ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ АКОРДЕОННОГО ВИКОНАВСЬКОГО МИСТЕЦТВА УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Valeryi Marchenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2016.148417

Ключові слова:

акордеон, акордеонне виконавське мистецтво України, виконавці, колективи, репертуар

Анотація

Мета роботи. На основі аналізу творчості вітчизняних акордеоністів і колективів за участю акордеона виявити й узагальнити тенденції розвитку акордеонного виконавського мистецтва України. Методологія дослідження полягає в застосуванні системного аналізу, біографічного методів. Зазначений методологічний підхід дає змогу проаналізувати творчі засади провідних українських акордеоністів і колективів, з’ясувати їх внесок у розвиток акордеонного виконавства, висвітлити тенденції розвитку акордеонного виконавського мистецтва України. Наукова новизна роботи полягає у поглибленні вивчення теоретичних і практичних надбань представників української акордеонної школи, аналізі їх практичного творчо-інтелектуального досвіду та визначенні ролі вітчизняних митців і колективів у розвитку акордеонного виконавства. Висновки. Провідними тенденціями розвитку акордеонного виконавського мистецтва України є наявність професійно- академічного і естрадно-джазового напрямів; активне входження акордеона в камерно-інструментальну сферу музикування; інтенсивна концертно-гастрольна діяльність українських акордеоністів і колективів, спрямована на популяризацію акордеонного мистецтва в Україні і в світі; мистецька комунікація українських виконавців із зарубіжними, що сприяє обміну досвідом і утвердженню акордеонного мистецтва України в європейському культурному просторі; жанрово-стильова різноманітність репертуару.


Біографія автора

Valeryi Marchenko

доцент кафедри естрадного виконавства Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв


Посилання

Басурманов А. Баянное и аккордеонное искусство / А Басурманов / Общ. ред. Н. Я. Чайкина. – М.: Кифара, 2003. – 540 с.

Десятерик Д. Дует "Астерия": революция на двоих / Д. Десятерик // День. – № 107. – 2003. – 24 июня.

Душний А. Львівська школа баянно-акордеонного мистецтва: довідник / А. Душний, Б. Пиц. – Дрогобич: Посвіт, 2010. – 216 с.

Іваницька Я. Homo ludens … у дуеті / Я. Іваницька // Дзеркало тижня. Україна. – № 23. – 2003. – 20 червня.

Коротыч В. Доигрался: Страницы жизни Яна Табачника / В. Коротыч. – К.: Мистецтво, 2005. – 208 с.

Мирек А. Гармоника: прошлое и настоящее / А. Мирек. – М.: Интерпракс, 1994. – 534 с.

Офіційний сайт дуету «Концертіно» / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://duetconcertino.at.ua/

Офіційний сайт Яна Табачника / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://yan-tabachnik.com.ua/

Семешко А. Баянно-акордеонне мистецтво України на зламі XX–XXI століть: довідник / А. Семешко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2009. – 244 с.

Сподаренко В. Дует акордеоністів "Концертіно": наук.-інф. вид. / В. Сподаренко. – Івано-Франківськ: Місто-НВ, 2010. – 24 с.

Табачник Я. Неуслышанные молитвы / Литературная запись М. Маслия / Я. Табачник. – Черновцы: Букрек, 2011. – 396 с.

Табачник Я. Без аплодисментів / Я. Табачник. – Черновцы: Букрек, 2015. – 256 с.

Черепанин М. Естрадний олімп акордеона: монографія / М. Черепанин, М. Булда. – Івано- Франківськ: Видавництво "Лілея-НВ", 2008. – 256 с.

Юсипей Р. Вільний злет. Кілька штрихів до портрета акордеоністки Євгенії Черказової / Р. Юсипей // Давидов М. Історія виконавства на народних інструментах. Українська академічна школа. – К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2005. – С. 318–320.

Basurmanov, A. (2003). Accordions art. N.Ya. Chaykin (Ed.). Mоskva: Kifara [in Russian].

Desyaterik, D. (2003). Duet "Asteriya": revolution on two. Den, 107. [in Ukrainian].

Dushniy, A., Pits, В. (2010). Lviv school of accordions art. Drogobich: Posvіt [in Ukrainian].

Ivanitska, Ya. (2003). Homo ludens … in a duet. Dzerkalo tizhnya. Ukrayina, 23. [in Ukrainian].

Korotyich, V. (2005). Finished badly: Pages of life of Jan Tabachnik. Kyiv: Mistetstvo [in Ukrainian].

Mirek, A. (1994). Accordion: the past and present. Mоskva: Interpraks [in Russian].

Ofitsiyniy sayt duetu "Kontsertіno". Retrieved from: http://duetconcertino.at.ua/ [in Ukrainian].

Ofitsіyniy sayt Yana Tabachnika. Retrieved from: http://yan-tabachnik.com.ua/ [in Ukrainian].

Semeshko, A. (2009). Accordions art of Ukraine on the fracture of XX – XXI of centuries. Ternopіl: Navchalna kniga – Bogdan [in Ukrainian].

Spodarenko, V. (2010). Duet of accordionists of "Koncertino". Ivano-Frankіvsk: Mіsto-NV [in Ukrainian].

Tabachnik, Ya. (2011). Unheard prayers. M. Masliy. Chernovtsyi: Bukrek [in Ukrainian].

Tabachnik, Ya. (2015). Without applauses. Chernovtsyi: Bukrek [in Ukrainian].

Cherepanin, M., & Bulda М. (2008). Vaudeville top of accordion. Ivano-Frankіvsk: Vidavnitstvo "Lіleya-NV" [in Ukrainian].

Yusipey, R. (2005). Free flight. A few strokes are to the portrait of a performer is on an accordion Yevheniya Cherkazova. Davidov, M, History of carrying out is on folk instruments. Ukrainian academic school. K.: NMAU im. P. I. Chaykovskogo [in Ukrainian].

##submission.downloads##