Формування мотивації у дітей шкільного віку до занять фізичною культурою
Abstract
Анотація. Проведено аналіз сучасних посилань з актуального питання формування мотивації у дітей шкільного віку до занять фізичною культурою. Визначено основні мотиви заохочення школярів 5–9 класів до занять фізичною культурою та спортом.
Ключові слова: мотивація, школярі, фізична культура, рухова активність.
Список використаної літератури
Горшкова Н. Б. Мотивація школярів до занять фізичною культурою і спортом. Вісник Черкаського національного університету. 2005. № 6–7. С. 130–133.
Козленко О. Формування мотивів фізичного вдосконалення в молодших школярів. Фізичне виховання в школі. 1999. № 4. С. 29–32.
Матвеев Л. П., Новиков А. Д. Теория и методика физического воспитания. М.: ФиС, 1976. С. 15–18.
Петровский А. В. Общая психология. М.: Просвещение, 1976. С. 97–100.
Сінгаєвський С. Формування позитивного ставлення школярів до фізичного виховання. Фізичне виховання в школі. 2001. № 1. С. 33–37.
Systematic review of sedentary behaviour and health indicators in school-aged children andyouth: anupdate. URL: https://www.nrcresearchpress.com/doi/pdf/ 10.1139/apnm-2015-0630 (дата звернення 01.10.2017).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.