ОСОБЛИВОСТІ ТИПОЛОГІЇ СУЧАСНОЇ МИСТЕЦТВОЗНАВЧОЇ ПЕРІОДИКИ КИЄВА: ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ (ЧАСТИНА 2)

Автор(и)

  • Iryna Matolich

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222315

Ключові слова:

періодичне видання, мистецтвознавство, типологізація, наукові статті, культурологія, проблеми мистецтвознавчої науки.

Анотація

Мета статті полягає у дослідженні особливостей типології та характеристиці окремих сучасних мистецтвознавчих періодичних видань Києва. Методологія дослідження. Відповідно до поставлених завдань у статті застосовуються загальнонаукові методи і засоби, що відповідають мистецтвознавчому й теоретико-культурному аналізу. Вирішення порушених питань здійснено з використанням пошуково-бібліографічного аналізу, що передбачає вивчення та систематизацію бібліотечних фондів та системного, за допомогою якого вдалося простежити особливості типології мистецтвознавчої періодики. Наукова новизна полягає у дослідженні та запропонованій системі типологізації мистецтвознавчої періодики (візуальне мистецтво) на прикладі сучасних видань Центральної України. Висновки. Результатом цієї праці стало намагання дослідити і зробити висновки щодо стану та тематичного наповнення мистецтвознавчої періодики (візуальне мистецтво) на прикладі сучасних видань Центральної України. Такі збірники є основним джерелом нової інформації про досягнення мистецтвознавчої науки, головним засобом, що прискорює засвоєння наукового прогресу. Для проведення якісно нових досліджень мистецтвознавчої періодики сьогодні необхідно сформувати чітку систему її типологізації. Ми ж запропонували власну, більш повну систему типологізації сучасних мистецтвознавчих періодичних видань Києва й охарактеризували їх за типологічними ознаками, а саме за місцем видавництва і формою власності, тематикою, періодичністю, цільовим призначенням, об’ємом, тиражем тощо. Головними проблемами, які піднімаються на сторінках цих збірників, є теоретичні аспекти сучасного українського мистецтвознавства, історичні періоди, коли найбільш інтенсивно розвивалось мистецтво, переважно мистецтво українського зарубіжжя. Також висвітлюються невідомі сторінки мистецтва і культури України, розповідається про творчі персоналії, що сприяли популяризації української художньої культури в світі.

Посилання

Artania Almanac. (1999). Obrazotvorche mystectvo, 3-4, 15 [in Ukrainian].

Bjelomjesjacev, A. B. (2012). Architecture of Kyiv at the end of XIX - beginning of XX century: Theoretical and methodological preconditions and realities of architectural practice. Suchasni problemy doslidzhennja, restavraciji ta zberezhennja kuljturnoji spadshhyny, 8, 7-24 [in Ukrainian].

Bulavina, N. M. (2008). Artistic critique in contemporary realities, or Voice devoid of voice. Suchasne mystectvo, 3-4, 175-181 [in Ukrainian].

Vasy`ly`k, S. M. (2014). «Folk Art and Ethnography». Retrieved from http://nte.etnolog.org.ua/ index.html [in Ukrainian].

Dem'jan, Gh. (2000). Magazine content, courageous, patriotic (To the 75th anniversary of «Folk creativity and ethnography»). Narodna tvorchistj i etnoghrafija, 4, 3-7 [in Ukrainian].

Kryvolapov, M. (2013). About the work of the editorial board of the Fine Arts magazine of the 1970-1980s. Suchasni problemy khudozhnjoji osvity v Ukrajini, 8, 161-168 [in Ukrainian].

Marychevsjka, A. V. (2005). The viburnum bridge. Artanija, 7, 1 [in Ukrainian].

Mykhajlova, R. D. (2013). Features of education in the historical genre of the XI - XVIII centuries. Kuljtura i mystectvo, 13, 272-276 [in Ukrainian].

Ovsijchuk, V. A. (2008). Ivan Frank. Khudozhnja kuljtura. Aktualjni problemy, 5, 163-171 [in Ukrainian].

Orlov, V. F. (2015). Art education: content, technology, management. Kyiv: Tonar [in Ukrainian].

Pavljuk, S. P. (2013). Ukrainian national culture in the context of modern globalization processes. Visnyk NAN Ukrajiny, 5, 62-65 [in Ukrainian].

Periodical publication. Retrieved from https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B5_%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F#Види_періодичних_видань [in Ukrainian].

Sydorenko, V. D. (2008). Introduction. MIST: Mystectvo, istorija, suchasnistj, teorija, 8, 6-8 [in Ukrainian].

Sydorenko, V. D. (2004). The front word. Khudozhnja kuljtura. Aktualjni problem, 1, 4-6 [in Ukrainian].

Skry`pny`k, G. A. (2015). Art Studies Studios. Editor's word. Retrieved from http://sm.etnolog.o rg.ua/index.html [in Ukrainian].

Stepanyshyn, B. I. (2002). Read «Fine Arts». Obrazotvorche mystectvo, 3, 5 [in Ukrainian].

Fijalka, S. B. (2013). Thematic and typological structure of contemporary art journal publications. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, 50, 110-118 [in Ukrainian].

Museum lane magazine Retrieved from http://namu.kiev.ua/ua/about/publications/chronicle.html [in Ukrainian].

Chebykin, A. V. (2009). «Art Studies of Ukraine» – ten years of experience of publishing. My`stecztvoznavstvo Ukrayiny`, 10, 5-6 [in Ukrainian].

Chepely`k, O. V. (2009). The paradigm of change in the artistic educational process. Suchasni problemy` xudozhn`oyi osvity` v Ukrayini, 5, 208-219 [in Ukrainian].

Chernecz, V. G. (2001). Features of the interaction of aesthetics and art criticism. Visny`k DAKKKiM, 4, 25-30 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Мистецький простір: історія та сучасність