Вплив занять вільною боротьбою на психомоторний розвиток дітей молодшого шкільного віку
Ключові слова:
вільна боротьба, психомоторика, фізичне виховання, діти молодшого шкільного віку, фізична підготовленістьАнотація
Статтю присвячено вдосконаленню фізичного, психомоторного розвитку та фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку на основі використання засобів вільної боротьби. Обґрунтовано організаційно-методичні умови ефективного розвитку психомоторики дітей молодшого шкільного віку за допомогою виховних, оздоровчих та розвивальних можливостей боротьби. Розширено уявлення про особливості психомоторного розвитку та фізичної підготовленості дітей 6-7 років засобами східних одноборств у порівнянні з базовою програмою фізичного виховання. Мета дослідження – визначити розвиток психомоторики дітей молодшого шкільного віку для формування повноцінної готовності до навчання у школі засобами вільної боротьби. Матеріал і методи. У дослідженні взяли участь 55 дітей молодшого шкільного віку. Було сформовано 2 групи: експериментальну (27 дітей – 12 дівчаток і 15 хлопчиків) і контрольну (28 дітей – 14 дівчаток і 14 хлопчиків). У роботі були використані такі методи: аналіз і узагальнення даних літературних джерел, педагогічні (спостереження, експеримент), педагогічне тестування, медико-біологічні, психофізіологічні методи, методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що рівень фізичного стану школярів відповідає вимогам вікових нормативів, при цьому учні експериментальної групи показали значно кращі результати за показниками фізичної підготовленості в порівнянні з контрольними групами. З’ясовано, що впровадження авторської програми фізичного виховання з акцентом на вільну боротьбу сприяє більш вираженому розвитку таких фізичних якостей, як спритність, швидкість, сила та витривалість. Висновки. Отримані дані свідчать про доцільність включення в освітній процес спеціальних засобів фізичного виховання, зокрема елементів вільної боротьби, як ефективного інструменту для розвитку психомоторики учнів молодшого шкільного віку. Впровадження цієї програми сприяє значному покращенню фізичних і психофізичних показників школярів, що підтверджується результатами експерименту. Дослідження показали, що систематичне застосування спеціальних вправ для розвитку координації, рівноваги, спритності, швидкості та сили позитивно впливає на загальний фізичний стан і психоемоційний розвиток дітей.
Посилання
Абдуллаєв А. К., & Ребар І. В. (2020). Особливості організації та проведення фізичної підготовки борців вільного стилю. Соціальні та екологічні технології: актуальні проблеми теорії і практики : матеріали ХІІ Міжнар. наук. Інтернет-конф., 21-23 січня 2020 р. 59-61. https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8614
Абдуллаєв А. К., & Ребар І. В. (2018). Психолого-педагогічні аспекти розвитку силових якостей юних борців. Формування стратегій міжкультурної комунікації особистості учня в онтогенезі : від методики до методології : тези Міжнар. наук.-практ. конф., 13-14 вересня. 3-5. https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/2228
Абдуллаєв А. К., & Ребар І. В. (2018). Теорія і методика викладання вільної боротьби : навч.-метод. посіб. Мелітополь : ФОП Однорог Т. В. 300 с.
Христова Т. Є. (2017). Тестування рухових здібностей школярів : курс лекцій для студентів вищих навчальних закладів спеціальності «Фізична культура». Мелітополь : ФОП Силаєва О.В. 48 с.
Khrystova Тetiana (2018). Optimization of health level of senior pupils. Contemporary Problems of Improve Living Standards in a Globalized World : Volume of Scientific Papers. Opole. 336-341. https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/2468
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, зберігають авторські права на свою роботу та надають журналу право першої публікації на умовах зазначеної ліцензії, що дозволяє іншим особам вільно використовувати, розповсюджувати, адаптувати та створювати похідні твори, за умови обов’язкового посилання на авторів та джерело оригінальної публікації.
Автори можуть укладати окремі додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження опублікованої версії роботи (наприклад, розміщення у репозитаріях або в складі монографій), за умови зазначення першої публікації у цьому журналі.
Редакційна політика журналу заохочує попереднє та паралельне розміщення авторами рукописів у відкритих електронних сховищах або на особистих сайтах, що сприяє розвитку наукової комунікації та підвищує рівень цитування.