MODERN CONCEPT OF BUSSINESS COMMUNICATION

Authors

  • Sergii Yatsenco кандидат наук з державного управління, старший викладач Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2017.150423

Keywords:

communication, interaction, perception, kinesics, proxemics, rhetoric

Abstract

Purpose of Article. The work aims to reveal the methodological potential of the modern business communication conception. Methodology. The conceptual methodology core of the research is the comparative analysis of the theoretic-methodological tools of the contemporary notion of business communication. The certain approach allows individuals to reveal general and specific properties in the modern conception of business communication, to show its theoretical model, structure, and to identify its primary functions concerning modern Public Administration. Scientific novelty. Scientific novelty of the work consists of the conceptualization of the business communication and its understanding within the language problematics discourse. Conclusions. The feasibility of using the conception of modern business communication and its modifications for Public Administration has been proven scientifically. Theoretical and methodological paradigms which are given in the article, join the reader to the sphere of modern conception of business communication as well as stimulate the audience to look for the new ways of studying the interpersonal interaction.

References

Аристотель, Дионисий Галикарнаский, Деметрий. Античные риторики / Аристотель, Дионисий Галикарнаский, Деметрий. Под ред. А.А.Тахо-Годи; [пер. А.А.Тахо-Годи] – М. : Издательство МГУ, 1978. – 352 с.

Блек С. Паблик Рилейшенз. Что это такое? / С. Блек; [пер. с англ. СП «АСЭС – Москва»], М. : Новости, 1990. – 240 с.

Винер Н. Кибернетика и общество / Н. Винер; [пер. з англ. Е.Г. Панфилова]. Общ. ред. и предисл. Э.Я. Кольмана. – М., Изд. иностр. лит., 1958. – 200 с.

Гіденс Е. Соціологія / E. Гіденс; [пер. з англ. В. Шовкун, А. Олійник]. – К. : Основи, 1999. – 726 с.

Гурне Б. Державне управління / Гурне Б. [пер. з франц. В.Шовкуна]. – К. : Основи, 1993. – 165 с.

Крос К. Політична комунікація і висвітлення новин у демократичних суспільствах / К. Крос, Р. Гакет; [пер. з англ. Р.Ткачук]. – К. : Основи, 2000. – 142 с.

Лалл Дж. Мас-медіа, комунікація, культура : глобальний підхід / Лалл Дж.; [пер. з англ. О.Г. Гриценка]. – К. : К.І.С., 2002. – 264 с.

Мескон М.Х. Основы менеджмента / Мескон М.Х., Альберт М., Хедуори Ф.; [пер. с англ. М.А. Майоровой]. – М. : Дело ЛТД, 1994. – 702 с.

Хабермас Ю. Демократия, разум, нравственность / Хабермас Ю.; [пер. с нем. Н.В.Мотрошиловой]. – М. : АО. КАМІ, Academia, 1995. – С. 68 – 73.

Шрьодер П. Нове публічне адміністрування або як досягнути ефективного врядування? / Шрьодер П.; [пер. з нім. В. Шведа]. – К. : Заповіт. – 2008. – 78 с.

Ясперс К. Коммуникация / К. Ясперс. – М. : Политиздат, 1991. – 399 с.

Berkly G. The Craft of Public Administration / Berkly G., Rouse J., Begovich R. – 1991.

Dance F. The Concept of Communication // Dance F. Journal of Communication. – 1970. – № 20. – P. 201 – 210.

Encyclopedia Americana, V. 7. – 1973. – 423 – 430 p.

Ferguson S.D. Communication Planning : An Integrated Approach / Ferguson S.D. – Sage Publication, Inc., 1999. – 262 р.

Fiske J. 1982. Introduction to Communication Studies / Fiske, John. – London and New York : Methuen. 2 – 3 p.

Romyr F. Communication & Public Affairs / Romyr & Associates. – 1995. – 7 p.

Shannon, Claud E. The Mathematical Theory of Communication / Shannon, Claud E., and Weaver, Warren. – Urbana : University of Illinois Press. 49 p.

Schwartzenberg R.-J. Sociology Politique / Schwartzenberg R.-J. 1988. – 42 p.

Watts D. Political Communication Today / Watts D. – Manchester, 1997. – 106 p.

Aristotel, Dionisiy Galikarnassky, Demetry. (1978). Antique Rhetorics. Moscow. МSU. [in Russian].

Black, S. (1990). Public Relations. What is it? Мoscow. News. [in Russian].

Viner, N. (1958). Cybernetics and Society. Мoscow. Foregn Literature. [in Russian].

Gidens, A. (1999). Sociology. Кyiv. Osnovy. [in Ukrainian].

Gurne B. Public Administration. Кyiv. Osnovy. [in Ukrainian].

Kros К., Gacket R. (2012). Political communication. Кyiv: Osnovy. [in Ukrainian].

Lall, J. (2002). Mass media, communication, culture: global approach. Кyiv. [in Ukrainian].

Меsкоn М.H. Base of management. (1994). Мoscow. Delo LTD. [in Russian].

Habermas J. Democracy, consciousness and ethic (1995). Мoscow. КАМІ, Academia. [in Russian].

Schroder P. (2008) New public management or how to approach effective management? Кyiv. Zapovit. [in Ukrainian].

Jaspers К. (1991). Communication. Мoscow. Politizdat. [in Russian].

Berkly G. (1991). The Craft of Public Administration. [in English].

Dance F. (1970). The Concept of Communication. Journal of Communication. Sage Publication, Inc. [in English].

Encyclopedia Americana. (1973.) V. 7. New York. [in English].

Ferguson S.D. (1999). Communication Planning : An Integrated Approach. Sage Publication, Inc. [in English].

Fiske, John. (1982). Introduction to Communication Studies London and New York : Methuen. [in English].

Romyr F. (1995). Communication & Public Affairs. New York. [in English].

Shannon C. (1949). The Mathematical Theory of Communication. Urbana : University of Illinois Press. [in English].

Schwartzenberg R.-J. (1988). Sociology Politique. New York. [in English].

Watts D. (1997). Political Communication Today. New York. [in English].

Issue

Section

Статті