ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНИХ ДОДАТКІВ У ФОРМУВАННІ МОТИВАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ЗВО ДО ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ І СПОРТОМ
Abstract
The article describes the advantages of using mobile applications to increase the level of motivation for physical education and sports. Analysis of the Internet and platforms for downloading mobile applications from Google Play, App Store, showed that most of all young people use mobile applications in the following areas: general physical training; walking, running; strength training; control of physical training; proper nutrition; water balance.
References
Бермудес, Д. В., Балашов, Д. І., Рибалко, П. Ф. (2021). Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до застосування диференційованого підходу навчання. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, № 3 (107). 70-80.
Кашуба, В.О., Дяченко, А.А., Асаулюк, І.О. (2019). Інформаційні технології як засіб підвищення мотивації студентів до регулярної фізичної активності. ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Фізична активність і якість життя людини». 61-62.
Ковтун, А. (2016). Врахування психофізіологічних особливостей студентів в процесі формування мотивації до занять фізичною культурою і спортом / Спортивний вісник Придніпров’я. № 1. 176–181.
Петренко, Ю. І. (2019). Формування кінезіологічної компетентності майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту у процесі їх професійної підготовки : автореф. дисерт. к.пед.н., Суми : Сумський державний педагогічний університет ім. АС Макаренка, 22 с.
Петренко, Ю. М., Петренко, Ю. І., Дудник, Ю. М., Чернишов, В. О. & Золотухін, О. О. (2018). Формування рухової компетенції студентів ВЗО засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту: збірник наукових праць. Харків : ХДАФК, 87-89.
Хуртенко, О.В., Дмитренко, С.М., Сорокіна, Н.О., Лісчишин, Г.В. (2021). Використання мобільних додатків як один із засобів ведення здорового способу життя. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. В.3 (133). 135-138.
Griban, G., Коbernyk, O., Petrachkov, O., Нurtenko, O., Dmytrenko. S., Kostiuk, Yu., Nazarenko, L., Kostenko, M., Khotentseva, O., Korol, S., Shpychka, T., Stepaniuk, V., Savchenko, L., Bloshchynskyi, I. (2020). Physical fitness level of students of higher educational institutions from a historical perspective. International Journal of Applied Exercise Physiology. 9(9). 162- 171.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).