Функціональний стан серцево-судинної системи та рівень розвитку витривалості учнів 8-х класів під впливом різних видів рухової діяльності
Abstract
Анотація. У статті надано результати дослідження функціонального стану серцево-судинної системи та рівня розвитку витривалості учнів 8-х класів. Здійснено аналіз змін отриманих показників під впливом різних видів рухової діяльності в умовах закладів загальної середньої освіти.
Ключові слова: функціональні системи організму, фізичні якості, рухова активність, учні середніх класів, фізична культура.
Список використаної літератури
Артюшенко А. О. Особливості впливу занять різними видами одноборств на формування вольових та фізичних якостей дітей 12-13 років. Науковий часопис Національного пед. університету імені М. П. Драгоманова. 2017. Вип. 3К(84). С. 36−39.
Бала Т. М. Комплексна оцінка впливу вправ чирлідингу на фізичне здоров’я та рухову підготовленість школярів середніх класів: автореферат дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. та спорту: 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». ХДАФК. Харків: 2013. 22 с.
Бала Т. М., Целуйко Н. М., Костюк А. В., Архипова А. В. Стан кардіо-респіраторної системи та окремих рухових здібностей учнів 16-17 років. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. 2018. С. 14−21.
Круцевич Т., Трачук С., Нападій А. Планування навчального процесу з фізичної культури учнів середніх класів в загальноосвітніх навчальних закладах. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. Національний університет фізичного виховання і спорту України, Київ. К.: 2016. № 1. С. 36−42.
Кузьменко І. О. Snag-гольф у фізичному вихованні школярів. Фізична культура, спорт та здоров’я: стан і перспективи в умовах сучасного українського державотворення в контексті 25-річчя Незалежності України: матеріали XVI Міжнародної науково-практичної конференції (Харків, 8-9 грудня 2016 р.) [Електронний ресурс]. Харків: ХДАФК, 2016. С. 41–44. Режим доступу: http://hdafk.kharkov.ua/docs/konferences/konf_8_12_2016.pdf.
Лукоянова К. В. Оцінка і корекція фізичного розвитку підлітків 13-14 років засобами українського рукопашу «СПАС»: автореферат дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. та спорту: 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». ХДАФК. Харків: 2012. 18 с.
Мамешина М. А., Масляк І. П., Жук В. О. Стан та проблеми фізичного виховання в обласних загальноосвітніх навчальних закладах. Слобожанський науково-спортивний вісник. Харків: ХДАФК, 2015. № 3 (47). С. 52‒57.
Мамешина М., Масляк І. Динаміка показників розвитку витривалості школярів 13-15 років під впливом багаторівневої системи диференційованого навчання. Матеріали XXIX Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації: Зб. наук. праць. Переяслав-Хмельницький, 2017. Вип. 29. С. 507−511.
Москаленко Н., Єлісєєва Д. Вплив самостійних занять фізичним вихованням на фізичний стан старшокласників. Спортивний вісник Придніпров’я: науково-практичний журнал. Дніпро, Інновація. 2017. № 1. С. 197−202.
Петрова А., Бала Т. Стан кардіореспіраторної системи хлопців 10–11 класів після впровадження варіативного модуля «КРОСФІТ». Слобожанський науково-спортивний вісник. 2020. С. 27−46.
Поляков С. Д., Хрущев С. В., Корнеева И. Т. Мониторинг и коррекция физического здоровья школьников. Москва: Айрис-пресс; 2006. 96 с.
Сороколіт Н. Впровадження варіативних модулів навчальної програми з фізичної культури в учнів 8-х класів. Спортивний вісник Придніпров’я: науково-практичний журнал. Дніпро, Інновація. 2017. № 3. С. 184−188.
Фізична культура в школі: навчальна програма для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Київ : Літера ЛТД, 2018. 368 с.
Maslyak I. P., Shesterova L. Ye., Kuzmenko I. A., Bala T. M., Mameshina M. A., Krivoruchko N. V., Zhuk V. O. The Influence of the vestibular analyzer functional condition on the physical fitness of school-age children. Sport science. International scientific journal of kinesiology, 2016. vol. 9 (2): рр.20−27.
Mulyk K. V., Grynova T. I. Influence of hiking trainings on 13 years old adolescents’ health. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 2015. vol. 8: pp. 40−44. http://dx.doi.org/10.15561/18189172.2015.0806
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.