Формування моделі надання освітніх послуг ЗВО в умовах воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2022.263982Анотація
Мета статті – дослідити процес формування моделі надання освітніх послуг ЗВО в умовах воєнного стану. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальнонаукових і спеціальних методів дослідження, зокрема аналізу і синтезу, порівняння, узагальнення, системно-структурного та статистичного аналізу. Наукова новизна. Сформовано модель надання освітніх послуг ЗВО та визначено способи організації освітнього процесу в умовах воєнного стану. Висновки. Належна організація дистанційного навчання полягає в забезпеченні безперебійного підключення до мережі «Інтернет», скороченні процесу соціальної ізоляції, а також імплементації заходів щодо забезпечення якісного дистанційного навчання в ЗВО. Основним завданням для Міністерства освіти і науки України стало розроблення та імплементація сформованих практичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану. Визначено, що для реалізації моделі надання освітніх послуг насамперед потрібно асекурувати дистанційну координацію роботи всіх спеціалістів, що потребує використання електронних технологій не лише для навчання, а й для управління освітніми процесами чи забезпечення електронного документообігу. Виокремлено критерії, яких необхідно дотримуватись задля збереження ефективності дистанційного навчання в Україні; визначено, що освітній процес навіть в умовах воєнного стану повинен зберігати свій базис, який складається з теоретичної складової навчання, практичної діяльності студентів та системи контролю. Проаналізовано основні електронні сервіси для забезпечення дистанційного навчання. Підсумовано, що для ефективної реалізації моделі надання освітніх послуг в умовах воєнного стану необхідно здійснити низку загальних універсальних кроків з метою психолого-педагогічної адаптації освітнього процесу. Виокремлено заходи, що стануть підґрунтям психолого-педагогічних особливостей адаптації освітнього процесу у ЗВО.
Ключові слова: дистанційне навчання, освітній процес, освітні послуги, ЗВО, воєнний стан.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Оксана Кошелєва , Олена Кравчук , Оксана Цисельська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.