ТВОРЧИЙ ФЕНОМЕН М.М. СИНЕЛЬНИКОВА У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНОГО ПРОСТОРУ УКРАЇНИ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Liudmyla Lukasheva

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180960

Ключові слова:

культура, діалог культур, філософія, мистецтво, актор, режисер, педагог, антрепренер

Анотація

Мета роботи передбачає культурологічний аналіз методологічних засад дослідження творчого фено- мену М.М. Синельникова у контексті формування культурного простору України кінця ХІХ – початку ХХ сто- ліття. Методологія дослідження у відповідності до культурологічного дискурсу, базується на використанні основних методів наукового пізнання: системно-аналітичного – з метою вивчення культурологічної, мистецтво- знавчої, філософської літератури з обраної теми; компаративного – для встановлення схожості і відмінностей у трактуванні історичних явищ у світлі піднятої теми з позицій минулого й сучасного наукових поглядів; уза- гальнення – з метою концептуалізації поняття «творчий феномен М.М. Синельникова» у часопросторі україн- ської культури від доби модерну до постмодерну. Наукова новизна роботи полягає у зверненні до забутої сьогодні, проте визначної у свій час, постаті актора, режисера, педагога, антрепренера М.М. Синельникова, ку- льтурницька діяльність якого значною мірою позначилась на становленні та розвитку основоположних засад вітчизняної театральної культури; у концептуалізації мистецького надбання Майстра і актуалізації культурно- творчих постулатів його діяльності у сучасному мистецькому полі. Висновки. У статті обґрунтовується необ- хідність культурологічного дослідження творчого феномену М.М. Синельникова, концептосфера діяльності якого набула визначної ваги і мала реформаторський вплив на формування, становлення та розвиток культурно- мистецького простору України кінця ХІХ – початку ХХ століття; переосмислення й актуалізація його худо- жньо-естетичних постулатів в умовах сьогодення.

Біографія автора

Liudmyla Lukasheva

аспірантка Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв

Посилання

Бартошевич А.А. М.М. Синельников і руський провінційний театр//М.М. Синельников «Шістдесят років на сцені. Нотатки»/М.М. Синельников. Харків: Харківський театр російської драми, 1935. С. 35.

Біблер В.С. Культура. Діалог культур (досвід визначення). Питання філософії, 1989, ғ6 – URL https:naukabooks.ru > text

Веселовська Г.І. Театральні перехрестя Києва 1900-1910 рр. (Київський театральний модернізм) Монографія. Київ, вид-во «Гнозіс». 2007. 328 с.

Семененко О.П. Харків, Харків… Харків, вид-во «Харків», 1992. 160 с.

Синельников М.М. Шістдесят років на сцені. Нотатки. Харків: Харківський театр російської драми, 1935. 347 с.

Слонова Н. М.М. Синельников. 1855-1939. Монографія. Москва, вид-во «Мистецтво». 1956. 120 с.

Bartoshevy`ch A.A.(1935) M.M. Sy`nel`ny`kov i rus`ky`j provincijny`j teatr//M.M. Sy`nel`ny`kov

«Shistdesyat rokiv na sceni. Notatky`»/M.M. Sy`nel`ny`kov. Xarkiv: Xarkivs`ky`j teatr rosijs`koyi dramy`. 35 [in Ukrainian].

Bibler V.S.(1989) Kul`tura. Dialog kul`tur (dosvid vy`znachennya). Py`tannya filosofiyi, #6 – URL https:naukabooks.ru > text [in Russian].

Veselovs`ka G.I.(2007) Teatral`ni perexrestya Ky`yeva 1900-1910 rr. (Ky`yivs`ky`j teatral`ny`j modernizm) Monografiya. Ky`yiv, vy`d-vo «Gnozis». [in Ukrainian]

Semenenko O.P. (1992) Xarkiv, Xarkiv… Xarkiv, vy`d-vo «Xarkiv» [in Ukrainian].

Sy`nel`ny`kov M.M.(1935) Shistdesyat rokiv na sceni. Notatky`. Xarkiv: Xarkivs`ky`j teatr rosijs`koyi dramy` [in Ukrainian].

Slonova N.(1956) M.M. Sy`nel`ny`kov. 1855-1939. Monografiya. Moskva, vy`d-vo «My`stecztvo» [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-23

Номер

Розділ

Статті