Моніторинг відкритих джерел інформації про діяльність книжкових видавництв як джерело для організації маркетингової кампанії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2022.263984

Анотація

Метою роботи є проведення інформаційного моніторингу діяльності українських книжкових видавництв на основі відкритих джерел інформації та окреслення рекомендацій з проведення подальшої маркетингової кампанії. Методологія дослідження містить інструментарій методу моделювання: постановка завдання, створення та аналіз моделі. Застосування принципів цілісності, ієрархічності та структурності дає змогу розглядати аналіз інформації про конкурентів з відкритих джерел як частину маркетингової діяльності підприємства. Наукова новизна роботи полягає в розширені теоретичних знань щодо використання відкритої інформації про діяльність підприємств. У статті визначено ключові характеристики учасників конкурентного середовища книговидавничого ринку      України; доведено, що головними гравцями на ринку є видавництва «А-ба-ба-га-ла-ма-га» та «Видавництво Старого Лева», уточнено план маркетингової стратегії для збільшення цільової аудиторії. Висновки. Проведене дослідження показало, що ключовим результатом проведення будь-якої інформаційно-аналітичної роботи з конкурентної розвідки для підприємства будь-якої галузі, зокрема, книговидавничої, є прийняття правильних управлінських рішень, що дасть змогу не лише втримати вже наявну цільову аудиторію, а й збільшити її за рахунок нових клієнтів. Результат аналізу відкритих інформаційних джерел довів необхідність використання стратегії захисту від ключового та прямого конкурента (системи лояльності для постійних покупців; закриті групи в різноманітних групах у соціальних мережах для постійних покупців тощо). З метою збільшення цільової аудиторії варто розробити план стратегії нападу на слабких прямих конкурентів (створення якісного контенту в соціальних мережах, зокрема просування реклами в блогерів; проведення різноманітних розіграшів; тематичних знижок, акцій). Сильні та непрямі конкуренти також є загрозою для бізнесу. Але ключовою відмінністю від стратегії проти прямих конкурентів є різниця в основних характеристиках продукції. Попри спільну цільову аудиторію асортимент книг дещо відрізняється, що впливає на стратегію роботи, зокрема й рекламну кампанію.

Ключові слова: книжкове видавництво, конкуренти, просування, відкриті джерела інформації.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-06

Номер

Розділ

Статті