ВИЗНАЧЕННЯ КРИТЕРІЇВ ВЗАЄМОВПЛИВУ ВИСОКОЇ ТА ВУЛИЧНОЇ МОДИ У ФОРМУВАННІ АКТУАЛЬНОГО МОДНОГО ОБРАЗУ В ІНДУСТРІЇ МОДИ

Автор(и)

  • Natalia Chouprina

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2016.148294

Ключові слова:

суспільство споживання, масова мода, індустрія моди, модний образ, висока мода, модні тенденці

Анотація

Мета роботи. Метою статті можна визначити художньо-образну характеристику та суспільне обгрунтування основних модних тенденцій 1960-х років та їх вплив на формування основних напрямів індустрії моди сучасності, зокрема у формуванні актуальних проектних образів у дизайні костюма. Методологія. Для досягнення поставленої мети в роботі застосовуються базові принципи дизайну систем, спрямовані на проектування різних видів сучасного модного одягу в умовах промислового виробництва. Метод історико-логічного розвитку дає можливість дослідити костюм у процесі розвитку та взаємодії з навколишнім середовищем. Наукова новизна. Обгрунтовано, що модні зміни 1960-х років сприймаються критиками і оглядачами моди не як щосезонні коливання споживацького смаку або переваг, а як інновації, що впливають на еволюцію модних процесів, перегляд суспільних цінностей і моральних засад, що залишили незабутній слід у розвитку моди. Визначено, що з того часу альтернативна мода, або так звана антимода, постійно і настирливо вплітається у творчість модельєрів «haute couture» і навпаки - часто висока естетика реалізується через «вуличну моду». Висновки. Як показує аналіз еволюції моди першої половини XX століття, до початку 1960-х років основними споживачами моди були представники вищих верств суспільства столиць і великих міст Європи, в основному Парижа, Мілана, Відня, які беззастережно несли в маси елегантні пропозиції відомих кутюр'є. З іншого боку, демократичні зміни в суспільстві та покращення соціальних стандартів 1960-х років призвели до внутрішньої особистісної розкутості кожного індивіда та зміни способу життя суспільства в цілому. У «споживацькому суспільстві», що формувалося, створювалося все більше умов для задоволення купівельних потреб, а так звана «американська мрія» дедалі активніше завойовувала симпатії європейських споживачів життєвих благ. Немало цьому сприяв активний розвиток засобів масової інформації (у тому числі телебачення), спрямованих на формування і розширення споживацького попиту. Отже, одним з досягнень цього періоду, безумовно, необхідно назвати взаємодію Високої моди і моди вуличної, на стику яких одержали розвиток нові напрями дизайну костюма, формування моди для масового споживача, індустріалізацію і демократизацію моди. При цьому змінам піддалися не тільки розробка і виробництво модного одягу, а й система його розповсюдження і реалізації: ЗМІ, реклама, система бутиків та магазинів, іншими словами - активно формувалася структура індустрії моди в сучасному її розумінні.


Біографія автора

Natalia Chouprina

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри художнього моделювання костюма Київського національного університету технологій та дизайну

Посилання

Романовская М.Б. История костюма и гендерные Сюжеты / М.Б. Романовская. - СПб: Алтейя, 2010. - 442 с:

История моды с XVIII по XX век: коллекция института костюма Киото / под ред. Г. Галаджевой (пер. Л. Борис). - М .: АртРодник, 2003. - 735с.

Косарева Е.А. Мода. XX век. Развитие модных форм костюма / Е.А. Косарева. - СПб .: Издательство «Петербургский институт печати, 2006. - 468 с., Илл.

Аксенова М. Мода и стиль: современная энциклопедия моды / М. Аксенова, Т.Евсеева, А. Чернова. - М .: Мир энциклопедий «Аванта +», 2007. - 480с .: илл.

Сайт pierre-cardin [Электронный ресурс]. - Режим доступа: pierre-cardin.kiev / ua / welcome

Модные тренды сезона [Электронный ресурс]. - Режим доступа: official-online.com/wpcontent/uploads/2014/05/Off_2014_RU-2.

Кристиан Диор - история создания большого французского бренда [Электронный ресурс]. - Режим доступа: ves4i.com.ua/Christian-Dior.

Lanvin: история бренда [Электронный ресурс]. - Режим доступа: beauty.ua/view/613.

Неделя моды в Милане [Эл.ектронный ресурс]. - Режим доступа: afternighttv / news / collections.

Памяти Андре Куррежа посвящается [Электронный ресурс]. - Режим доступа: academy.andretan.com.ua/uncategoriez/248_8632.

Robert P. Dictionnaire alphabetique et analogique de la langue francaise / Le Petit Robert - P .: Societe du Nouveau Littie, 2008 - 1970 p. - P. 1107.

Romanovskaya, M.B. (2010). History of suit and gender plots. Sankt Pietersburg, Russia: Alteya [in Russian].

G. Galadgieva, (Eds.). (2003). History of fashion from XVIII to the XX ages: collection of institute of the suit of Kyoto. - Moscow, Russia: ArtRodnyk [in Russian].

Kosareva, E.A. (2006). Fashion. XX ages. Development of fashion forms of suit. Sankt Pietersburg, Russia: Publishing House "Petersburg institute of press [in Russian].

Aksenova, M., Evseeva, T. & Chernova J. (2007). Fashion and style: modern encyclopaedia of fashion. Moscow, Russia: World of the encyclopaedias «Avanta +» [in Russian]

Smith, N. (2014). Pierre Cardin: brend history. Retrieved from: pierre-cardin.kiev / ua / welcome

Abbys, S. (2014). Season Fashion Trends. Retrieved from: official-online.com/wp- content / uploads / 2014/05 / Off_2014_RU-2

Jones, J. Johnes. (2016). Chistian Dior: the history of creation of great French brend. Retrieved from: ves4i.com.ua/Christian-Dior

Langory, J.P. (2015). Lanvin: history of brend. Retrieved from: beauty.ua/view/613

Sutero, J.-F. (2016). Fashion week in Milan. Retrieved from: afternight.tv/news/collections

Suffout, G. (2015). To the Andre Kurrezh Memory is dedicated. Retrieved from: academy.andretan.com.ua/uncategoriez/248_8632

Robert, P. (2008). Dictionnaire alphabetique et analogique de la langue francaise. Paris, France: Societe du Nouveau Littre [in French].

##submission.downloads##