Дидактичні аспекти сучасного формату фізичного виховання студентів закладів вищої освіти в умовах карантину
Abstract
Анотація. Розглянуто питання фізичного виховання студентів закладів вищої освіти в умовах карантину. За результатами наукової розвідки виокремлено теоретико-практичні дидактичні аспекти реалізації цього процесу засобами дистанційних технологій.
Ключові слова: фізичне виховання, студент, дистанційне навчання, карантин.
Список використаної літератури
Гребінка Г. Я., Куспиш О. В., Кубрак Я. Д., Рожко О. І. Формування інформаційного простору фізичного виховання студентів технологіями дистанційного навчання. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 2020. 3(123). С. 33–37.
Koryahin V., Blavt O., Serbo Y. Implementation of physical education of students using distance learning technologies: aspect of healthcare. Modern education, training and upbringing: collective monograph. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2021. С.168–173.
Jiménez-Pavón D., Carbonell-Baeza A., Lavie C.J. Physical exercise as therapy to fight against the mental and physical consequences of COVID-19 quarantine: Special focus in older people. Progress in Cardiovascular Diseases, 2020. Vol. 63(3). Р. 386–388. https://doi.org/10.1016/j.pcad.2020.03.009
Raiola G., Aliberti S., Esposito G., Altavilla G., D’Isanto T., D’Elia F. How has the Practice of Physical Activity Changed During the COVID-19 Quarantine? A Preliminary Survey. Teorìâ Ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 2020. Vol. 20(4). Р. 242–247. https://doi.org/10.17309/tmfv.2020.4.07
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.