Інформаційне обслуговування користувачів бібліотек технічних закладів вищої освіти України в умовах карантину та воєнного стану: порівняльний аналіз
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2022.263973Анотація
Мета статті полягає у визначенні та порівнянні послуг, які бібліотеки технічних університетів України почали надавати із запровадженням карантинних заходів та воєнного стану. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових методів дослідження: аналізу, синтезу, узагальнення, порівняльного аналізу. Наукова новизна. У статті розглянyто актуальні питання бібліотечно-інформаційного обслуговування користувачів та проведено порівняльний аналіз дистанційних послуг, які надають під час карантину й воєнного стану дев’ять бібліотек технічних закладів вищої освіти України. Висновки. Лідером серед бібліотек виявилась науково-технічна бібліотека імені Г. І. Денисенка КПІ імені Ігоря Сікорського, оскільки бібліотека надає найширший перелік дистанційних послуг. Визначено, що студенти та працівники університету мають змогу скористатись послугою електронної доставки документів з колекцій Springer Nature та ScienceDirect, замовити через онлайн-форму визначення індексу УДК на статтю, бакалаврську, магістерську роботи, автореферат дисертації. Книгозбірня активно надає індивідуальні онлайн-консультації із широкого кола питань. Бібліотека надає студентам та працівникам КПІ імені Ігоря Сікорського віддалений доступ до матеріалів, наявних тільки в локальній мережі університету. Науковцям пропонують онлайн освітні заходи, що сприяють опануванню та покращенню навичок використання інструментів, необхідних для проведення дослідницької діяльності. Функціонує віртуальна служба «Онлайнова довідка». Бібліотечні фахівці виконують добірку інформаційних джерел за темою. Під час карантину користувачі можуть отримувати інформацію про новини та звертатися до бібліотечних працівників науково-технічної бібліотеки імені Г. І. Денисенка за допомогою онлайн-чату, розміщеного на вебсайті бібліотеки. Також бібліотека веде власний телеграм-канал.
Ключові слова: бібліотека, вебсайт, дистанційні послуги, карантин, воєнний стан.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Антоній Ржеуський , Наталія Кунанець , Вікторія Добровольська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.