International experience of state image creation and Ukrainian perspectives
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2016.148211Keywords:
image, image creation, state, national culture, information policyAbstract
Purpose of Article. The purpose of the article is to study the international experience of the development of state positive image and the ways to increase consumer's interest to its products taking into account Ukrainian tendencies. Methodology. The author uses general scientific and culturological methods such as analysis, comparison, historicity etc. It allows the author to cover the main features and the evolution of the experience of image creation in different countries. Scientific novelty. The scientific novelty of the research consists in defining the perspective tasks of the cultural- informational activities of Ukraine on the creation of its own image, among which there are extension of cooperation between Ukrainian institutes (organisations) and cultural-information centres of other countries, participation in various international projects, the realization of the common cultural-art programs, the promotion of Ukrainian media in the world networks, the broadcasting in foreign of languages etc. Conclusions. Ukraine has to pursue an active, even in some way aggressive informational policy on its image creation. It will contribute to its integration into the world cultural processes.
The nearest great opportunity to fulfill this task is the Eurovision Song Contest or «Eurovision-2017», where we can show the best achievements of our country and use the positive potential of cross-cultural cooperation.
References
Інституту польської марки для сусідніх країн та партнерів [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.icps.com.ua/doc/pres_marka_ukr.ppt.
Козловски П. Принципы этической экономии : пер. с нем. / П. Козловски. - СПб. : Эконом. шк., 1999. - 344 с.
Кононенко Л. М. Культурно-інформаційна діяльність України за кордоном: тенденції та шляхи оптимізації 2000 року [Електронний ресурс] : дис...канд. іст. наук / Кононенко Людмила Миколаївна ; Держ. акад. кер. кадрів культури і мситецтв. - Режим доступу: http:www.1ib.ua-m.net/mode/28436.html.
Майбутнє іміджу України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.pravda.com.ua/news/ 2007/11/5/66346.htm.
Маркетинговая политика музеев Швейцарии накануне нового тысячелетия [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.maecenas.ru/fresh/1_2006_2/2006_1_11.html.
Олійник С. Ендж України в кривому дзеркалі «братньої» пропаганди [Електронний ресурс] / С. Олійник // Українська правда. - 2008. - 21 трав. - Режим доступу / http://dla1ogs.org.ua/issue_full.php?m_id=12932.
Основные черты внешней политики Германии [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://emigration.russie.ru/information/germanyincomunity/germanyincomunity.htm.
Павалакі М. Імідж України на міжнародній арені / М. Павалакі // Актуальні проблеми зовнішньої політики України : матеріали III Всеукр. наук.-практ. конф. студентів та молодих вчених, присвяч. 10-й річниці початку підготовки фахівців за напрямом «Міжнародні відносини», Чернівці, 5 груд. 2009 р. - Чернівці, 2009. - 312 с.
Стенограма третього засідання Експертного клубу «Український вибір», проведеного 31 березня в приміщенні Інформаційного агентства "Українські новини" на тему : «Імідж України: секрети успіху» [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.ukranews.com/ukr/article/118820.html.
Страна как бренд [Електронний ресурс] // Новый маркетинг. - 2002. - № 11 (17). - Режим доступу: http://marketing.web-standart.net/article0$pa!241$a!9421.htm.
Укрінформ про Україну [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://svit.ukrinform.com/Swiss/ swiss.php?menu=ukrinform.
Французький культурний центр (IFU) [Електронний ресурс]. - Режим доступу: 1Шр://ууу.аг1с11е.сот/
galleries.
Фукуяма Ф. Доверие: социальные добродетели и путь к процветанию : пер. с англ. / Ф. Фукуяма. - Москва : Изд-во ACT : Ермак, 2004. - 730 с.
Institute of Polish brend for neighbourly countries and partners. Retrieved from http://www.icps.com.ua/doc/pres_marka_ukr.ppt [in Ukrainian].
Kozlovsky, P. (1999). Principles of Ethical Economics. SPb.: Ekonom. [in Russian].
Kononenko, L. M. Cultural-information activity of Ukraine abroad: tendencies and ways of the optimisation of 2000 year. Candidate's thesis. Derzh. akad. ker. kadriv kultury і msytetstv. Retrieved from http:www.lib.ua- ru.net/inode/28436.html [in Ukrainian].
Future of Image of Ukraine. Retrieved from http://www.pravda.com.ua/news/2007/11/5/66346.htm [in Ukrainian].
Market policy of the museums of Switzerland before beginning of new millennium. Retrieved from http://www.maecenas.ru/fresh/1_2006_2/2006_1_11.html [in Russian].
Olunyk, S. (2008). Image of Ukrarne іп the croocked тіпот of the «brotherhood» propaganda. Ukrarnska Pravda, 21 May. Retrieved from http://dialogs.org [in Ukrainian].
The main features of the external policy of Germany. Retrieved from http://emigration.russie.ru/information/ germanyincomunity/germanyincomunity.htm [in Russian].
Pavalaki, M. (2009). Image of Ukraine in the international space. Proceedings of the Third All-Ukrainian Scientific-Practical Conference of students, young scientists, devoted to the 10-th Anniversary of beginning preparation of the specialists of «Internatronal Affatts». ChennvtsL 5 December [іп Ukrainian].
Shorthand record of the Third Meetrng of the Expert Club «Ukrainskyi vybro» held 31 March іп the apartment of the Informatron Agency "Ukrainian News " оп topro : «Image of Ukrarne: secrets of success ». Retrieved from http://www.ukranews.com/ukr/article/118820.html [in Ukrainian].
State as brand. (2002). Novyi marketynh, 11 (17). Retrieved from http://marketing.web- standart.net/article0$pa!241$a!9421.htm [in Russian].
Ukrinform about Ukraine. Retrieved from http://svit.ukrinform.com/Swiss/swiss.php?menu=ukrinform [in Ukrainian].
French cultural centre (IFU). Retrieved from http://www.artwelle.com/galleries [in Ukrainian].
Fukuiama, F. (2004). Confidence: social virtues and a way to the prosperity. Moscow: Yzd-vo AST : Ermak [in Russian].
Downloads
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).