The State of Interest of Middle School Students in Physical Education Classes Built on the Use of Interdisciplinary Connections
Keywords:
Physical Education, Middle School Students, English Language, Interdisciplinary ConnectionsAbstract
The article examines the attitudes of middle school students towards physical education classes, including those built on an interdisciplinary basis. A generally positive attitude towards physical and sports activities was established among the respondents, as well as a predominant favorability towards the use of interdisciplinary connections with English language lessons.
References
Ажиппо О. Ю., Криворучко Н. В. До питання підвищення інтересу студентів до занять фізичного виховання. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення: матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (Харків, 20 травня 2016 р.) [Електронний ресурс]. Харків: ХДАФК, 2016. С. 6–11. Режим доступу: http://hdafk.kharkov.ua/ua/materiali-internet-konferentsiji-2016.
Бихун Н., Місішин А. CLIL в системі закладів освіти України. Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи: збірник тез XXІII Міжнародної науково-практичної конференції, 6 грудня 2023 року. Харків: ХДАФК, 2023. С. 321–322.
Боднар І. Р. Ставлення учнів середнього шкільного віку до уроків фізичної культури. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. 2013. № 1. С. 137–40. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2013_1_36
Криворучко Н. В., Масляк І. П. Шляхи підвищення фізичного розвитку та фізичної підготовленості молодого покоління. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2016. Випуск 11 (81). C. 56–59.
Масляк І. П., Мамешина М. А., Жук В. О. Стан використання інноваційних підходів у фізичному вихованні обласних загальноосвітніх навчальних закладах. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2014. № 6. С. 69–72. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snsv_2014_6_15
Ротаєнко А. М. Аналіз ставлення учнів старшої школи до проведення уроків фізичної культури. Вісник Запорізького національного університету. 2012. №1(7). С. 94–99.
Шевців У., Яковенко С., Карпов О. Ставлення учнів середнього шкільного віку до традиційного проведення уроків фізичної культури [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/10552/1/ФтР_Розділ_2_07.pdf
Bala T., Petrova A. Analysis of the attitude of high school students to innovative types of motor activity in the system of school physical education. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, 2019. 4(72). pp. 33–37. https://doi.org/10.15391/snsv.2019-4.006
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.