Франчайзинг як форма активізації інноваційної діяльності підприємств АПК

Автор(и)

  • М.О. Тонюк Навчально-науковий інститут «Європейська школа бізнесу», Міжнародний Європейський Університет, Україна http://orcid.org/0000-0002-3810-8864

DOI:

https://doi.org/10.33730/2310-4678.3.2021.246832

Ключові слова:

агропромисловий комплекс, агрофраншиза, франчайзинг, інноваційна діяльність

Анотація

У статті досліджено особливості франчайзингу та його ролі в агропромисловому комплексі. Сьогодні агропромисловий комплекс в Україні побудований так, що підприємствам вижити поодинці дуже складно, а тим більше підприємству, яке тільки виходить на ринок при величезній кількості вже існуючих, які зарекомендували себе.

Метою цієї статті є аналіз розвитку франчайзингового підприємництва в агропромисловому комплексі та виявлення основних напрямів його розвитку.

Аналіз економічної літератури свідчить про те, що багато аспектів франчайзингу в агропромисловому комплексі поки що залишаються недостатньо вивченими. Незважаючи на кількість публікацій з цієї тематики, питання взаємодії франчайзингу з підприємствами малого та середнього бізнесу в Україні залишається відкритим. На основі аналізу наукових джерел у розглянуто теоретичні основи франчайзингу, узагальнено переваги та недоліки діяльності агропромислових підприємств на засадах франчайзингу. Обґрунтованість одержаних результатів обумовлено використанням загальнонаукових і спеціальних статистичних методів.

Для стійкого і динамічного формування франчайзингових відносин нами розроблений механізм розвитку франчайзингу в агропромисловому комплексі, що представляє собою сукупність інструментів реалізації, спрямованих на формування сприятливого для франчайзингу середовища в агропромисловому комплексі. Новизна запропонованого механізму розвитку франчайзингових відносин в агропромисловому комплексі полягає в комплексності заходів, реалізація яких дасть змогу встановити позитивну динаміку застосування франчайзингу та створить умови для сталого й ефективного функціонування франчайзингових систем.

Біографія автора

М.О. Тонюк, Навчально-науковий інститут «Європейська школа бізнесу», Міжнародний Європейський Університет

кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та економіки

Посилання

Gudz′ O. (2014). Dohovir franchayzynhu: svitovyy dosvid i perspektyvy rozvytku v Ukrayini [Franchising agreement: world experience and prospects for development in Ukraine]. Lyudyna i polityka. 2014. 136 [in Ukrainian].

Konstantynova K.V. (2011). Franchayzynh yak vyd ekonomichnoyi diyal′nosti [Franchising as a type of economic activity]. Naukovo-tekhnichnyy zbirnyk, 62, 313–316 [in Ukrainian].

Shkola I. (2015). Optymizatsiyna model′ zhyttyevoho tsyklu franchayzynhu [Optimization model of the franchise life cycle]. Ekonomika Ukrayiny, 3, 20–58 [in Ukrainian].

Tereshchenko M. (2013). Franchayzynh yak partners′kyy biznes. K.: Ekonomika. Finansy. Pravo. 457 [in Ukrainian].

Honcharenko M.L. (2018). Franchayzynh yak intehrovana forma orhanizatsiyi biznesu [Franchising as an integrated form of business organization]. Biznes Inform, 3, 370-374 [in Ukrainian].

FRANDATA Corporation. URL: https://www.frandata.com [in English].

Franchise Group: Analiz rynka franchayzinga v Ukraine [Franchise Group: Analysis of the franchising market in Ukraine]. Retrieved from: https://franchisegroup.com.ua/ru/aboutcompany/franchising/ [In Russian].

Anufriyeva O.L., Pal′chevs′ka T.H., Lahots′ka H.M. (2014) Pidpryyemnyts′ka diyal′nist′: navch. posib. Ivano-Frankivs′k: Lileya-NV, 304 [in Ukrainian].

Kuz′min O.Ye., Myronchuk T.V., Salata I.Z., Marchuk L.V. (2011) Franchayzynh: navch. posib. Kyiv: Znannya, 267 [in Ukrainian].

Struk N.R. (2018) Lohistyka u franchayzynhoviy systemi upravlinnya [Logistics in the franchise management system]. Naukovyy visnyk Uzhhorods′koho natsional′noho universytetu. Seriya: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 20(3), 64–68 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-23

Номер

Розділ

Статті