SOCIAL COMMUNICATIONS IN HOTEL INDUSTRY

Authors

  • Irina Verezomska Ph.D of Economic Sciences, Associate Professor of the Hotel and Restaurant Business Department, Kyiv University of Culture, Ukraine
  • Oksana Oliinyk Assistant of the Hotel and Restaurant Business Department, Kyiv National University of Culture and Arts, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2018.150435

Keywords:

social communications, hotel and restaurant business, culture, manipulation, media

Abstract

Purpose of Article. The article aims to analyze the specifics of the multifactor impact of social communications on hotel and restaurant business. Мethodology. The research methodology involves the use of a comparative method, methods of analysis and synthesis. The scientific novelty consists in outlining the main ways of the modern productive interaction of social communications and other areas of human existence in general and the restaurant business in particular. Conclusions. The development of the hotel and restaurant business cannot be imagined separately from other spheres of human existence. Formation of a certain level of institutions should correspond to the needs of consumers. Social communications are an integral part of society's life, with both positive and negative aspects. Their influence and interrelation with the hotel and restaurant business can be manifested multileveled, including the manipulation of consciousness through social networks, social media (television) and particular print media. Due to the emphasis on individual critical elements for a specific institution, significant popularization can be achieved, which will affect the further share of institutions.

References

Білан Н.І. Соціальні комунікації в інформаційному суспільстві / Н.І. Білан // Наукові записки Інституту журналістики. - Том 56. - 2014. – С.171-175.

Варипаєв О.М. Готельний та ресторанний бізнес як складова індустрії гостинності / О.М. Варипаєв, Л.М. Варипаєва // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. - 2009. - Вип. 2. - С. 614-621.

Гумен О.С. Модернізація інформаційного забезпечення професійної комунікації готельно- ресторанної справи / Гумен О.С. // Молодий вчений. - № 4 (31). – Херсон, 2016. – С.494-497.

Зражевська Н.І. Масова комунікація і культура: Лекції. – Черкаси, - 2006. – 195 с.

Кара-Мурза, С. Г. Манипуляция сознанием / С. Г. Кара-Мурза [Электронный ресурс]. — М., 2000. — Режим доступа: http://www.kara-murza.ru/books/manipul/manipul49.htm#hdr_72.

Мандзяк О.М. Комунікаційно-проектна співпраця зацікавлених сторін готельно-ресторанного бізнесу: нотатки до проблеми / Мандзяк О.М. // Молодий вчений. - № 12.1 (40). – Херсон, 2016. – С.155- 158.

Холод О. Соціальні комунікації як поняття в науковій галузі «соціальні комунікації» / Олександр Холод // Психолінгвістика. - 2013. - Вип. 12. - С.286-293.

Чернишова Н.П. Cучасні Інтернет технології як засіб маніпуляції громадською думкою / Чернишова Н.П.// Соціальні комунікації: теорія і практика : наук. журн. [наук. ред. О. М. Холод]. – Т. 1. – К. : МЦД СК «Комтека», 2015. – С.156-162.

Bilan, N.I. (2014). Social Communication in the Information Society, Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, Vol. 56, 171-175. [in Ukrainian].

Varipayev, O.M., & Varipayeva, L.M. (2009). Hotel and restaurant business as a part of the hospitality industry, Ekonomichna stratehiya i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh, Issue. 2, 614-621 [in Ukrainian].

Gumen, O.S. (2016). Modernization of information provision of professional communication of hotel and restaurant business, Molodyy vchenyy, 4 (31), p.494-497 [in Ukrainian]

Zrazhevskaya, N.I. (2006). Mass Communication and Culture: Lectures, Cherkasy [in Ukrainian]

Kara-Murza, S.G. (2000). Manipulation by Consciousness. Retrieved from http://www.kara-murza.ru/ books/manipul/manipul49.htm#hdr_72. [in Russian].

Manziak, O.M. (2016). Communication and project cooperation between the interested parties of the hotel and restaurant business: notes to the problem, Molodyy vchenyy, 12.1 (40),155-158 [in Ukrainian]

Kholod, O. (2013). Social communications as a concept in the scientific field “social communications”, Psykholinhvistyka, Issue 12. p.286-293 [in Ukrainian]

Chernyshova, N.P.(2015). Modern Internet technologies as a means of manipulating public opinion, Social Communications: Theory and Practice, 156-162 [in Ukrainian].

Issue

Section

Статті