"Спів на фортепіано" як образ інструмента

Автор(и)

  • Лю Фань

Анотація

Мета. У статті виявлено сутність традиції "співу на фортепіано" як одного з найважливіших образів інстру- мента в історії його розвитку. Методологія дослідження базується на методах елементарно-теоретичного та структурно-генетичного аналізу і синтезу, історичному, порівняльному та системному методах гносеології.Наукова новизна полягає в розгляді багатовікової традиції "співу на фортепіано" як особливого образу інстру- мента, а також в дослідженні факторів появи, розвитку і незмінної актуальності даного образу фортепіано. Висновки. Уявлення про фортепіано як про співучий інструмент підтверджують категоріальний потенціал поняття "образ інструмента". У реалізації "співу на фортепіано" головним є уявна екстраполяція концепту голосу, як найви- разнішого засобу в музично-звуковому арсеналі людини, на протилежні за своїми фізичними властивостями можли- вості фортепіано. Ілюзія "співу на фортепіано", для створення якої потрібні зусилля і композитора, і виконавця, і слухача, є одним з найцікавіших, багатозначних і продуктивних "образів інструмента" в історії музичного мистецтва.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-07