ВІДОБРАЖЕННЯ АВТОРСЬКОГО СТИЛЮ В ЕКСЛІБРИСАХ УКРАЇНСЬКИХ МИТЦІВ НА МІЖНАРОДНИХ ВИСТАВКАХ-КОНКУРСАХ У БРЕСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180956Ключові слова:
український екслібрис, авторський стиль, офорт, ліногравюра, виставка-конкурсАнотація
Мета роботи. Основною метою дослідження результатів трьох міжнародних виставок-конкурсів екслі- бриса і графіки малих форм у Бресті (Білорусь) є феномен оригінальності книжкових знаків українських митців. Методологія. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного й компаративного методів, а та- кож у використанні системного підходу у вивченні функціонування культурних цінностей. Завдяки аналітич- ному методу в дослідженні матеріалів, надрукованих у каталогах за 2009, 2013 та 2015 рр. у Бресті, виявлено, що українська графіка три рази підряд посідала призові місця. Наукова новизна. Уперше досліджено роботи українських авторів, які були представлені на конкурсах у Білорусії. Описано методи роботи у графічних техні- ках, та виокремлено яскравих представників мистецтва українського екслібриса. Висновки. Висока майстер- ність роботи в традиційних графічних техніках, таких як офорт, ліногравюра та ксилографія не поступається роботам митців з багатьох інших країн світу. Кожен з майстрів українського екслібриса за роки творчої діяль- ності виробив свій неповторний авторський стиль, за яким можна не лише відрізнити автора, але й визначити його національну приналежність. Завдяки організаторам брестських виставок-конкурсів майже 300 художників з 46 країн світу змогли представити сучасні досягнення в екслібрисі, обмінюватись багатолітнім досвідом робо- ти і боротися за призові місця в різних номінаціях.
Посилання
Григор‘єв О. Каталог I Міжнародної виставки-конкурсу малих форм графіки та екслібриса "Білове- зька пуща -2009" // BREST. 2012. С. 22–31.
Григор‘єв О. Каталог II Міжнародної виставки-конкурсу малих форм графіки та екслібриса "Ігри царів" // BREST. 2013. С. 48–62.
Григор‘єв О. Каталог III Міжнародної виставки-конкурсу малих форм графіки та екслібриса "Мир та війна" // BREST. 2015. С. 8.
Нестеренко П. В. Історія українського екслібриса. Київ: Темпора, 2016. 359 с. (науково-популярне).
Нестеренко П. "Україна на міжнародних конгресах екслібрисистів" // "Пам'ятки України". 2012. ғ9. С. 30–33.
Степовик Д. "Український еклсібрис - світ нашої культури" // "Пам'ятки України". 2012. ғ9. С. 38–39.
Ghryghorjjev O. (2012). Katalogh I Mizhnarodnoji vystavky-konkursu malykh form ghrafiky ta ekslibrysa
"Bilovezjka pushha -2009", BREST, 22–31.[In Russian].
Ghryghorjjev O. (2013). Katalogh II Mizhnarodnoji vystavky-konkursu malykh form ghrafiky ta ekslibrysa "Ighry cariv", BREST, 48–62. [In Russian].
Ghryghorjjev O. (2015). Katalogh III Mizhnarodnoji vystavky-konkursu malykh form ghrafiky ta ekslibrysa "Myr ta vijna", BREST, 8. [In Russian]
Nesterenko P. V. (2016). Istorija ukrajinsjkogho ekslibrysa. Kyjiv: Tempora [In Ukrainian].
Nesterenko P. (2012). Ukrajina na mizhnarodnykh konghresakh ekslibrysystiv., Pam'jatky Ukrajiny, 9, 30– 33 [In Ukrainian].
Stepovyk D. (2012). Ukrajinsjkyj eklsibrys - svit nashoji kuljtury., Pam'jatky Ukrajiny, 9, 38–39 [In Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.