ТВОРЧИЙ ФЕНОМЕН М.М. СИНЕЛЬНИКОВА У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ УКРАЇНИ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180960Ключові слова:
культура, діалог культур, філософія, мистецтво, актор, режисер, педагог, антрепренерАнотація
Мета роботи передбачає культурологічний аналіз методологічних засад дослідження творчого фено- мену М.М. Синельникова у контексті формування культурного простору України кінця ХІХ – початку ХХ сто- ліття. Методологія дослідження у відповідності до культурологічного дискурсу, базується на використанні основних методів наукового пізнання: системно-аналітичного – з метою вивчення культурологічної, мистецтво- знавчої, філософської літератури з обраної теми; компаративного – для встановлення схожості і відмінностей у трактуванні історичних явищ у світлі піднятої теми з позицій минулого й сучасного наукових поглядів; уза- гальнення – з метою концептуалізації поняття «творчий феномен М.М. Синельникова» у часопросторі україн- ської культури від доби модерну до постмодерну. Наукова новизна роботи полягає у зверненні до забутої сьогодні, проте визначної у свій час, постаті актора, режисера, педагога, антрепренера М.М. Синельникова, ку- льтурницька діяльність якого значною мірою позначилась на становленні та розвитку основоположних засад вітчизняної театральної культури; у концептуалізації мистецького надбання Майстра і актуалізації культурно- творчих постулатів його діяльності у сучасному мистецькому полі. Висновки. У статті обґрунтовується необ- хідність культурологічного дослідження творчого феномену М.М. Синельникова, концептосфера діяльності якого набула визначної ваги і мала реформаторський вплив на формування, становлення та розвиток культурно- мистецького простору України кінця ХІХ – початку ХХ століття; переосмислення й актуалізація його худо- жньо-естетичних постулатів в умовах сьогодення.
Посилання
Бартошевич А.А. М.М. Синельников і руський провінційний театр//М.М. Синельников «Шістдесят років на сцені. Нотатки»/М.М. Синельников. Харків: Харківський театр російської драми, 1935. С. 35.
Біблер В.С. Культура. Діалог культур (досвід визначення). Питання філософії, 1989, ғ6 – URL https:naukabooks.ru > text
Веселовська Г.І. Театральні перехрестя Києва 1900-1910 рр. (Київський театральний модернізм) Монографія. Київ, вид-во «Гнозіс». 2007. 328 с.
Семененко О.П. Харків, Харків… Харків, вид-во «Харків», 1992. 160 с.
Синельников М.М. Шістдесят років на сцені. Нотатки. Харків: Харківський театр російської драми, 1935. 347 с.
Слонова Н. М.М. Синельников. 1855-1939. Монографія. Москва, вид-во «Мистецтво». 1956. 120 с.
Bartoshevy`ch A.A.(1935) M.M. Sy`nel`ny`kov i rus`ky`j provincijny`j teatr//M.M. Sy`nel`ny`kov
«Shistdesyat rokiv na sceni. Notatky`»/M.M. Sy`nel`ny`kov. Xarkiv: Xarkivs`ky`j teatr rosijs`koyi dramy`. 35 [in Ukrainian].
Bibler V.S.(1989) Kul`tura. Dialog kul`tur (dosvid vy`znachennya). Py`tannya filosofiyi, #6 – URL https:naukabooks.ru > text [in Russian].
Veselovs`ka G.I.(2007) Teatral`ni perexrestya Ky`yeva 1900-1910 rr. (Ky`yivs`ky`j teatral`ny`j modernizm) Monografiya. Ky`yiv, vy`d-vo «Gnozis». [in Ukrainian]
Semenenko O.P. (1992) Xarkiv, Xarkiv… Xarkiv, vy`d-vo «Xarkiv» [in Ukrainian].
Sy`nel`ny`kov M.M.(1935) Shistdesyat rokiv na sceni. Notatky`. Xarkiv: Xarkivs`ky`j teatr rosijs`koyi dramy` [in Ukrainian].
Slonova N.(1956) M.M. Sy`nel`ny`kov. 1855-1939. Monografiya. Moskva, vy`d-vo «My`stecztvo» [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.