Розвиток товарного знаку: від клейма, знаку, упаковки до сертифікації
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2021.249241Анотація
Мета роботи. Виконати мистецтвознавчий аналіз, щоб показати вплив розвитку клейм, товарного знаку, упаковки і контролю якості продукції на становлення сертифікації. Методологія дослідження полягає у застосуванні конкретно-історичного методу для аналізу впливу розвитку дизайну товарного знаку в популяризації сертифікаційних уявлень, а також використанні методу порівняльного аналізу та історико-культурного підходу, що сприятиме виявленню основних тенденцій розвитку товарного знаку, упаковки в становленні сертифікації у світовому контексті. Наукова новизна полягає у спробі осмислення і виявлення основних тенденцій розвитку товарного знаку і упаковки, їхній вплив на контроль якості продукції та становлення сертифікації, що зумовлено історичними, соціальними, культурними процесами. Висновки. В статті показано ідею сертифікації та загальне її значення з давніх часів. Здійснено аналіз літературних джерел, в яких підтверджується необхідність клеймування продукції виробником для підтвердження її високої якості, розробка дизайну естетичного і функціонального знаку, упаковки та формування законодавчої бази сертифікації. Аналіз сутності клейм, товарних знаків, упаковки вказує на взаємозалежність давньої культурної спадщини і досягнень початку ХХ століття, що уможливлює вдосконалення сертифікації і має впливати на якість продукції та дизайну в Україні.
Ключові слова: клеймо, товарний знак, упаковка, сертифікація, дизайн.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.