The State of Interest of Middle School Students in Physical Education Classes Built on the Use of Interdisciplinary Connections

Authors

Keywords:

Physical Education, Middle School Students, English Language, Interdisciplinary Connections

Abstract

The article examines the attitudes of middle school students towards physical education classes, including those built on an interdisciplinary basis. A generally positive attitude towards physical and sports activities was established among the respondents, as well as a predominant favorability towards the use of interdisciplinary connections with English language lessons.

Author Biographies

Anastasia Mishishin, Kharkiv State Academy of Physical Culture

Higher Education Applicant

Natalia Bykhun, Kharkiv State Academy of Physical Culture

PhD in Physical Education, Associate Professor

References

Ажиппо О. Ю., Криворучко Н. В. До питання підвищення інтересу студентів до занять фізичного виховання. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення: матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (Харків, 20 травня 2016 р.) [Електронний ресурс]. Харків: ХДАФК, 2016. С. 6–11. Режим доступу: http://hdafk.kharkov.ua/ua/materiali-internet-konferentsiji-2016.

Бихун Н., Місішин А. CLIL в системі закладів освіти України. Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи: збірник тез XXІII Міжнародної науково-практичної конференції, 6 грудня 2023 року. Харків: ХДАФК, 2023. С. 321–322.

Боднар І. Р. Ставлення учнів середнього шкільного віку до уроків фізичної культури. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. 2013. № 1. С. 137–40. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2013_1_36

Криворучко Н. В., Масляк І. П. Шляхи підвищення фізичного розвитку та фізичної підготовленості молодого покоління. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. 2016. Випуск 11 (81). C. 56–59.

Масляк І. П., Мамешина М. А., Жук В. О. Стан використання інноваційних підходів у фізичному вихованні обласних загальноосвітніх навчальних закладах. Слобожанський науково-спортивний вісник. 2014. № 6. С. 69–72. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snsv_2014_6_15

Ротаєнко А. М. Аналіз ставлення учнів старшої школи до проведення уроків фізичної культури. Вісник Запорізького національного університету. 2012. №1(7). С. 94–99.

Шевців У., Яковенко С., Карпов О. Ставлення учнів середнього шкільного віку до традиційного проведення уроків фізичної культури [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/10552/1/ФтР_Розділ_2_07.pdf

Bala T., Petrova A. Analysis of the attitude of high school students to innovative types of motor activity in the system of school physical education. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, 2019. 4(72). pp. 33–37. https://doi.org/10.15391/snsv.2019-4.006

Published

2024-07-15

How to Cite

Mishishin, A., & Bykhun, N. (2024). The State of Interest of Middle School Students in Physical Education Classes Built on the Use of Interdisciplinary Connections. Aktualʹnì Problemi fìzičnogo Vihovannâ rìznih Verstv Naselennâ, 73–81. Retrieved from https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/306283

Issue

Section

Статті