Практична підготовка студентів як складова освітньо-професійного простору закладу вищої освіти: традиції та інновації
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2023.276772Анотація
Мета роботи – запропонувати та обґрунтувати визначення поняття «освітньо-професійний простір закладу вищої освіти», розкрити одну із його складових – практичну підготовку студентів, що реалізується в традиційних та інноваційних формах, спираючись на освітньо-професійні програми спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» Київського національного університету культури і мистецтв. Методологія роботи полягає в аналізі та синтезі наукових праць авторів з дослідження окресленої проблеми, гіпотетико-дедуктивного методу для окреслення змісту поняття «освітньо-професійний простір закладу вищої освіти», виявленні та аналізі його основної складової – практики студентів. Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні визначення поняття «освітньо-професійний простір закладу вищої освіти», виявленні та аналізі традиційних й інноваційних форм практичної складової підготовки фахівців за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Висновки. Освітній простір закладу вищої освіти переходить сьогодні на новий якісний рівень і має визначатись як освітньо-професійний простір, у якому відбувається суб’єкт-суб’єктна взаємодія потенційних роботодавців зі студентами, представниками ЗВО не тільки з погляду усталених форм практики як структурної складової навчального процесу, а й здійснюється в реалізації інноваційної форми освітньо-професійної підготовки – дуальній освіті. Практика як структурна складова освітньо-професійного простору ЗВО відповідає початковому етапу професіоналізації і є процесом залучення особистості до професійної діяльності та вдосконалення в одному з напрямів цієї діяльності, є засобом адаптації студентів до професійної діяльності, сприяє розвитку професійної культури, інноваційності професійної діяльності, освоєнню професійних цінностей, ідентифікації поведінки з нормами професійної етики. У практичній підготовці студента виокремлено змістову й організаційно-комунікативну складові. Змістова: зміст, форми та методи освітнього процесу у формуванні професіонала (практика, аудиторні та позааудиторні заходи професійно орієнтованого спрямування); організаційно-комунікативна: взаємодія ЗВО із закладами професійної сфери діяльності майбутніх фахівців та із представниками професійного середовища.
Ключові слова: освітньо-професійний простір, заклад вищої освіти, дуальна освіта, інформаційна, бібліотечна та архівна справа.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Надія Бачинська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.