Міждисциплінарна інтеграція як елемент управління якістю освіти
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2022.263979Анотація
Метою роботи є висвітлення методології використання міждисциплінарних зв’язків навчальних дисциплін як ресурсу якості освіти. Для реалізації цієї мети необхідно виконати такі завдання: встановити компоненти навчальних дисциплін освітньої програми «Соціальні комунікації та інформаційна діяльність», які містять міждисциплінарні системні зв’язки; обґрунтувати інноваційну цінність використання методу виконання міждисциплінарної інтегрованої лабораторної роботи в навчальному процесі. Методологія дослідження полягає у використанні загальнонаукових і спеціальних методів для вивчення інноваційних методів освітньої діяльності. Методологічною основою міждисциплінарної інтеграції є компетентнісний та інтегративний підходи, що передбачають структурування набутих знань і поліпшення професійного рівня студентів відповідно до сучасних інформаційних потреб суспільства. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в статті описано методологію використання міждисциплінарних зв’язків навчальних дисциплін як ресурсу якості освіти. Висновки. Формування професіоналізму, професійної ідентичності майбутнього фахівця перебуває в руслі підвищення якості освіти, застосування інноваційних методів засвоєння теоретичних знань і набуття практичних навичок на засадах міждисциплінарної інтеграції. Інноваційну цінність виконання міждисциплінарної інтегрованої лабораторної роботи в навчальному процесі підтверджує низка індикаторів покращення якісних характеристик освітньої роботи: зміна сприйняття студентами навчальних дисциплін як дискретних модулів; опрацювання єдиного пакету навчальних матеріалів шляхом практичного застосування знань і навичок, сформованих під час вивчення паралельних (попередніх) дисциплін; візуалізація сукупності процесів пошуку, опрацювання, збереження інформації як єдиного технологічного циклу доведення інформації до споживачів; формування в студентів системного підходу до вивчення навчальних дисциплін.
Ключові слова: якість освіти, термінологія, стандартизація, інформатизація, комп’ютерні технології, міждисциплінарна інтеграція, інноваційні технології.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Марія Комова , Жанна Мина , Тетяна Білущак , Аліна Петрушка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.