Mini-football as a comprehensive means of physical education for students of a higher education institution
Keywords:
фізичне виховання, міні-футбол, комплексний засіб, фізичні якості, студентиAbstract
У статті розглянуто використання міні-футболу як комплексного засобу фізичного виховання студентів закладу вищої освіти України. Мета дослідження - визначити ефективність міні-футболу як комплексного засобу фізичного виховання студентів закладу вищої освіти. Матеріал і методи дослідження. У дослідженні брали участь студенти-юнаки, віком від 17 до 22 років у кількості 30 осіб, що склали експериментальну (n=15) та контрольну (n=15) групи. Базою педагогічного експерименту був Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. Для вирішення поставлених завдань були використані наступні методи: теоретичний аналіз і узагальнення наукових джерел з питань дослідження, педагогічний експеримент, а також тестування показників фізичної підготовленості студентів на початку та після закінчення педагогічного експерименту, що тривав протягом навчального року. Результати. Аналіз вихідних показників фізичних якостей із показниками, отриманими після завершення педагогічного експерименту, засвідчив, що всі показники основних фізичних якостей студентів ЕГ, що займались міні-футболом у спортивній секції зазнали значних змін (р<0,05−0,001), а у студентів КГ не виявлено суттєвих розбіжностей (р>0,05) між показниками фізичних якостей до початку педагогічного експерименту і після його закінчення. Висновки. Отримані дані дають нам підстави стверджувати, що міні-футбол є одним з найпопулярніших видів спорту у фізичному вихованні студентів закладу вищої освіти. Міні-футбол як універсальний засіб фізичного виховання є ефективним комплексним засобом фізичного виховання студентської молоді. Регулярні заняття міні-футболом ефективно впливають на комплексний розвиток фізичних якостей студентів закладів вищої освіти України.
References
Кондратович, А.Б. (2017). Вплив занять футболом на показники фізичних якостей студентів. Мaterials of the XIII International scientific and practical conference «Cutting-edge science–2017», 13, 99–101. https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/cab15bc3-eb29-4702-a3ad-91ba4e06dbc9/content
Костенко, М.П., Краснов, В.П., & Отрошко, О.В. (2019). Футзал в закладах вищої освіти. Навчальний-методичний посібник для науково-педагогічних працівників кафедр фізичного виховання та студентів неспеціалізованих вищих закладів освіти. Київ: НУБіП України. https://nubip.edu.ua/sites/default/files/futzal_v_zakladah_vishchoyi_osviti_2019.pdf
Кулаков, Д.В. (2022). Фізичне виховання (Тактика гри у футзал). Методичні рекомендації для організації самостійної роботи та проведення практичних занять із навчальної дисципліни. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова.
Мазурчук, Олег, Панасюк, Олександр, Митчик, Олександр, Герасимюк, Петро, & Хомич Анатолій. (2020). Міні-футбол як особливий вид фізичного вдосконалення студенток у процесі навчання. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 3 (51), 52–57. https://doi.org/10.29038/2220-7481-2020-03-52-57
Оксьом, П.М., Бережна, Л.І., & Янченко, А.М. (2023). Систематизація основних помилок гравців при відборі м’яча один на один в іграх студентської команди з міні-футболу. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 3К(162)23, 304–308. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.3K(162).62
Про затвердження Стратегії розвитку фізичної культури і спорту на період до 2028 року (2020). Постанова Кабінету Міністрів України від 04 листопада 2020 р. №1089. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1089-2020-%D0%BF#Text
Тимощук, О.В. (2018). Вплив фізичної активності та загартування на адаптаційні можливості учнівської і студентської молоді, що перебуває в умовах сучасних закладів освіти. Молодий вчений, 7(71), 217–221. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-7-71-43
Цьось, А., Шевчук, А., & Касарда, О. (2016). Рухова активність у мотиваційно-ціннісних орієнтаціях студентів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 4, 83−87.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.