Adaptive physical education of students in martial arts conditions
Keywords:
адаптивне фізичне виховання, здобувачі освіти, здоров’я, воєнний стан, рухова активність, інклюзивне фізичне вихованняAbstract
У статті представлені методи, які допомагають здобувачам освіти зберігати фізичну активність за обмежених ресурсів. Мета дослідження проаналізувати особливості адаптивного фізичного виховання студентської молоді в умовах воєнного стану, розглянути сучасні підходи до його реалізації та визначити перспективи розвитку. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, нормативних матеріалів; метод системного аналізу. Результати. Адаптивне фізичне виховання, на нашу думку, має бути спрямоване на забезпечення рівного доступу студентів до занять фізичною активністю незалежно від їхніх індивідуальних можливостей, фізичних чи психічних особливостей. Сучасні підходи до адаптивного фізичного виховання: 1) Індивідуалізація фізичного виховання. 2) Безбар’єрна інтеграція студентів з особливими освітніми потребами. 3) Використання адаптивних методик і технологій. 4) Соціалізація та психологічна підтримка. 5) Інклюзивна підготовка викладачів. Висновки. Безбар’єрна інтеграція осіб із особливими потребами є ключовим аспектом, що забезпечує рівні можливості для всіх здобувачів освіти.
References
Борецька, Н. О. (2019). Адаптивне фізичне виховання: навчально-методичний посібник. Миколаїв, МНУ ім. В.О.Сухомлинського.
Зеніна, І.В., Гаврилова, Н.М., & Кузьменко, Н.В. (2021). Особливості фізичного виховання студентів в умовах дистанційного навчання. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15, 6(137), 19–22. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.6(137).05
Каменщук, Т.Д. (2021). Виклики в освітній сфері в умовах децентралізації. Технології, інструменти та стратегії реалізації наукових досліджень: матеріали II Міжнародної наукової конференції, 2, 82–83.
Кривенцова, І.В., & Клименченко, В.Г. (2023). Особливості дистанційного тренування фехтувальників в умовах воєнного стану. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор та одноборств у закладах вищої освіти. Харків. 2023. 29–32. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/9840
Кудін, А.П. (2012). Інформаційно-комунікаційні технології в навчанні. Луцьк: СПД Гадяк Ж.В., «Волиньполіграф» тм.
Митчик, О.П., Тарасюк В.Й., & Мороз М.С. (2023). Фізичне виховання студентів в умовах обмеження рухової активності. Академічні студії. Серія «Педагогіка», 1, 110–115. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.1.16
Осадченко, Т.М., Семенов, А.А., & Ткаченко В.Т. (уклад.) (2014). Адаптивне фізичне виховання : навч. посібник. Умань : ВПЦ «Візаві».
Положення про спеціальну школу (2019). Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 221. Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України.
Трояновська, М.М. (2018). Адаптивна фізична культура: навч.-метод. посіб. для студентів факультетів фізичного виховання. Чернігів: Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка.
Шашлов, М.І. (2020). Рухова активність студентської молоді як засіб зміцнення здоров’я. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 10(104)18, 102–104.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.