МУЗИЧНІ ФЕСТИВАЛІ У СИСТЕМІ КУЛЬТУРНОГО ЖИТТЯ ІТАЛІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2017.148909Ключові слова:
музичний фестиваль, українсько-італійські культурні зв’язки, професійні фестивалі, аматорські фестивалі, музичне життя сучасної ІталіїАнотація
Мета роботи - розкрити найважливіші аспекти й особливості існування музичних фестивалів сучасної Італії, визначити основні їх типи, розглянути специфіку організації музичних проектів. Методологія дослідження базується на застосуванні індуктивного методу, який полягає у дослідженні окремих фестивальних напрямів, що дало змогу окреслити загальні тенденції існування фестивального процесу в системі культурного життя сучасної Італії. Наукова новизна полягає у необхідності вивчення музичних фестивалів сучасної Італії як невід’ємної складової італійської національної культури. Виявлення значення і впливу італійських проектів на стан музичного життя сьогодення набуває особливої уваги та допоможе вітчизняним музикантам дізнатися про специфіку організації музичних фестивалів сучасної Італії, запозичити досвід і використовувати його у практиці музичного життя сучасної України. Висновки. Фестивалі органічно вписалися у систему музичного життя сучасної Італії, а фестивальний рух, зазнавши значних змін, протягом останнього десятиліття ХХ ст. та початку ХХІ ст. набирає дедалі більше обертів, зокрема: 1) збільшилася кількість фестивальних заходів - від професійних до аматорських, 2) підвищився професійний рівень учасників аматорських фестивалів, що позначилося у рівні їх майстерності; 3) професійні фестивалі зростають до рівня масштабних заходів зі своїми школами, які дають майстер- класи і реалізовують у рамках фестивалів творчі проекти молодих музикантів; 4) поширюються міжкультурні та творчі зв’язки не тільки між 20 областями Італії, які, в свою чергу поділяються на 107 провінцій (province), а й в інтернаціональному контексті (відбуваються на міжнародному, регіональному та міському рівнях).
Посилання
Горенко Л. І. Болонська філармонійна Академія та її зв’язки з Україною кінця XVIII - першої половини XIX ст. / Л. І. Горенко // Культура України : зб. наук. праць / М-во культури і туризму України, Харк. держ. академія культури . - Харків : ХДАК. - Вип. 20 : Культура України : Мистецтвознавство : Філософія : зб. наук. праць / Харк. держ. академія культури ; відп. ред. В. М. Шейко. - Харків : ХДАК, 2007. - С. 57-67.
Зінькевич О. Музика говорить мовою нашого часу/ О. Зінькевич // Критика. - К., 2004 - № 7-8 (81¬82). - С.30-34.
Лебедь М. И. Альфредо Казелла и новая музыка в Италии: дис. ... кандидата искусствоведения: 17.00.02 / Марина Игоревна Лебедь. - М., 2012. - 298 с.
Микитась В. Л. Давньоукраїнські студенти і професори / В. Л. Микитась. - К.: Абрис, 1994. - 288 с.: іл.
Пухлянко М. Є. Конкурс музикантів-виконавців як феномен сучасного культурного простору: дис. ... кандидата мистецтвознавства: 26.00.01 / Марія Євгенівна Пухлянко. - К. : Нац. музична акад. України ім. П. І. Чайковського, 2014. - 201 с.
Сохор А.Н. Статьи о советской музыке М. Шведа "Тенденції розвитку міжнародних фестивалів су¬часної музики"/ А. Н. Сохор. - Л.: Музыка, 1974. - 215 с.
Швед М. Б. Тенденції розвитку міжнародних фестивалів сучасної музики / М. Б. Швед. - Львів : Сполом, 2010. - 440 с.
La Biennale di Venezia - Biennale musica 2017. - Режим доступу: www.labiennale.org.
Horenko L. (2007). Accademia Filarmonica di Bologna and its Ties with Ukraine in the End of the 18th Cent. - the First Half of the 19th Cent. Culture of Ukraine : Collection of Scientific Works / Ministry of Culture and tourism of Ukraine, Kharkiv State Academy of Culture (Vols 20), (pp. 57 - 67). Kharkiv : KhDAK, 57-67 [in Ukrainian].
Zinkevich O. (2004). Music speaks the language of our time. Krytyka. Kyiv, 7-8(81-82), 30-34 [in Ukrainian].
Lebed M. (2012). Alfredo Casella and New Music in Italy. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow, 298 [in Russian].
Mykytas V. (1994). Old Ukrainian Students and Professors. Kyiv: Abrys, 288 [in Ukrainian].
Puchlyanco M. (2014) The competition of musicians-performers as a phenomenon of modern cultural space: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv : NMAU, 201 [in Ukrainian].
Sokhor A. (1974). Articles on Articles on Soviet Music. Leningrad : Myzyka, 215 [in Russian].
Shwed M. (2010). Trends in the development of international festivals of contemporary music. Lviv : Spolom, 440 [ in Ukrainian]
Venice Biennale - Biennale musica 2017. Retrieved from www.labiennale.org.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.