МОДЕЛЬ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКСПРЕС- КОНТРОЛЮ ФІЗИЧНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ТУРИЗМ»
Keywords:
моделювання, інформаційне забезпечення, фізична придатність, експрес-контроль, студенти.Abstract
Метою роботи було створення моделі інформаційного забезпечення експрес-контролю фізичного стану студентів спеціальності «Туризм». При побудові моделі було застосовано дисперсійний та кореляційний аналіз, регресію, хі-квадрат статистику Пірсона; побудовано інтракласову модель надійності тестів (ІСС=0,940; p < 0,001). У рамках моделі було обстежено сто студентів класичного й спортивного університетів.References
Al-Khudairy, L., Loveman, E., Colquitt, J.L., Mead, E., Johnson, R.E., & Fraser, H. (2017). Diet, physical activity and behavioural interventions for the treatment of overweight or obese adolescents aged 12 to 17 years. Cochrane Database Systematic Reviews, 6, CD012691.
Burnstein, B.D., Steele, R.J., & Shrier, I. (2011). Reliability of fitness tests using methods and time periods common in sport and occupational management. Journal of athletic training, 46(5), 505–513.
Faragas, S., Radu, L.E., & Vanvu, G.I. (2015). The Level of Physical Activity of University Students. Procedia − Social and Behavioral Sciences, 197, 1454-1457.
Ishii, K., Shibata, A., Adachi, M., Nanoue, K., & Oka, K. (2015). Gender and grade differences in objectively measured physical activity and sedentary behaviour patterns among Japanese children and adolescents: a cross-sectional study. BMC Public Health, 15(1), 1254-1262.
Krzemiński, M., Zaniewska, L., & Zaniewski, I. (2010). Technologja informacyjna w rozwoju turystyki religijnej na Ukrainie. Przegląd Naukowy: „Turystyka i Rekreacja”. Radom: WNITE, 7, 112-125.
Liposek, S., Planinsec, J., Leskosek, B., & Pajtler, A. (2019). Physical activity of university students and its relation to physical fitness and academic success. Annales Kinesiologiae, 9(2), 89-104.
Mahar, M.T., & Rowe, D.A. (2008). Practical guidelines for valid and reliable youth fitness testing. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 12(3), 126-145.
Petersen, N., Thieschafer, L., Ploutz-Snyder, L., Damann, V., & Mester, J. (2015). Reliability of a new test battery for fitness assessment of the European Astronaut corps. Extreme physiology & Medicine, 4, 12.
Zanevskyy, I.P., & Labartkava, К.V. (2020). Trans-season reliability of the physical fitness testing in students of the “Tourism” speciality. Theory and Methods of Physical Education, 20(2), 95-101.
https://doi.org/10.17309/tmfv.2020.2.05
Заневський, І.П. (2003). Інформаційне забезпечення розвитку водного туризму. Праці 2-го міжнародного наукового конгресу “Інформатизація галузі рекреації й туризму”, Трускавець: ISRT, 18-21.
Освітня програма рівня вищої освіти «Бакалавр» спеціальності 242 «Туризм» (2016). Львівський державний університет фізичної культури. http://ldufk.edu.ua/files/Nauka/zvit/bakal%20z%20turizmu%20obsl..pdf
Робоча програма навчальної дисципліни фізичного виховання спеціальності «Туризм» (2016). Львівський національний університет ім. І. Франка https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/02/phiz-vuhov- tour.pdf
Downloads
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).