ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АМЕРИКАНСЬКИХ БІБЛІОТЕКАРІВ В УМОВАХ ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2019.189841Keywords:
професійна діяльність бібліотекарів, комп’ютерні та інтернет-технології, інформаційні компетенції бібліотечної професії, США.Abstract
Мета статті – характеристика професійних якостей працівників американських бібліотек вінформаційному суспільстві під впливом впровадження комп’ютерних та Інтернет-технологій; аналіз
факторів впливу інтернет-комунікацій на зміни акцентів професійної діяльності американських
бібліотекарів та взагалі бібліотечної професії на міжнародному рівні. Методологія дослідження
полягає в застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів, зокрема системного та
порівняльного підходів, а також проблемного та аналітичного аналізу для вивчення принципів
та тенденцій розвитку бібліотечної професії у вищих навчальних закладах США. Наукова новизна
роботи полягає у тому, що здійснено аналіз професійних якостей працівників американських бібліотек
в умовах впровадження інтернет-технологій; охарактеризовано базові характеристики професійної
компетентності бібліотекарів, які перетворилися на інформаційно-комп’ютерні та інформаційно-
комунікаційні компетенції бібліотечної професії, що дозволяє їм опановувати технологічний рівень
професії та формувати освітні стандарти та вимоги у вищих бібліотечно-інформаційних школах США.
Висновки. Перехід американських бібліотек на інформаційно-технологічну платформу суттєво вплинув
на професійну діяльність бібліотечних працівників, статус яких в інформаційному американському
суспільстві є достатньо високим. Відзначається зростаючий вплив на професійну діяльність
бібліотекарів комунікаційних та інформаційних технологій, суттєво розширюються професійні
компетенції бібліотекарів, досягаючи рівня висококваліфікованих користувачів комп’ютерних систем і
мереж, навіть з певними функціями адміністрування бібліотечних баз даних та інформаційних систем.
References
Конюкова І. Я. Розвиток 1. бібліотечної професії в Україні: сучасні концепції та напрями :
автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 07.00.08 / Київ. нац. ун-т культури і мистец. К.,
20 с.
Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация : пер.
с англ. М. : Когито-Центр, 2002. 396 с.
Чачко А. С. Современная библиотека в процессе трансформаций : монография. К., 2003. 140
с.
Breeding M. Capturing the Migrating Customer // Library Journal. 2002. Vol. 127, № 6. P. 48–54.
Continuing professional development: pathways to leadership in the library and information world /
ed. by Ann Ritchie, Clare Walker. München : Saur , 2007. 319 с.
Cronin B. The Dean’s List: What a Library Is Not // Library Journal. 2002. Vol. 127, № 19. P.
–47.
Hans R. Digital Libraries and Education. Trends and Opportunities // D-Lib Magazine. 2001.V. 7, N
/8.
Harris M. H. History Of Libraries In The Western World // The Scarecrow Press, Inc. Lanham,
Maryland, and London, 1999. 299 p.
Jacso P. What Is Digital Librarianship // Computers in Libraries. 2000. Jan. P. 54–55.
Jobs in Library & Information Science & Technology (2019). Retrieved from https://joblist.ala.org/j
obs/?str=26&max=25&long=1&vnet=0
Roosa M. Library of Congress for digital future // International Preservation News. 2008. № 22/23.
P. 32.
St. Lifer E. Net work: new roles, same mission // Library Journal. 1996. Vol. 121, № 19. P. 26–30.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Людмила, Ольга Філіпова, Олійник
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).