ВИЗНАЧЕННЯ КРИТЕРІЇВ ВЗАЄМОВПЛИВУ ВИСОКОЇ ТА ВУЛИЧНОЇ МОДИ У ФОРМУВАННІ АКТУАЛЬНОГО МОДНОГО ОБРАЗУ В ІНДУСТРІЇ МОДИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2016.148294Ключові слова:
суспільство споживання, масова мода, індустрія моди, модний образ, висока мода, модні тенденціАнотація
Мета роботи. Метою статті можна визначити художньо-образну характеристику та суспільне обгрунтування основних модних тенденцій 1960-х років та їх вплив на формування основних напрямів індустрії моди сучасності, зокрема у формуванні актуальних проектних образів у дизайні костюма. Методологія. Для досягнення поставленої мети в роботі застосовуються базові принципи дизайну систем, спрямовані на проектування різних видів сучасного модного одягу в умовах промислового виробництва. Метод історико-логічного розвитку дає можливість дослідити костюм у процесі розвитку та взаємодії з навколишнім середовищем. Наукова новизна. Обгрунтовано, що модні зміни 1960-х років сприймаються критиками і оглядачами моди не як щосезонні коливання споживацького смаку або переваг, а як інновації, що впливають на еволюцію модних процесів, перегляд суспільних цінностей і моральних засад, що залишили незабутній слід у розвитку моди. Визначено, що з того часу альтернативна мода, або так звана антимода, постійно і настирливо вплітається у творчість модельєрів «haute couture» і навпаки - часто висока естетика реалізується через «вуличну моду». Висновки. Як показує аналіз еволюції моди першої половини XX століття, до початку 1960-х років основними споживачами моди були представники вищих верств суспільства столиць і великих міст Європи, в основному Парижа, Мілана, Відня, які беззастережно несли в маси елегантні пропозиції відомих кутюр'є. З іншого боку, демократичні зміни в суспільстві та покращення соціальних стандартів 1960-х років призвели до внутрішньої особистісної розкутості кожного індивіда та зміни способу життя суспільства в цілому. У «споживацькому суспільстві», що формувалося, створювалося все більше умов для задоволення купівельних потреб, а так звана «американська мрія» дедалі активніше завойовувала симпатії європейських споживачів життєвих благ. Немало цьому сприяв активний розвиток засобів масової інформації (у тому числі телебачення), спрямованих на формування і розширення споживацького попиту. Отже, одним з досягнень цього періоду, безумовно, необхідно назвати взаємодію Високої моди і моди вуличної, на стику яких одержали розвиток нові напрями дизайну костюма, формування моди для масового споживача, індустріалізацію і демократизацію моди. При цьому змінам піддалися не тільки розробка і виробництво модного одягу, а й система його розповсюдження і реалізації: ЗМІ, реклама, система бутиків та магазинів, іншими словами - активно формувалася структура індустрії моди в сучасному її розумінні.
Посилання
Романовская М.Б. История костюма и гендерные Сюжеты / М.Б. Романовская. - СПб: Алтейя, 2010. - 442 с:
История моды с XVIII по XX век: коллекция института костюма Киото / под ред. Г. Галаджевой (пер. Л. Борис). - М .: АртРодник, 2003. - 735с.
Косарева Е.А. Мода. XX век. Развитие модных форм костюма / Е.А. Косарева. - СПб .: Издательство «Петербургский институт печати, 2006. - 468 с., Илл.
Аксенова М. Мода и стиль: современная энциклопедия моды / М. Аксенова, Т.Евсеева, А. Чернова. - М .: Мир энциклопедий «Аванта +», 2007. - 480с .: илл.
Сайт pierre-cardin [Электронный ресурс]. - Режим доступа: pierre-cardin.kiev / ua / welcome
Модные тренды сезона [Электронный ресурс]. - Режим доступа: official-online.com/wpcontent/uploads/2014/05/Off_2014_RU-2.
Кристиан Диор - история создания большого французского бренда [Электронный ресурс]. - Режим доступа: ves4i.com.ua/Christian-Dior.
Lanvin: история бренда [Электронный ресурс]. - Режим доступа: beauty.ua/view/613.
Неделя моды в Милане [Эл.ектронный ресурс]. - Режим доступа: afternighttv / news / collections.
Памяти Андре Куррежа посвящается [Электронный ресурс]. - Режим доступа: academy.andretan.com.ua/uncategoriez/248_8632.
Robert P. Dictionnaire alphabetique et analogique de la langue francaise / Le Petit Robert - P .: Societe du Nouveau Littie, 2008 - 1970 p. - P. 1107.
Romanovskaya, M.B. (2010). History of suit and gender plots. Sankt Pietersburg, Russia: Alteya [in Russian].
G. Galadgieva, (Eds.). (2003). History of fashion from XVIII to the XX ages: collection of institute of the suit of Kyoto. - Moscow, Russia: ArtRodnyk [in Russian].
Kosareva, E.A. (2006). Fashion. XX ages. Development of fashion forms of suit. Sankt Pietersburg, Russia: Publishing House "Petersburg institute of press [in Russian].
Aksenova, M., Evseeva, T. & Chernova J. (2007). Fashion and style: modern encyclopaedia of fashion. Moscow, Russia: World of the encyclopaedias «Avanta +» [in Russian]
Smith, N. (2014). Pierre Cardin: brend history. Retrieved from: pierre-cardin.kiev / ua / welcome
Abbys, S. (2014). Season Fashion Trends. Retrieved from: official-online.com/wp- content / uploads / 2014/05 / Off_2014_RU-2
Jones, J. Johnes. (2016). Chistian Dior: the history of creation of great French brend. Retrieved from: ves4i.com.ua/Christian-Dior
Langory, J.P. (2015). Lanvin: history of brend. Retrieved from: beauty.ua/view/613
Sutero, J.-F. (2016). Fashion week in Milan. Retrieved from: afternight.tv/news/collections
Suffout, G. (2015). To the Andre Kurrezh Memory is dedicated. Retrieved from: academy.andretan.com.ua/uncategoriez/248_8632
Robert, P. (2008). Dictionnaire alphabetique et analogique de la langue francaise. Paris, France: Societe du Nouveau Littre [in French].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.