Креативний менеджмент у системі популяризації читання
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2023.284670Анотація
Мета статті систематизувати та узагальнити знання про креативний менеджмент та його місце в системі популяризації читання. Методологія ґрунтується на використанні загальнонаукових методів вивчення суспільних явищ і процесів, а також на поєднанні принципів наукової об’єктивності та системності: застосування методу класифікації дало змогу узагальнити наукові джерела за темою дослідження; завдяки описово-аналітичному методу було з’ясовано специфіку креативного менеджменту; метод систематизації дав змогу визначити основні складові системи популяризації читання; метод узагальнення застосовано при формуванні висновків. Наукова новизна полягає в розширенні уявлень про значення креативного менеджменту в системі популяризації читання. Висновки. Загальносвітові та українські креативні проєкти, діяльність бібліотек, видавнича справа, видавничий маркетинг формують інтерес читача до книги та людини до читання. Застосування креативного менеджменту, метою якого є створення вільного робочого простору для генерування цікавих ідей і розвитку креативного потенціалу команди, уможливлює розробку, впровадження та реалізацію креативних культурних продуктів та проєктів. Саме тому креативний менеджмент є важливою складовою системи популяризації читання. Серед найбільш результативних форм популяризації читання, реалізація яких не можлива без креативного менеджменту, можна виділити: креативні акції та проєкти, діяльність бібліотечних установ та видавництв, книжкових форумів і фестивалів. Проведення акцій та реалізація проєктів є одним із завдань бібліотек, які так привертають увагу до книги та заохочують відвідувачів до читання. Книжкові форуми й фестивалі створюють умови для поповнення домашніх бібліотек. Знайомство з авторами та новинками видавництв заохочують читачів, допомагають проаналізувати книжковий ринок та обрати потрібний продукт. Крім цього, подібні масштабні заходи створюють позитивний імідж країни, що читає, та набувають особливої актуальності під час війни.
Ключові слова: креативність, креативне мислення, креативний менеджмент, читання, популяризація читання.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Тетяна Філіна , Яна Костельна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.