Peculiarities of using innovative methods in physical culture and health-enhancing activities for vocational pre-higher education students
Keywords:
innovative methods, physical and wellness activities, students of professional pre-higher education, interactive teaching methodsAbstract
The article examines the features of applying innovative methods in physical culture and wellness activities with students of professional pre-higher education institutions. Modern scientific approaches to the development of physical culture and sports are analyzed, and key directions for integrating innovations into the educational process are highlighted. Purpose. To analyze the specifics of using innovative methods in physical and wellness work with students of professional pre-higher education institutions. Research Methods. Analysis of literary sources, pedagogical observation, and student surveys. Results. The article provides a detailed overview of innovative methods and technologies that are effective in improving physical fitness among students of professional pre-higher education and in shaping a culture of healthy living. Conclusions. The conducted research confirms the effectiveness of implementing innovative methods in physical culture and wellness activities for students of professional pre-higher education institutions.
References
Грибан, Г. П., & Ковальчук, Я. О. (2022). Формування культури здорового способу життя студентів закладів вищої освіти в процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності. Вилучено з http://eprints.zu.edu.ua/34781/
Карпенко, М. М. (2021). Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес як один із ключових напрямів розвитку сучасної освіти. Вилучено з https://niss.gov.ua/sites/default/files/2021-09/navchalnyi-protses.pdf
Качан, О. А. (2017). Упровадження інноваційних технологій у фізкультурно-оздоровчу та спортивну діяльність закладів освіти: навчально-методичний посібник. Витоки. Вилучено з https://naurok.com.ua/uprovadzhennya-innovaciynih-tehnologiy-u-fizkulturno-ozdorovchu-ta-sportivnu-diyalnist-zakladiv-osviti-388759.html
Мох, Т., & Комяга, А. (2021). Використання новітніх інформаційних технологій у фізичному вихованні, спорті та здоров'ї людини. Сучасні проблеми фізичного виховання, спорту та здоров’я людини, 25–28. Вилучено з http://dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13377
Поясок, Т. Б., Беспарточна, О. І., & Костенко, О. В. (2019). Інтерактивний навчальний посібник «Сучасні технології освітнього процесу»: навчальний посібник. ПП Щербатих О. В. Вилучено з https://mtep.co.ua/user-files/stop__nteraktivniy_n_p.pdf
Шинкарьова, О. Д. (2022). Методика викладання сучасних фітнес-технологій: навчально-методичний посібник для здобувачів вищої освіти спец. «017 Фізична культура і спорт». Видавництво ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». Вилучено з https://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/9477/1%20Шинкарьова_ОД_Фітнес_Посібн_03.12.2022.pdf
Юденко, О. В. (2024). Інноваційні технології фізичного виховання і спорту: навч. посіб. Національний університет оборони України. Вилучено з http://eprints.zu.edu.ua/40571/1/fizk.pdf
Яллін, В. Л., & Дрозд, М. П. (2024). Персоналізоване навчання: визначення, роль вчителя та підручника, цифрові технології. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах (с. 16–20). Вилучено з http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2024/94/5.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.