Сучасні концепції документно-інформаційної науки як освітня компонента підготовки магістрів

Автор(и)

  • Оксана Матвієнко
  • Михайло Цивін

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2023.290999

Анотація

Мета роботи полягає в характеристиці змісту, окресленні методичних і дидактичних підходів викладання освітньої компоненти «Сучасні концепції документно-інформаційної науки». Методологія роботи базується на використанні системного підходу до аналізу дидактичного явища, яким є освітня компонента «Сучасні концепції документно-інформаційної науки», методи аналізу та синтезу дали змогу здійснити мисленнєву реконструкцію досліджуваного об’єкта, вивчити його структуру, виділити найбільш суттєві ознаки, зв’язки та відношення, також використано методи узагальнення, абстрагування і конкретизації. Наукова новизна полягає у формулюванні терміна «документно-інформаційна наука», його характеристиці як складової освітньої компоненти підготовки магістрів «Сучасні концепції документно-інформаційної науки», окресленні змісту та методологічних підходів у викладанні освітньої компоненти, а також пропозиції структури змісту цієї освітньої компоненти. Висновки. Сучасні концепції документно-інформаційної науки освітня компонента підготовки здобувачів освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр», яка охоплює міждисциплінарну сферу документно-інформаційної діяльності, базується на логічній системі наукового знання, створюваного у сфері досліджень бібліотекознавства, бібліографознавства, документознавства, архівознавства та книгознавства як наук документно-інформаційного циклу, їх методів і засобів пізнання, що постійно розвиваються. Мета освітньої компоненти формування в майбутніх магістрів цілісного уявлення про розвиток теорій, концепцій, положень, які відображають роль і місце документа й інформації в суспільстві, а також про розвиток знань у галузі сучасних документно-інформаційних наук. У сфері фахових компетентностей у майбутніх магістрів формується здатність відстежувати тенденції розвитку предметної сфери шляхом проведення аналізу інформаційних потоків і масивів та здатність використовувати у фаховій діяльності знання наукових принципів і методів архівознавства й бібліотекознавства.

Ключові слова: документно-інформаційна наука, документно-інформаційна діяльність, підготовка магістрів, освітня компонента.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-15

Номер

Розділ

Статті