисленні його проблем та наданні наукових та практичних пропозицій щодо місця і ролі журналу у їх актуалізації. Висновки. Журнал «Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія» став своєрідним дискусійним майданчиком для обговорення широкого кола сучасних проблем документознавства, бібліотекознавства, інформології, зокрема породжених створенням нової спеціальності 029 – Інформаційна, бібліотечна та архівна справа. Водночас, наукова дискусія з означених проблем на сторінках журналу є недостатньою і потребує якісно нового рівня.
Посилання
Bezdrabko, V.V. (2020). Actual problems of document science in Ukraine. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 26–41. [in Ukrainian].
Vlasova, G. (2004). Problems and prospects for training specialists in document science and information
activities. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 13–15. [in Ukrainian].
Lytvyn, S.H., Dobrovolska, V.V. (2019). Scientific journal “Library Science. Record Studies. Informology “ in the professional communication space. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 16–26. [in Ukrainian].
Matvienko, O. (2009). Documentary education: problems and prospects for the development of practice and research. Library Science. Record Studies. Informology, 4, 17–21. [in Ukrainian].
Matvienko, O.V. & Tsyvin, M.N. (2017). Higher information education: basic concepts of definition. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 4–11. [in Ukrainian].
Matvienko, O.V. & Tsyvin, M.N. (2019). Training of documentologists in Ukraine: the provision of educational services is expanding in new specialties. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 48–55. [in Ukrainian].
Navalskaya, T.V. (2017). Continuity of obtaining higher library and information and archival education in the conditions of reform. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 4–10. [in Ukrainian].
Peleshchyshyn, A.M., Dobrovolska, V.V., Trach, O.R. & Timovchak-Maksimets, O.Yu. (2018). Features of information technology in the library business. Library Science. Record Studies. Informology, 4, 14–21. [in Ukrainian].
Sverdlik, Z.M. (2017). Practical teaching of the discipline “Information and analytical activities” as a way to form the professional competence of future professionals in information, library and archival affairs “. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 18–25. [in Ukrainian].
Slobodyanik, M.S. (2011). Formation and development of higher documentation education in Ukraine. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 4–6. [in Ukrainian].
Soshinskaya, V.E. (2017). Formation of communication competencies of future specialists of information, library and archival business “. Library Science. Record Studies. Informology, 4, 92–96. [in Ukrainian].
Filipova, L.Ya. (2019). Information and documentary profile of educational programs in the context of a new integrated specialty. Library Science. Record Studies. Informology, 1, 48–55. [in Ukrainian].
Filipova, L.Ya. (201). Areas of application of Internet technologies and services in the education system
in the specialty “Documentation and information activities”. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 48–51. [in Ukrainian].
Shvetsova-Vodka, G.M. (2009). Problems of document science on the pages of the journal “Library Science. Documentation. Informology». Library Science. Record Studies. Informology, 1, 14–18. [in Ukrainian].
Yavorska, T.M. (2018). Information component in the structure of professional competencies of future documentologists. Library Science. Record Studies. Informology, 4, 71–77. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Sergey Lytvyn
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.