ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ АКОРДЕОННОГО ВИКОНАВСЬКОГО МИСТЕЦТВА УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2016.148417Ключові слова:
акордеон, акордеонне виконавське мистецтво України, виконавці, колективи, репертуарАнотація
Мета роботи. На основі аналізу творчості вітчизняних акордеоністів і колективів за участю акордеона виявити й узагальнити тенденції розвитку акордеонного виконавського мистецтва України. Методологія дослідження полягає в застосуванні системного аналізу, біографічного методів. Зазначений методологічний підхід дає змогу проаналізувати творчі засади провідних українських акордеоністів і колективів, з’ясувати їх внесок у розвиток акордеонного виконавства, висвітлити тенденції розвитку акордеонного виконавського мистецтва України. Наукова новизна роботи полягає у поглибленні вивчення теоретичних і практичних надбань представників української акордеонної школи, аналізі їх практичного творчо-інтелектуального досвіду та визначенні ролі вітчизняних митців і колективів у розвитку акордеонного виконавства. Висновки. Провідними тенденціями розвитку акордеонного виконавського мистецтва України є наявність професійно- академічного і естрадно-джазового напрямів; активне входження акордеона в камерно-інструментальну сферу музикування; інтенсивна концертно-гастрольна діяльність українських акордеоністів і колективів, спрямована на популяризацію акордеонного мистецтва в Україні і в світі; мистецька комунікація українських виконавців із зарубіжними, що сприяє обміну досвідом і утвердженню акордеонного мистецтва України в європейському культурному просторі; жанрово-стильова різноманітність репертуару.
Посилання
Басурманов А. Баянное и аккордеонное искусство / А Басурманов / Общ. ред. Н. Я. Чайкина. – М.: Кифара, 2003. – 540 с.
Десятерик Д. Дует "Астерия": революция на двоих / Д. Десятерик // День. – № 107. – 2003. – 24 июня.
Душний А. Львівська школа баянно-акордеонного мистецтва: довідник / А. Душний, Б. Пиц. – Дрогобич: Посвіт, 2010. – 216 с.
Іваницька Я. Homo ludens … у дуеті / Я. Іваницька // Дзеркало тижня. Україна. – № 23. – 2003. – 20 червня.
Коротыч В. Доигрался: Страницы жизни Яна Табачника / В. Коротыч. – К.: Мистецтво, 2005. – 208 с.
Мирек А. Гармоника: прошлое и настоящее / А. Мирек. – М.: Интерпракс, 1994. – 534 с.
Офіційний сайт дуету «Концертіно» / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://duetconcertino.at.ua/
Офіційний сайт Яна Табачника / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yan-tabachnik.com.ua/
Семешко А. Баянно-акордеонне мистецтво України на зламі XX–XXI століть: довідник / А. Семешко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2009. – 244 с.
Сподаренко В. Дует акордеоністів "Концертіно": наук.-інф. вид. / В. Сподаренко. – Івано-Франківськ: Місто-НВ, 2010. – 24 с.
Табачник Я. Неуслышанные молитвы / Литературная запись М. Маслия / Я. Табачник. – Черновцы: Букрек, 2011. – 396 с.
Табачник Я. Без аплодисментів / Я. Табачник. – Черновцы: Букрек, 2015. – 256 с.
Черепанин М. Естрадний олімп акордеона: монографія / М. Черепанин, М. Булда. – Івано- Франківськ: Видавництво "Лілея-НВ", 2008. – 256 с.
Юсипей Р. Вільний злет. Кілька штрихів до портрета акордеоністки Євгенії Черказової / Р. Юсипей // Давидов М. Історія виконавства на народних інструментах. Українська академічна школа. – К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2005. – С. 318–320.
Basurmanov, A. (2003). Accordions art. N.Ya. Chaykin (Ed.). Mоskva: Kifara [in Russian].
Desyaterik, D. (2003). Duet "Asteriya": revolution on two. Den, 107. [in Ukrainian].
Dushniy, A., Pits, В. (2010). Lviv school of accordions art. Drogobich: Posvіt [in Ukrainian].
Ivanitska, Ya. (2003). Homo ludens … in a duet. Dzerkalo tizhnya. Ukrayina, 23. [in Ukrainian].
Korotyich, V. (2005). Finished badly: Pages of life of Jan Tabachnik. Kyiv: Mistetstvo [in Ukrainian].
Mirek, A. (1994). Accordion: the past and present. Mоskva: Interpraks [in Russian].
Ofitsiyniy sayt duetu "Kontsertіno". Retrieved from: http://duetconcertino.at.ua/ [in Ukrainian].
Ofitsіyniy sayt Yana Tabachnika. Retrieved from: http://yan-tabachnik.com.ua/ [in Ukrainian].
Semeshko, A. (2009). Accordions art of Ukraine on the fracture of XX – XXI of centuries. Ternopіl: Navchalna kniga – Bogdan [in Ukrainian].
Spodarenko, V. (2010). Duet of accordionists of "Koncertino". Ivano-Frankіvsk: Mіsto-NV [in Ukrainian].
Tabachnik, Ya. (2011). Unheard prayers. M. Masliy. Chernovtsyi: Bukrek [in Ukrainian].
Tabachnik, Ya. (2015). Without applauses. Chernovtsyi: Bukrek [in Ukrainian].
Cherepanin, M., & Bulda М. (2008). Vaudeville top of accordion. Ivano-Frankіvsk: Vidavnitstvo "Lіleya-NV" [in Ukrainian].
Yusipey, R. (2005). Free flight. A few strokes are to the portrait of a performer is on an accordion Yevheniya Cherkazova. Davidov, M, History of carrying out is on folk instruments. Ukrainian academic school. K.: NMAU im. P. I. Chaykovskogo [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.