Основні фактори, які визначають особливості силової підготовки студенток

Автор(и)

  • Сергій Ніколаєв Волинський національний університет імені Лесі Українки, Україна https://orcid.org/0000-0001-8872-3198

Ключові слова:

силова підготовка, студентки, фактори, м’язева маса, фізичне виховання

Анотація

У статті розглядаються основні фактори, які визначають особливості силової підготовки студенток. Мета дослідження: визначити основні фактори, які визначають особливості силової підготовки студенток. Матеріал і методи. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи: аналіз наукової та методичної літератури та педагогічні спостереження. Результати. Розмірковуючи про здатність людини до прояву сили не можна не звернути особливу увагу на три основні фактори: 1) злагодженість процесів нервово-м’язової координації; 2) вольові зусилля; 3) м’язова маса. Перший фактор, пов’язаний з підвищенням функціональних можливостей нервово-м’язового апарату і з технікою рухів. Під «злагодженістю» процесів слід розуміти такий прогнозований рівень, який би забезпечив як правильність рухів, так й уміння керувати зусиллями. Особливо це важливо початківцям і слабо фізично підготовленим студенткам. До другого фактору віднесено вольові зусилля, психічну установку, концентрацію уваги, які є атрибутами для прояву сили на максимальному рівні. Для початківців і слабо фізично підготовлених дівчат цей фактор менш значний. Третім фактором є м’язова маса, яка значною мірою визначає силу. Ще в 1846 Вебером було доведено, що м’язева сила пропорційна її фізіологічному діаметру. Саме під впливом фізичних вправ розвиток сили відбувається за рахунок збільшення м’язової маси. Висновки. Експериментальним шляхом науковцями доведено, що до основних факторів, які визначають особливості силової підготовки студенток можна віднести: 1) фактор, який пов’язаний з підвищенням функціональних можливостей нервово-м’язового апарату і з технікою рухів людини; 2) фактор, до якого потрапили вольові зусилля, психічна установка та концентрація уваги; 3) фактор, до якого увійшла м’язова маса.

Біографія автора

Сергій Ніколаєв, Волинський національний університет імені Лесі Українки

Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент 

Посилання

Беляк, Ю., Грибовська, І., Музика, Ф., Іваночко, В., & Чеховська, Л. (2018). Теоретико-методичні основи оздоровчого фітнесу. Львів: ЛДУФК.

Маляр, Н. С. & Маляр, Е. І. (2019). Оздоровчий фітнес. Тернопіль. ТНЕУ: Економічна думка.

Онопрієнко, О. В. & Онопрієнко, О. М. (ред.) (2020). Основи оздоровчого фітнесу. Черкаси: ЧДТУ.

Дудіцька, С. П. (ред.) (2021). Програмування фізкультурно-оздоровчих занять. Чернівці: ЧНУ ім. Ю. Федьковича.

Тулайдан, В. Г. (2020). Оздоровчий фітнес. Львів: «Фест-Прінт».

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Ніколаєв, С. (2025). Основні фактори, які визначають особливості силової підготовки студенток. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 108–114. вилучено із https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/325442

Номер

Розділ

Статті