Рівень розвитку окремих фізичних якостей школярів 16 років в умовах дистанційного навчання
Ключові слова:
фізичне виховання, учні старших класів, урок фізичної культуриАнотація
У статті висвітлені показники рівня розвитку рухових здібностей учнів старшої школи в умовах дистанційного проведення уроків фізичної культури. Мета дослідження - визначити рівень розвитку окремих рухових якостей учнів 16 років в умовах дистанційного навчання. Матеріал і методи. В дослідженні брав участь 31 школяр 11 класів. Методи: аналіз та узагальнення наукової і методичної літератури, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати. Проведено порівняльний аналіз отриманих даних у статевому аспекті та порівняння з нормами. Виявлено, що юнаки мають вищий рівень розвитку силових, швидкісних та швидкісно-силових якостей, а дівчата – координаційних здібностей і гнучкості. Порівняння з нормами виявило «низький» рівень розвитку досліджуваних показників. Висновки. Дистанційний формат проведенням уроків фізичної культури негативно впливає на рівень розвитку фізичних якостей школярів старших класів.
Посилання
Бала, Т. М., Сванадзе, А. С., & Кузьменко І. О. (2017). Рівень фізичної підготовленості школярів 10–11-х класів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)». К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. Випуск 6 (88) 17. 10–14.
Гаврилюк, В., Головащенко, Р., & Шевц, В. (2023). Розвиток швидкісно-силових здібностей учнів під час спортивної ігрової діяльності. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. (10(170). 53–57. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.10(170).12
Гакман, А. (2024). Роль рухової активності для дітей постраждалих унаслідок воєнних дій. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Випуск 12(185). 77–81. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.12(185).14
Дикий, О. (2015). Стан фізичної підготовленості учнів старшого шкільного віку. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць. № 4 (55). 79–82. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2015_4_21
Іванишин, Ю., Іванишин, І., & Ковальчук, Л. (2017). Стан фізичної підготовленості підлітків, які займаються різними видами рухової активності. Спортивний вісник Придніпров’я. № 1. 134–140. http://nbuv.gov.ua/UJRN/svp_2017_1_26.
Криворучко, Н. В., & Масляк, І. П. (2016). Шляхи підвищення фізичного розвитку та фізичної підготовленості молодого покоління. Науковий часопис [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Вип. 11. 56–59. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_015_2016_11_16
Кукурудзяк, А., & Байдюк, M. (2023). Урок фізичної культури в умовах онлайн навчання. Педагогічні науки. (81). 18–21. https://doi.org/10.33989/2524-2474.2023.81.289364
Мамешина, М. А., Масляк, І. П. & Коломоєць, Г. А. (2024). Система диференційованого навчання у фізичному вихованні закладів загальної середньої освіти на основі моніторингу фізичного стану учнів. Навчально-методичний посібник.
Масляк, І. П., Мамешина, М. А., Бихун, Н. В., Кузьменко, І. О., & Бала Т. М. (2024). Динаміка показників розвитку силових здібностей юнаків 16–17 років. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15. Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. Київ: Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова. Випуск 10 (183) 24. 142–147. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.10(183).27
Рогач, І., Палко, А., Фегер О., & Віраг, М. (2022). Аналіз фізичної активності школярів Закарпатської області в умовах дистанційного навчання. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Медицина». 1 (63). 65–68. https://med-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/med/article/view/172
Стрикаленко, Є., Стрикаленко, А., Шалар, О., & Шалар, Г. (2024). Мотивація до занять фізичною культурою в дистанційних умовах під час військового стану в Україні. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15, 3(175), 185–190. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.3(175).36
Фізична культура 10–11 класи (2022). Рівень стандарту. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. https://salo.li/66F0277
Череповська, Ганна & Литвиненко, Ольга (2022). Проблеми дистанційного навчання з фізичної культури в закладах загальної середньої освіти та шляхи їх вирішення. Теорія, методика і практика навчання. Том 3. № 94. 56–64. https://doi.org/10.54662/veresen.3.2022.06
Krivoruchko, N., Masliak, I., Bala, T., Shesterova, L., Mameshina, M., Kuzmenko, I., & Kotliar, S. (2018). Physical health assessment of 10–16 year old schoolgirls of the Kharkiv Region of Ukraine. Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, 9(4), 1498–1506.
Petrova, Anhelina & Bala, Tetiana (2021). Influence of crossfit exercises on the power abilities of high school pupils. Slobozhanskyi herald of science and sport: [scientific and theoretical journal]. Kharkiv: KhSAPC, Vol. 9. No. 6. 86–98.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, зберігають авторські права на свою роботу та надають журналу право першої публікації на умовах зазначеної ліцензії, що дозволяє іншим особам вільно використовувати, розповсюджувати, адаптувати та створювати похідні твори, за умови обов’язкового посилання на авторів та джерело оригінальної публікації.
Автори можуть укладати окремі додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження опублікованої версії роботи (наприклад, розміщення у репозитаріях або в складі монографій), за умови зазначення першої публікації у цьому журналі.
Редакційна політика журналу заохочує попереднє та паралельне розміщення авторами рукописів у відкритих електронних сховищах або на особистих сайтах, що сприяє розвитку наукової комунікації та підвищує рівень цитування.