Lacrosse as an innovative type of motor activity in physical education of schoolchildren
Keywords:
гра лакрос, історія спорту, фізична культура, учні закладів загальної середньої освіти, нова українська школаAbstract
У статті висвітлено історію виникнення та розвитку гри лакрос, її особливості як інноваційного виду рухової діяльності у світі й в Україні. Розглянуто сучасний стан та перспективи впровадження лакросу в систему фізичного виховання школярів. Мета дослідження: розглянути особливості розвитку та становлення гри лакрос як інноваційного засобу фізичного виховання. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, контент-аналіз джерел з мережі Інтернет. Результати. Аналіз літературних джерел свідчить, що лакрос має глибоке культурне коріння, адже його витоки сягають XII століття, коли гра використовувалася корінними народами Північної Америки для фізичної підготовки воїнів, проведення ритуальних обрядів, тощо. Упродовж XIX–XX століть відбулося поширення лакросу у світі, його інтеграція в систему освіти різних країн і визнання на міжнародному рівні. В Україні розвиток лакросу розпочався у 2010 році, а в останні роки цей вид спорту набуває популярності серед школярів та інтегрується в систему фізичного виховання через пілотні освітні проєкти в межах Нової української школи. Висновки. У результаті проведеного аналізу встановлено, що лакрос є видом спорту з виразною історико-культурною спадщиною, який успішно трансформується у сучасну інноваційну форму рухової активності та має значний потенціал для впровадження в освітній процес з фізичного виховання.
References
Баженков Є. В., Бідний М. В., Ребрина А. А., Данільченко В. О., Коломоєць Г. А., Дутчак М. В. (2024). Фізична культура. 5–9 класи: Модельна навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2024/Model.navch.prohr.5-9.klas-2024/fizkult-5-9-kl-bazhenkov-ta-in-22-08-2024.pdf
Вікіпедія. (2024, 12 березня). Лакрос . Вікіпедія. https://uk.wikipedia.org/wiki/Лакрос
Нова українська школа. (2024, 6 лютого). Як у школах Чернівців впровадили 14 нових видів спорту. https://nus.org.ua/2024/02/06/ne-propuskayut-zhoden-urok-fizkultury-yak-u-shkolah-chernivtsiv-vprovadyly-14-novyh-vydiv-sportu/
Педан, О. С., Коломоєць, Г. А., Боляк, А. А., Ребрина, А. А., Дерев'янко, В. В., Стеценко, В. Г., Остапенко, О. І., Лакіза, О. М., Косик, В. М., та ін. (2022). Фізична культура. 5–6 класи: Модельна навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Fiz.kult.5-6.kl.Pedan.ta.in.22.08.2022.pdf
Masliak, I., Mameshina, M., & Jagiello, M. (2023). Physical Activity and
cardiovascular function in 9-year-old schoolchildren: implications for health
and well-being. Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2(1), 18–23.
https://doi.org/10.15561/physcult.2023.0103
Petrova, A., & Bala, T. (2021). Influence of crossfit exercises on the power abilities
of high school pupils. Slobozhanskyi herald of science and sport, 9(6), 86–98.
Retrieved from https://journals.uran.ua/sport_herald/article/view/252519
Petrova, A., Bala, T., Masliak, I., & Mameshina, M. (2022). The effect of CrossFit
exercises on the physical health level of 16–17-year-old boys. Journal of
Physical Education and Sport, 22(4), 955–961.
https://doi.org/10.7752/jpes.2022.04121
Poltava Rock. (2024, 7 листопада). Презентація варіативного модуля «Лакрос» в Милорадівській школі [Оновлення статусу]. Facebook. https://www.facebook.com/61558082001046/posts/122155899248269400/
World Lacrosse. (n.d.). World Lacrosse. https://worldlacrosse.sport/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.