Level of coordination ability development in high school students
Keywords:
physical education, motor activity, physical qualities, schoolchildrenAbstract
The article presents the results of a study on the level of coordination ability development in high school students. The analysis of the data was conducted in terms of age and gender aspects. The findings revealed a below-average level of coordination abilities in 16-17-year-old students. In terms of gender, boys demonstrated significantly higher indicators compared to girls. Regarding age, 17-year-old students showed predominantly better results, which were statistically significant.
References
Ажиппо, О. Ю., Коновалов, В. В., Приходько, В. В., Дорофєєва, Т. І., Табінська, С. О., & Жук, В. О. (2017). Вступ до вищої фізкультурної освіти: навчальний посібник для студентів ВНЗ. Харків: ХДАФК.
Бала, Т., & Жук, В. (2023). Відповідність способу життя студентської молоді до рекомендацій МОЗ. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 176-183.
Кузьменко, І. О. (2015). Вплив спеціально спрямованих вправ на показники динамічної рівноваги школярів 7–8-х класів. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 61-64.
Мамешина, М. А. (2018). Динаміка показників розвитку координаційних здібностей школярів 7−9-х класів під впливом багаторівневої системи диференційованого навчання. У Арзютов Г. М. (Ред.), Науковий часопис Нац пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Збірник наукових праць, 10(104), 49−55.
Масляк, І. П., & Мамешина, М. А. (2023). Динаміка показників рівня розвитку спритності учнів 8-9-х класів під впливом різних видів рухової діяльності. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 151-158.
Масляк, І. П., Мамешина, М. А., & Іванова, Ю. А. (2024). Організовані форми фізичного виховання школярів продовж навчального дня під час дистанційного навчання. Наука та освіта під впливом глобальних викликів: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. 238-240.
Петрова, А., & Бала, Т. (2020). Стан кардіореспіраторної системи хлопців 10–11 класів після впровадження варіативного модуля «КРОСФІТ». Слобожанський науково-спортивний вісник, 27-46.
Сергієнко, Л. П. (2010). Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти. Київ: КНТ.
Kyzmenko, I., Ostrowski, A., & Zhuk, V. (2022). Influence of fitball aerobics on the development of individual coordinating abilities of girls 14–15 years old. Slobozhanskyi Herald of Science & Sport, 2, 35-40.
Masliak, I., Mameshina, M., & Jagiello, M. (2023). Physical activity and cardiovascular function in 9-year-old schoolchildren: implications for health and well-being. Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2(1), 18-23.
Petrova, A., Bala, T., Masliak, I., & Mameshina, M. (2022). The effect of CrossFit exercises on the physical health level of 16-17-year-old boys. Journal of Physical Education and Sport, 22(4), 955-961. https://doi.org/10.7752/jpes.2022.04121
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.