РУХОВІ УПОДОБАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ РУХОВИХ УМІНЬ І НАВИЧОК МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Keywords:
рухова діяльність, рухові уміння і навички, молодші школярі, рухові уподобання, ігрова діяльністьAbstract
У статті представлені результати вивчення інтересів учнів ІІ-ІІІ класів щодо життєво необхідних рухових дій. Проаналізовано домінуючі рухові уподобання молодших школярів як засаду щодо удосконалення життєво необхідних рухових умінь і навичок.References
Ашмарин Б. А. Теория и методика педагогических исследований в физическом воспитании (пособие для студентов, аспирантов и препод. ин-тов физ. культуры) / Б. А. Ашмарин. – М. : Физкультура и спорт, 1978. – 223 с.
Безруких М. М. Возрастная физиология: (Физиология развития ребенка) : Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / М. М. Безруких, В. Д. Сонькин, Д. А. Фарбер. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 416 с.
Волков Л. В. Физические способности детей и подростков / Л. В. Волков. – К. : Здоров’я, 1981. – 120 с.
Деделюк Н. А. Наукові методи дослідження у фізичному вихованні [Текст] : навч. посіб. для студ. / Н. А. Деделюк ; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, Ін-т фіз. культури та здоров'я. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – 183 с.
Ингенкамп К. Педагогическая диагностика : Пер. с нем. / К. Ингенкамп. – М. : Педагогика, 1991. – 240 с.
Круцевич Т. Ю. Теорія і методика фізичного виховання / За ред. Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська література, 2012. – 392 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.