The impact of orienteering training on the development of mental qualities in 10–11-year-old schoolchildren

Authors

Keywords:

орієнтувальник, школярі, психологічні якості, тестування

Abstract

Передумовою проведеного нами дослідження стало вивчення впливу занять спортивним орієнтуванням на розвиток психічних якостей (зокрема пам’яті та уваги) у школярів 10-11 років. В зв’язку з цим метою дослідження було виявлення прогресу в цьому напрямку юних орієнтувальників порівняно з контрольною групою. Матеріал і методи. У дослідженні брали участь 50 учнів 5-х класів загальноосвітньої школи. Для втілення мети були застосовані методи тестування, педагогічного експерименту, спостереження, математичного аналізу. Результати. Після проведення експерименту було встановлено значний прогрес в розвитку пам’яті та уваги у дітей експериментальної групи. Висновки. Отримані результати підтвердили позитивний вплив спортивного орієнтування на вдосконалення психічних якостей дітей.

Author Biography

Nadiya Shyp, H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University

Cтарший викладач

References

Березовський, В. А. (2016) Навчання спортивному орієнтуванню на уроках фізичної культури в 10–11 класах. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 139(1). 22–24.

Галан, Я. П. (2015) Корекція психофізичного стану школярів 13–14 років засобами спортивного орієнтування [Автореф. дис. канд. наук з фіз. вих. та спорту: Київ: НУФВСУ].

Доценко, О. В. (2012) Оптимізація процесу навчання підлітків, що займаються спортивним орієнтуванням. Вісник НТУУ«КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка, 3(36). 112–117.

Скрипченко, О. В., Волинська, Л. В., & Огороднійчук, З. В. (2011). Вікова та педагогічна психологія: навч. посібн. К.: Просвіта.

Цимбалюк, І. (2004). Психологія: навч. посібн. К.: «Професіонал».

Чобанюк, К., Галан, Я. (2017) Використання сучасних форм навчання з елементами спортивного орієнтування на уроках фізичної культури. Молода спортивна наука України. Євген Приступа (Ред.), 21. Т. 2. Львів.

Published

2025-03-28

How to Cite

Shyp, N. (2025). The impact of orienteering training on the development of mental qualities in 10–11-year-old schoolchildren. Aktualʹnì Problemi fìzičnogo Vihovannâ rìznih Verstv Naselennâ, 159–165. Retrieved from https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/325862

Issue

Section

Статті